AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Vet at det i teorien ikke regnes som feber, men normaltemperaturen min ligger på ca 36,4-36,6. Kan man da si at det er feber? For forhøyet kroppstemp. er det jo hvertfal.. Anonymkode: 9980d...ab9
minister-mio Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 Hvordan vet du normaltemperturen din? Måler du ofte når du er frisk?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 Akkurat nå, minister-mio skrev: Hvordan vet du normaltemperturen din? Måler du ofte når du er frisk? Ja, jeg har vært hos legen flere ganger uten at jeg har vært syk, altså av den typen der man ikke får feber. Men de pleier av en eller annen grunn å måle tempen, og da ligger den alltid rundt 36,4-36,6. Og da går jeg ut i fra at normaltempen min ligger rundt der. Anonymkode: 9980d...ab9
Kara W Skrevet 22. november 2016 #5 Skrevet 22. november 2016 Ja, du er en grad over det du vanligvis har, så det kan regnes som lett feber. Har en venninne med det samme, så det er ikke alltid leger tror på at hun har feber når hun sier det. Selv har jeg en normaltemperatur rundt 37,5-38, så jeg får noen ganger leger som prøver å behandle meg for feber når jeg ikke har det.
tånegla Skrevet 22. november 2016 #6 Skrevet 22. november 2016 Uansett om normaltemperaturen din er lavere enn 37,0 har du ikke feber før du bikker 37,9. På samme måte som at vann ikke koker før det blir 100 grader uavhengig temperatur før det varmes. 5
Forundret.. Skrevet 22. november 2016 #7 Skrevet 22. november 2016 På temperaturmåleren her så blir den rød når den er 37,5 og over mens den blir grønn på 37,4 og under. Jeg ligger rundt 36,5 normalt men reagerer lite på feber. Har flere ganger funnet ut at jeg har feber bare fordi andre har reagert på at jeg ser annerledes ut.
Kara W Skrevet 22. november 2016 #8 Skrevet 22. november 2016 4 minutter siden, tånegla skrev: Uansett om normaltemperaturen din er lavere enn 37,0 har du ikke feber før du bikker 37,9. På samme måte som at vann ikke koker før det blir 100 grader uavhengig temperatur før det varmes. Vann kan koke ved ulike temperaturer fordi vann kan være forskjellig, akkurat som at mennesker er forskjellige. Selv om tekstboken sier rent teoretisk at man ikke har feber før man er over 37,9, så betyr det ikke at noen mennesker kan ha feber ved lavere temperaturer, eller at noen kan være 37,9 uten å ha feber. 1
Silfen Skrevet 22. november 2016 #9 Skrevet 22. november 2016 Subfebril, ikke febril. Jeg ligger også på rundt 36.5 og kan føle meg iffy ved 37.5, men det er jo ikke feber.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #10 Skrevet 22. november 2016 4 minutter siden, Kara W skrev: Vann kan koke ved ulike temperaturer fordi vann kan være forskjellig, akkurat som at mennesker er forskjellige. Selv om tekstboken sier rent teoretisk at man ikke har feber før man er over 37,9, så betyr det ikke at noen mennesker kan ha feber ved lavere temperaturer, eller at noen kan være 37,9 uten å ha feber. Vann koker ved 100 grader, hvis ikke er det ikke vann. Anonymkode: 1f4c2...73a 2
tånegla Skrevet 22. november 2016 #11 Skrevet 22. november 2016 3 minutter siden, Kara W skrev: Vann kan koke ved ulike temperaturer fordi vann kan være forskjellig, akkurat som at mennesker er forskjellige. Selv om tekstboken sier rent teoretisk at man ikke har feber før man er over 37,9, så betyr det ikke at noen mennesker kan ha feber ved lavere temperaturer, eller at noen kan være 37,9 uten å ha feber. Jeg la til en naturfaglig utredning om vanns kokepunkt, men slettet det før jeg postet. Skulle ikke ha gjort det, er jo på KG Forøvrig er det noen rare leger du går til om de skal behandle deg for 38,0 uten annen klinikk. Det tror jg aldri jeg har vært borti. Det er ikke regnet som feber uansett utgangspunkt. At pasienten føler at vedkommende har feber er en annen sak.
Millimani Skrevet 22. november 2016 #12 Skrevet 22. november 2016 Det kommer jo an på om det måles rektalt eller under armen. Normal temperatur under armen er ca 36,3 og rektalt er det ca 37,5. 1
Honnikorn Skrevet 22. november 2016 #13 Skrevet 22. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vann koker ved 100 grader, hvis ikke er det ikke vann. Anonymkode: 1f4c2...73a Nja, det er trykkavhengig egentlig. Men uansett, har lav normaltemp selv men regner det ikke som feber før jeg er oppe i rundt 38. Kommer litt an på hvordan man føler seg også da.
Kara W Skrevet 22. november 2016 #14 Skrevet 22. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vann koker ved 100 grader, hvis ikke er det ikke vann. Anonymkode: 1f4c2...73a Hvis man er høyt oppe koker rent vann ved ca 98 grader. Saltvann koker ved ca 102 grader. Er ingen av disse da vann? Et menneske har to armer og to ben. Er en person uten dette da ikke et menneske? Definisjonen din er alt for snever og fungerer ikke i den virkelige verden. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #15 Skrevet 22. november 2016 Det er allmenntilstand man skal vurdere før feber. Man kan føle seg helt fin på 38 grader. Men noen bli skikkelig dårlige allerede da og får frostbyger og blir slappe. Anonymkode: 5d9c5...ba5
Kara W Skrevet 22. november 2016 #16 Skrevet 22. november 2016 4 minutter siden, tånegla skrev: Forøvrig er det noen rare leger du går til om de skal behandle deg for 38,0 uten annen klinikk. Det tror jg aldri jeg har vært borti. Det var mens jeg var innlagt på sykehus, så det var mer en "Og så slenger vi på noe febernedsettende, for du har litt feber også". Da det gikk flere dager uten at temperaturen gikk ned eller jeg kjente meg spesielt febret så konkluderte de med at det ikke var feber likevel.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #18 Skrevet 22. november 2016 Spiller ingen rolle siden det klinisk sett ikke er feber. Ingen lege er villig til å gå med på at du har feber før den er over 38. Anonymkode: 8f7e1...91d
tånegla Skrevet 22. november 2016 #19 Skrevet 22. november 2016 1 minutt siden, Kara W skrev: Det var mens jeg var innlagt på sykehus, så det var mer en "Og så slenger vi på noe febernedsettende, for du har litt feber også". Da det gikk flere dager uten at temperaturen gikk ned eller jeg kjente meg spesielt febret så konkluderte de med at det ikke var feber likevel. Vil tro at denne febernedsettende de ga deg var iform av lett smertestillende, som du uansett ville fått. Bare for å berolige deg, leger gjør gjerne sånn.......
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #20 Skrevet 22. november 2016 For det første var det ikke kokepunktet på vann jeg lurte på. For det andre så føler jeg meg ganske så pjusk ja, for de som lurte, og for det tredje målte jeg under armen for de som lurte på det - ts Anonymkode: 9980d...ab9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå