Anonymas Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Hei!😊 Jeg er en lærerstudent som på sikt ønsker å jobbe med veiledning. Er åpen for flere forslag om noen har, men ser for meg det er en fin plass å starte i NAV. Jeg må her presissere at jeg trives i læreryrket, men har gjennom utdanningen fått litt øynene opp for det å hjelpe de som kan trenge litt ekstra støtte og hjelp for å komme tilbake i hverdagen. Siden jeg også trives godt som lærer ønsker jeg ikke å droppe ut, den utdanningen ser jeg nytten av i mange sammenhenger senere. Det jeg ønsker er å bygge på med en master. Her kommer spørsmålet jeg håper noen med litt erfaring kan hjelpe meg med: Jeg har sett på to mastere. En som er innen helseforebyggende arbeid (HIOA) og en master i pedagogikk med hovedvekt på didaktikk og ledelse (HSN). Jeg skjønner at den helseforebyggende masteren vil være mest relevant for meg. Men pga studiets oppbygging og reisevei frister den pedagogikk masteren vel så mye. Da jeg synes begge masterene i seg selv er spennende rent faglig. Vil jeg kunne få meg jobb som veileder med mssteren i pedagogikk eller vil mange andre komme forran meg i jobbsøker bunken? Kan legge til at jeg jobber endel som student så har endel arbeidserfaring. Har og studert i utlandet om dere tror det kan være utslagsgivende. Håper noen har gode råd til en lærerstudent😊
Anonymas Skrevet 25. november 2016 Forfatter #2 Skrevet 25. november 2016 *Dytter* Jeg kan og legge til at jeg har sett på Master i spesialpedagogikk om noen har erfaringer med det i forhold til den type jobb som er nevnt over.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #3 Skrevet 25. november 2016 I NAV er det bare ansatt saksbehandlere, så om du vil jobbe med å faktisk hjelpe folk, f.eks. gjennom kursing og liknende (slik jeg får inntrykk av) må du jobbe i en av bedriftene som NAV betaler for dette. Om du vil være saksbehandler, trenger du ikke mer utdannelse enn du har når du er ferdig med bacheloren på GLU. Anonymkode: 835a0...d96
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #4 Skrevet 25. november 2016 Masteren på HSN er helt irrelevant for en slik jobb. Helsefremmende arbeid er heller ikke veldig NAV-orientert, men samtidig kan det jo hende du finner ut at du vil noe annet. Jeg tenker også at det finnes andre muligher innad i skoleverket f.eks. innenfor spesialundervisning og spes.ped. hvis du er interessert i å hjelpe barn. Og jeg tror, helt ærlig, at du skal tenke deg nøye gjennom både fordeler og ulemper med en saksbehandler-stilling i NAV. Har du sett gruppene på Facebook hvor misfornøyde klienter legger ut både navn, historier og oppgulp fra møter? Alle dritt-trådene om NAV på dette forumet? Mange av de som går på NAV ønsker ikke hjelp, og vil derfor kunne bli ganske motbydelige i oppførselen om de opplever deg som en hindring som ikke vil gi dem penger. Og disse folka kommer i alle farger, fasonger, aldre osv. Det er rett og slett enormt mange utakknemlige mennesker der ute som tror at NAV er en utømmelig pengesekk, og at de som jobber der må tåle all slags dritt og stygge karakteristikker. Jeg tror det kan være ganske slitsomt for psyken å ha en så utakknemlig jobb med så mange late, uhøflige klienter med lite til ingen filter når det gjelder oppførsel. Da skal du ha sterk psyke selv! Anonymkode: 2bf0c...740 2
Kara79 Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 Jeg er fornøyd med nav jeg og utrolig takknemmelig for all hjelp jeg får 😊 utrolig bra å ville jobbe i nav og hjelpe andre 😊 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 Jeg ville tatt HSN, for jeg tror du kommer til å gå på en skikkelig smell om du begynner i Nav med den idealistiske holdningen din. Dessverre. Med den masteren har du flere ben å stå på. Husk at du hjelper og coacher folk som leder også! 😊 Anonymkode: 63723...7aa
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #7 Skrevet 25. november 2016 Jeg jobber i NAV og mine kollegaer er utdannet innenfor veldig mange forskjellige områder. Her er det pedagoger, sosionomer, helsefagarbeidere, folk som er utdannet innen ledelse, folk uten utdannelse, men med mye arbeidserfaring, tidligere butikkmedarbeidere osv. Det viktigste når man skal jobbe i NAV er personlig egnethet, som det heter, samt at det er ønskelig med en viss variasjon i kompetansen til de som jobber på samme kontor. Til deg som advarer mot å jobbe i NAV så vil jeg bare si at dette er ikke hverdagen i det hele tatt. Jeg opplever det som veldig givende og har aldri opplevd noe negativt med å jobbe her. Ingen av mine kollegaer kan heller si at de har blitt hetset eller lignende for den jobben de har gjort. Selvsagt er det mange råtne epler der ute som sikkert er kjempesure på den behandlingen de har fått, men slik er det vel i de fleste jobber som har med folk å gjøre. De aller fleste er veldig hyggelige og man får bli jent med masse flotte mennesker som har havnet litt dårlig ut i en periode. Lykke til! Anonymkode: cc470...d8a 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #8 Skrevet 25. november 2016 Saksbehandleren min tok en bachelor i PR på BI, men hoppet av siste året. Han virker som en søt gutt, så jeg tror ikke han kommer til å jobbe i NAV lenge. Anonymkode: 20d19...eba
Anonymas Skrevet 25. november 2016 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i NAV og mine kollegaer er utdannet innenfor veldig mange forskjellige områder. Her er det pedagoger, sosionomer, helsefagarbeidere, folk som er utdannet innen ledelse, folk uten utdannelse, men med mye arbeidserfaring, tidligere butikkmedarbeidere osv. Det viktigste når man skal jobbe i NAV er personlig egnethet, som det heter, samt at det er ønskelig med en viss variasjon i kompetansen til de som jobber på samme kontor. Til deg som advarer mot å jobbe i NAV så vil jeg bare si at dette er ikke hverdagen i det hele tatt. Jeg opplever det som veldig givende og har aldri opplevd noe negativt med å jobbe her. Ingen av mine kollegaer kan heller si at de har blitt hetset eller lignende for den jobben de har gjort. Selvsagt er det mange råtne epler der ute som sikkert er kjempesure på den behandlingen de har fått, men slik er det vel i de fleste jobber som har med folk å gjøre. De aller fleste er veldig hyggelige og man får bli jent med masse flotte mennesker som har havnet litt dårlig ut i en periode. Lykke til! Anonymkode: cc470...d8a Tusen takk for god tilbakemelding!
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #10 Skrevet 26. november 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i NAV og mine kollegaer er utdannet innenfor veldig mange forskjellige områder. Her er det pedagoger, sosionomer, helsefagarbeidere, folk som er utdannet innen ledelse, folk uten utdannelse, men med mye arbeidserfaring, tidligere butikkmedarbeidere osv. Det viktigste når man skal jobbe i NAV er personlig egnethet, som det heter, samt at det er ønskelig med en viss variasjon i kompetansen til de som jobber på samme kontor. Til deg som advarer mot å jobbe i NAV så vil jeg bare si at dette er ikke hverdagen i det hele tatt. Jeg opplever det som veldig givende og har aldri opplevd noe negativt med å jobbe her. Ingen av mine kollegaer kan heller si at de har blitt hetset eller lignende for den jobben de har gjort. Selvsagt er det mange råtne epler der ute som sikkert er kjempesure på den behandlingen de har fått, men slik er det vel i de fleste jobber som har med folk å gjøre. De aller fleste er veldig hyggelige og man får bli jent med masse flotte mennesker som har havnet litt dårlig ut i en periode. Lykke til! Anonymkode: cc470...d8a Det er sannelig noen rotne uegnede epler der inne også. Anonymkode: 3cccc...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #11 Skrevet 26. november 2016 Direkte livsfarlig å jobbe i NAV. TS må være forberedt på å oppleve trusler og sjikane på jobb. Endatil drapstrusler. Anonymkode: 44583...0ff
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #12 Skrevet 26. november 2016 Jeg jobber på nav, mine kollegaer har mye forskjellig utdannelse. to av dem er faktisk ingeniører, en har doktorgrad innen psykologi. jeg selv har master innen psykologi i organisasjoner. Trives godt, har aldri opplevd trusler om vold eller lignende Anonymkode: a4469...364
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #13 Skrevet 26. november 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sannelig noen rotne uegnede epler der inne også. Anonymkode: 3cccc...0dd Det er vel ganske naturlig i en organisasjon hcor det jobber 19 000 folk.....råtne epler finnes overalt Anonymkode: a4469...364 2
Anonymas Skrevet 27. november 2016 Forfatter #14 Skrevet 27. november 2016 På 26.11.2016 den 8.07, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på nav, mine kollegaer har mye forskjellig utdannelse. to av dem er faktisk ingeniører, en har doktorgrad innen psykologi. jeg selv har master innen psykologi i organisasjoner. Trives godt, har aldri opplevd trusler om vold eller lignende Anonymkode: a4469...364 Tusen takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå