julia83 Skrevet 24. november 2016 #121 Skrevet 24. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettavisen er vel ikke akkurat pålitelige i den saken Anonymkode: b8ba1...9bd Kanskje Dagbladet er mer din stil : http://www.dagbladet.no/2016/05/29/nyheter/politikk/listhaug/frp/innenriks/44360767/ Jeg vil si Joners angrep på Sylvi, er et angrep på hele det norske folk. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #122 Skrevet 24. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gir en indikasjon, men sier ikke at 3 millioner er fornøyd. Nå var denne spørreundersøkelsen 2 måneder gammel, vi får se om "3 millioner" er like fornøyde ved neste undersøkelse. Det er selvsagt ikke nøyaktig 3 millioner, det kan være litt flere eller litt færre. Det er likevel dramatisk mye bedre enn å se på antall likes på Facebook og tro at man har hele Norge bak seg pga. noen og nitti tusen likes. Anonymkode: e599c...ca7
Zienna Skrevet 24. november 2016 #123 Skrevet 24. november 2016 På 23.11.2016 den 13.59, Example skrev: Reklamer skal alltid være tydelige. Trodde alle visste det etter alle sakene rundt bloggere osv. Det er brudd på både markedsføringsloven og vær varsom plakaten. Dette er feil. Forbrukerombudet sier: "Siden dette er en innsamlingsaksjon for en veldedig organisasjon hvor man ikke skal selge noe, så gjelder ikke reglene for reklame i markedsføringsloven. Dermed faller det utenfor vårt tilsyn."https://www.dn.no/etterBors/2016/11/22/1148/Markedsforing/forbrukerombudet-mener-joners-asylstunt-ikke-er-reklame
Zienna Skrevet 24. november 2016 #124 Skrevet 24. november 2016 1 time siden, julia83 skrev: Kanskje Dagbladet er mer din stil : http://www.dagbladet.no/2016/05/29/nyheter/politikk/listhaug/frp/innenriks/44360767/ Jeg vil si Joners angrep på Sylvi, er et angrep på hele det norske folk. Men kjære vene, den artikkelen er 6 mnd gammel!! Dette var før Listhaug ble blogger med godt betalt ansatt som oppdaterer hennes blogg og FB-profil. Hvem betaler for dette? Jo, det gjør du og jeg, skattebetalerne. Mannen er nemlig lønnet av integreringsdepartementet, ikke av ministeren selv. Jeg har fulgt Listhaug siden hun ankom FB. Uttalelsene er populistiske, med store ord og lite innhold. "Lik og del" - det er oppfordringen hennes. Hun inviterer ikke til debatt, informerer ikke. Det mener jeg at en statsråd burde! Hennes jobb er ikke å splitte, men å samle. Som statsråd skal hun være lydhør for andres meninger, men i stedet setter hun kallenavn på dem. Hylekoret, feministeliten osv. Pressen er "venstresiden".. Toppen ble nådd da hun ba "hallelujakoret" sitt om å dele og like gleden av NYTs sak om at Norge hadde utvist en 7 år gammel gutt, hans bror og deres foreldre til Afghanistan. Den 7 år gamle gutten har bodd i Norge siden han var 2 år, og kan bare norsk. I dag går han ikke på skole, men er redd fordi han ikke kan språket der godt nok og fordi det bombes nær ved. Listhaug har sikkert juridisk rett i det hun gjør, og hun har en regjering bak seg. Men skamvett mangler hun åpenbart! 1
Example Skrevet 24. november 2016 #125 Skrevet 24. november 2016 39 minutter siden, Zienna skrev: Dette er feil. Forbrukerombudet sier: "Siden dette er en innsamlingsaksjon for en veldedig organisasjon hvor man ikke skal selge noe, så gjelder ikke reglene for reklame i markedsføringsloven. Dermed faller det utenfor vårt tilsyn."https://www.dn.no/etterBors/2016/11/22/1148/Markedsforing/forbrukerombudet-mener-joners-asylstunt-ikke-er-reklame Det har kommet frem flere ganger i tråden allerede. Personlig synes jeg det er meget spesielt at veldedige organisasjoner slipper unna med villedende markedsføring. Det NOAS har gjort er i alle fall etisk langt ute på jordet. Litt komisk at de samme menneskene som kritiserer Listhaug for sine uttalelser synes dette er greit. Pinlig og flaut er det.
