AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Jeg begynte i ny jobb for noen måneder siden. Jeg fikk tilsendt vakter for et helt år frem i tid. Fikk dette på mail i en slags "mal". Men vi har også en vaktbok på nett. Det er denne jeg har sjekket mest. Men så tenkte jeg å printe den ut slik jeg kan ha den hengende oppe så jeg lett ser når jeg skal jobbe. Fikk det ikke til så printet derfor ut den jeg hadde fått tilsendt på mail. Når jeg da sjekket den jeg fikk på mail så oppdaget jeg at noen av vaktene ikke samkjørte med vaktboken på nett. For min del har jo ikke det gjort noe, da jeg har fulgt vaktboken på nett og har møtt opp når jeg skal. Men dette kan da ikke være lov sånn egentlig? Jeg vet at de har lov å gjøre endringer, men da skal de vel informere meg også? Hva om jeg f.eks ikke hadde møtt opp på en vakt fordi jeg så på turnusen jeg fikk på mail? Det stod i mailen jeg fikk "foreløpig turnus", men jeg fikk ikke noe beskjed da jeg startet om at noe var endret. Hva om jeg f.eks hadde hatt planer noen dager også plutselig så ser jeg i vaktboken på nett at jeg skal jobbe? Heldigvis har jeg ikke hatt problemer med det enda, men virker jeg teit om jeg tar dette opp med sjefen? Tenker jo at jeg bør gi beskjed i en viss tid før dersom noe endres OG informere meg. Da har jeg jo også mulighet å komme med innspill dersom jeg plutselig feks er vekkreist de dagene fordi jeg planla det slik ifht. turnus jeg allerede har fått. Anonymkode: cd760...049
Ankimaki Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 (endret) Jeg synes du skal spørre. Du kan f.eks si noe a la: "Hei, jeg ser at vaktene som jeg fikk på mail og vaktboken ikke samsvarer, hvilken av dem skal jeg følge?" Jeg har også fått foreløpig turnus, men den er endret flere ganger. Den er som en mal, men følges med forbehold om endringer. Jeg spurte min sjef uten at hun reagerte negativt på det. De vil jo at du skal komme på jobb, så jeg kan ikke tenke meg at de synes det er teit. I forhold til at du er vekkreist så ville jeg sagt ifra tidlig. Jeg sier at jeg har tenkt til å reise vekk da og da, og at jeg vil vite om turnusen vil bli endret eller om det går fint. Det er noen regler for hvor lang tid i forveien man kan endre en vakt. I min gamle jobb fikk jeg beskjed før månedsskiftet ang neste måned (gjerne 2 uker før vakten om den var i begynnelsen av måneden), og ville de endre noe etterpå så spurte de oss. Jeg vet ikke hvordan reglene er, men det kan sikkert andre svare på Endret 22. november 2016 av Ankimaki Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 Hadde jeg oppdaget noe sånt ville jeg selvsagt gjort sjefen oppmerksom på dette, må jo være en glipp? Anonymkode: d1dd5...878 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 Jepp, finnes regler for sånn. Nå har vi så mye unntak hos oss at jeg tørr ikke være bastant på dette, men du skal spørres innen en viss tid. De kan endre turnusen din uten å spørre for å dekke opp sommeren, men da kun for en begrenset periode. Anonymkode: 6e1b2...f30
Eneri Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Er vel ikke noe galt i å ønske å få klarhet i dette? Du ønsker jo å møte på jobb når du skal, og jobben ønsker at du møter når du skal. Spør hvordan du skal klare å følge med på evt endringer; om alt avhenger av at du sammenligner vakt for vakt på de to planene i uendelig tid framover?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå