Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger råd og innspill angående jobbsituasjonen min. Jeg mistrives i jobben min, og føler meg faktisk flau over den. Jeg har utdanning fra et godt universitet, men det er ikke lett å få jobb innen feltet jeg utdannet meg i. Da jeg gikk ut av universitetet, ble jeg tilbudt en jobb innen kundeservice - en helt annen retning enn det jeg studerte. Jeg aksepterte, med tanker om at det var lurt å komme i jobb først, og så kunne jeg ha inntekt mens jeg så etter en jobb jeg var mer langsiktig interessert i.

Det har nå gått fire år, og jeg er fortsatt i den samme jobben. Min arbeidsgiver liker meg og er fornøyd med jobben jeg gjør, men jeg trives ikke. Jeg blir flau når jeg snakker med venner fra universitetet mitt, fordi de virker som de har veldig spennende jobber, mens jeg sitter litt fast. Dette tærer på meg, men jeg er redd for å satse på jobbsøking i tilfelle jeg far dårlig respons. Noen som har noen gode råd?

Anonymkode: 8c14e...853

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jobber du som da?

Anonymkode: ad359...790

Skrevet

Start å søk jobber innenfor det du vil drive med selv om det er skummelt :) 

Anonymkode: 86e86...1f8

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du som da?

Anonymkode: ad359...790

Jeg jobber innen kundeservice. Mener forresten ikke å kritisere yrket - det passer bare ikke for meg, men de som trives med det bør selvfølgelig ikke være flau over jobben sin. 

TS

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Start å søk jobber innenfor det du vil drive med selv om det er skummelt :) 

Anonymkode: 86e86...1f8

Det er det jeg gjerne vil, men det er få jobber her jeg bor, og jeg er redd for å bli motløs fort. Jeg mistrives veldig - føler nesten jeg blir deprimert altså. 

TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber innen kundeservice. Mener forresten ikke å kritisere yrket - det passer bare ikke for meg, men de som trives med det bør selvfølgelig ikke være flau over jobben sin. 

TS

Hva slags kundeservice? Sitter du på kontor og svarer på telefon? Jobber du i butikk i lilla skjorte og selger gulvtepper?
(Har nesten gjort det siste selv, kom meg ut før skjortene kom inn!)

Skrevet

Hva gjør du for å komme deg ut av denne jobbsituasjonen og inn i en annen? Det er nok lurt å investere mer tid og ressurser på jobbsøking. Jo lenger du venter, desto vanskeligere er det å komme deg inn i en mer relevant jobbstilling. 

Har du noen kontakter? Kjenner du noen som jobber i samme felt som du ønsker? Selv om de ikke nødvendigvis kan hjelpe deg med en jobb er det å få råd og innspill veldig nyttig. Du kan blant annet forhøre deg om hvordan de fikk foten inn i bransjen og prøve deg på samme taktikk. 

Det er nok også lurt å bli litt herdet når det gjelder jobbsøking. Du bør være forberedt på at du kommer til å få flere avslag før du får napp. Dette er helt vanlig. 

Anonymkode: 5fa0d...0da

Skrevet
10 minutter siden, applestories skrev:

Hva slags kundeservice? Sitter du på kontor og svarer på telefon? Jobber du i butikk i lilla skjorte og selger gulvtepper?
(Har nesten gjort det siste selv, kom meg ut før skjortene kom inn!)

Jeg svarer på henvendelser på telefon, epost og sosiale medier. 

TS

Skrevet

Bre søk på jobber, det værste som kan skje er at du ikke får den. Men du har wn mulighet som du ikke har hvis du ikke søker. Det er allt å vinne, ikke noe å tape. Når du ikke liker jobben din, blir flau og du har en annen utdannelse. Vær snill å benytt mulighetene

Skrevet

Dersom du virkelig har lyst på jobb innenfor det du har utdannet deg som så bare kjør på og start å søke.

Er det fordi du tror at andre ser ned på deg så lar du være og heller jobber med deg selv.

Du er mer enn god nok uansett hva du jobber med. 

Skrevet

Du har investert år av ditt liv, penger, energi og eksamensnerver på utdannelsen du har. Invester tid og energi i å søke på annen jobb. Du har ingenting å være flau over, du har vært i jobb hele tiden og ligger ingen ril byrde, men på tide å riste deg selv ut av apatien og skaffe deg noe du liket bedre å jobbe med. Hvis sjefen er fornøyd med jobben du fjor, betyr det at du kan få en god referanse der  

Skrevet

Du bør begynne snarest å søke jobb innen ditt fag. Jo lenger du går uten erfaring etter avsluttet utdanning, jo verre blir det. Kanskje blir du utdatert, kanskje tør du ikke lenger søke fordi du er redd for ikke å kunne det du kan på papiret, kanskje stiller du bakerst i køen. Bare du kan endre hverdagen din. Start i dag!

Anonymkode: 9ac01...8b6

• Liker 1
Skrevet

Hva er utdannelsen din?

Kanskje du rett og slett er nødt til å flytte på deg for å få drømmejobben. 

Anonymkode: ea89e...003

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke søker blir det ingen endring.. Jobbet forøvrig også med kundeservice i 8 mnd, og har 6 års utdannelse. Nå har jeg ny relevant jobb, men kun fordi jeg sendte masse søknader og var på flere intervjuer før jeg fikk napp. Man må bare stå på!

Anonymkode: 55069...a8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...