Drizzt Skrevet 24. november 2016 #126 Skrevet 24. november 2016 (endret) 21 timer siden, Zienna skrev: Bare en liten oppdatering. NOAS hadde i ettermiddag mottatt 3,2 mill kr, fra 32.000 bidragsytere. Samtidig har de mottatt 32 stk henvendelser fra folk som vil ha pengene tilbake. Over halvparten av innbetalingene er gjort etter at det via media ble skrevet om Joners samarbeid med Anorak og NOAS. Listhaug og media har forsøkt å avspore sakens reelle innhold, til å dreie seg om "lureri". De har ikke lyktes Men dette er lureri. Ingen har sagt at det ikke finnes mange naive mennesker i Norge som ønsker å bli lurt. Se her Ellers fantastisk at de har fått så mye penger. Da trenger ikke statens hjelp for å overleve og kan leve kun av donasjoner Er dette ikke fantastisk? Vi sparer penger! Forresten lyver NOAS en gang til når de sier at K.J. tok initiativ til lureriet. Det var Anorak som oppsøkte ham først.. NOAS kontakter Anorak og Anorak kontakter K.J. Reklamestunt fra A til Å Løgnene fra NOAS tar vel aldri slutt? http://www.dagbladet.no/kultur/reagerer-pa-sannheten-bak-kristoffer-joners-facebook-utspill/65367119 K.J. skriver på sin fb side Skrev jeg absolutt alt i gårsdagens post helt mutters alene hjemme i sofaen? Selvsagt ikke. Anorak sier Han legger til at Joner selv har skrevet alle tekster, og innholdet i disse. Løgn etter løgn etter løgn etter løgn Og folk fortsetter å juble og være glade for at de ble lurt! Endret 24. november 2016 av Drizzt
Zienna Skrevet 24. november 2016 #127 Skrevet 24. november 2016 3 minutter siden, Drizzt skrev: Men dette er lureri. Ingen har sagt at det ikke finnes mange naive mennesker i Norge som ønsker å bli lurt. Se her Ellers fantastisk at de har fått så mye penger. Da trenger ikke statens hjelp for å overleve og kan leve kun av donasjoner Er dette ikke fantastisk? Vi sparer penger! Forresten lyver NOAS en gang til når de sier at K.J. tok initiativ til lureriet. Det var Anorak som oppsøkte ham først.. NOAS kontakter Anorak og Anorak kontakter K.J. Reklamestunt fra A til Å Løgnene fra NOAS tar vel aldri slutt? http://www.dagbladet.no/kultur/reagerer-pa-sannheten-bak-kristoffer-joners-facebook-utspill/65367119 K.J. skriver på sin fb side Skrev jeg absolutt alt i gårsdagens post helt mutters alene hjemme i sofaen? Selvsagt ikke. Anorak sier Han legger til at Joner selv har skrevet alle tekster, og innholdet i disse. Løgn etter løgn etter løgn etter løgn Og folk fortsetter å juble og være glade for at de ble lurt! Jeg har lest absolutt alt om denne saken! Også på Joners FB-side, og jeg har takket ham for initiativet. Tror jeg snakker for mange bidragsytere når jeg sier at det var en glede å kunne bidra (er du på FB, så sjekke Kristoffers profil). . NOAS var fratatt om lag 2 mill kr i statlig støtte. Vi har gitt dem 3,2 mill. kr, og sørget for at de kan fortsatt kan sørge for at mennesker som trenger det får nødvendig juridisk hjelp. Jeg mener nemlig ikke at dørene skal stå vidåpne til Norge, men jeg mener at folk skal behandles skikkelig mens de er her, og ha mulighet til å få prøvd sin sak i rettssystemet. Hvorfor er det så viktig hvem som har skrevet hva?? Det er SAKEN det dreier seg om, ikke budbringere. Du, og mange andre, prøver å avspore vårt engasjement og våre meninger, ved å fokusere på "lureri". Som om vi er naive og enfoldige mennesker. Eller som Listhaug kaller oss, når det passer seg, "eliten". NOAS har fått bidrag fra 32.000 mennesker! 3,2 mill kr er kommet inn i NOAS kasse! Merk: 32 mennesker har bedt om å få pengene tilbakebetalt! Er dette "mange"? Nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå