AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #21 Skrevet 22. november 2016 Spar meg for vrøvlet deres. Synd for dere at dere brukte penger på en god sak. Gærne kristne Sylvi og hennes hat mot ikke-kristne er på tide blir vist frem. Anonymkode: 01993...791 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #22 Skrevet 22. november 2016 Arbeiderpartiet støtter Joner : https://www.nrk.no/rogaland/kristoffer-joner-far-stotte-fra-arbeidarpartiet-1.13239684 (Kanskje viktig å nevne at han selv er AP politiker) Anonymkode: 33fb6...dbe 2
kat-e Skrevet 22. november 2016 #23 Skrevet 22. november 2016 Joner lyver jo, for i følge Dagsavisen : Listhaug-innlegget fikk Joner til å debutere på Facebook For en uke siden la innvandrings- og integreringsminister Sylvi Listhaug (Frp) ut et innlegg på Facebook hvor hun fryder seg over at Norges strenge asylpolitikk får oppmerksomhet i utlandet. Det fikk Kristoffer Joner til å debutere på Facebook i dag. Det er jo ikke sant, det er NOAS og Joners venn som står bak at han gikk på Facebook. http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/listhaug-innlegget-fikk-joner-til-a-debutere-pa-facebook-1.808140 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #24 Skrevet 22. november 2016 Jeg hørte på TV-nyhetene, at NOAS har begynt å betale tilbake til folk som føler seg lurt av denne kampanjen. Dette er jo forsåvidt greit. Den beste forklaringen de har kommet med så langt, var vel at Joner måtte ha hjelp til å lage seg en Facebook-bruker. Dette er jo selvfølgelig veldig kompliserte greier. Da en god del sannsynligvis har donert, fordi de trodde at dette var et personlig initiativ fra Joner – hvor samarbeidet med NOAS var begrenset til å forenkle prosessen for folk som donerer penger. Etterhvert som dette viste seg å være et reklame-stunt, så er det jo dette ett temmelig villedende opplegg. Asylsøkere og immigranter behøver vel egentlig ikke noen hjelp, til å forstå norske lover. De kan disse lovene ganske godt, før de kommer til Norge. Spesielt den delen, om hva de har krav på - og hvor mye. Anonymkode: 76826...28d 3
LittleBabyBlue Skrevet 22. november 2016 #25 Skrevet 22. november 2016 Overrasker meg stadig hvor ukritiske folk er. Joner er politiker og har en klar agenda. Noas er ikke engang godkjent av innsamlingskontrollen. Hvordan kan folk slenge penger etter disse? 9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #26 Skrevet 22. november 2016 3 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Overrasker meg stadig hvor ukritiske folk er. Joner er politiker og har en klar agenda. Noas er ikke engang godkjent av innsamlingskontrollen. Hvordan kan folk slenge penger etter disse? Fordi folk mener informasjon og rettssikkerhet for asylsøkere er viktig og fordi mange mener listhaug er dårlig på å integrere de innvandrerene som har fått opphold i landet. Anonymkode: 85092...613 12
Gjest Sunhands Skrevet 22. november 2016 #27 Skrevet 22. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selv fikk jeg også en oppfordring gjennom Facebook, dessverre føler jeg at slike falske oppfordinger svekker sosialemedier slik som Facebook. Hvordan kan man vite når noe er reklame eller en ekte meningsyttring? Kristoffer Joner er AP politikker, kan det også være det som motiverer ham? Eller ønsker han gratis PR (skuespiller) ? http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/11/22/195258426/noas-forstar-ikke-de-som-foler-seg-lurt-av-joner NOAS skjønner ikke at folk fører seg lurt. Anonymkode: 33fb6...dbe Jeg skjønner heller ikke at noen føler seg lurt. Det stod jo at det gikk til NOAS.
Gjest Sunhands Skrevet 22. november 2016 #28 Skrevet 22. november 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sylvi har en 24 år ung mann ansatt som styrer hennes "private" facebookside. Han er lønnet av skattebetalerne.. Høgt lønnet. Kristoffer Joner planla dette stuntet sammen med en venn i et reklamebyrå, byrået stilte dermed opp gratis for kampanjen. Bakgrunnen er 2-delt, de er (som folk flest viser det seg) drit lei av Sylvis retorikk og oppførsel på facebook, og det faktum at NOAS har mistet 2.1 millioner kroner i statsstøtte i år. Nå har altså folk flest sørget for at pengene er gitt til dem likevel. Dette er det som har skjedd. Anonymkode: b8ba1...9bd Dette. Det var vel 20 stk av sånn 30.000 som følte seg lurt. Tragisk vinkling av NRK. De fleste oppegående skjønte at det var et samarbeid mellom NOAS og Joner, og det var jo vittig. Sier seg selv at det var fikset på forhånd siden kodeord var hilsen Sylvi eller noe sånt, det trodde jeg alle skjønte.
LittleBabyBlue Skrevet 22. november 2016 #29 Skrevet 22. november 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi folk mener informasjon og rettssikkerhet for asylsøkere er viktig og fordi mange mener listhaug er dårlig på å integrere de innvandrerene som har fått opphold i landet. Anonymkode: 85092...613 Nope, men fordi de slenger penger til en organisasjon de vet ingenting om, og ikke gjør de noe research om den heller. At en kamerat av Joner jobber der og at de har ei nettside betyr ikke at de er en seriøs organisasjon. Minimumskravet mitt til en organisasjon er at de er godkjent av innsamlingskontrollen, så jeg vet at pengene ikke forsvinner i overheadkostnader (konsulenter, reklamebyråer, dyre middager osv). 1
Zienna Skrevet 22. november 2016 #30 Skrevet 22. november 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hørte på TV-nyhetene, at NOAS har begynt å betale tilbake til folk som føler seg lurt av denne kampanjen. Dette er jo forsåvidt greit. Den beste forklaringen de har kommet med så langt, var vel at Joner måtte ha hjelp til å lage seg en Facebook-bruker. Dette er jo selvfølgelig veldig kompliserte greier. Da en god del sannsynligvis har donert, fordi de trodde at dette var et personlig initiativ fra Joner – hvor samarbeidet med NOAS var begrenset til å forenkle prosessen for folk som donerer penger. Etterhvert som dette viste seg å være et reklame-stunt, så er det jo dette ett temmelig villedende opplegg. Asylsøkere og immigranter behøver vel egentlig ikke noen hjelp, til å forstå norske lover. De kan disse lovene ganske godt, før de kommer til Norge. Spesielt den delen, om hva de har krav på - og hvor mye. Anonymkode: 76826...28d NOAS har så langt i kveld mottatt 3,2 mill kroner fra 32.000 støttere. Kun 32 personer har bedt om å få pengene tilbake (Kilde: Dagens Næringsliv i intervju med NOAS-leder). Betalingene fortsetter å strømme inn, leser jeg. Jeg har selv bidratt i kveld, og føler meg overhodet ikke lurt. Jeg bidrar av to grunner. Fordi pengene går til et godt formål, og ikke minst fordi det er en protest mot Sylvia Listhaugs politikk og retorikk. Hun kaller oss bidragsytere til NOAS for "hylekoret", evner ikke å gå inn i saklig debatt, men bruker en retorikk som et barnehagebarn ville gjort. Takk til Joner som ga oss en kanal hvor vi kunne gi uttrykk for vår avsky! 15
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #31 Skrevet 22. november 2016 6 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Nope, men fordi de slenger penger til en organisasjon de vet ingenting om, og ikke gjør de noe research om den heller. At en kamerat av Joner jobber der og at de har ei nettside betyr ikke at de er en seriøs organisasjon. Minimumskravet mitt til en organisasjon er at de er godkjent av innsamlingskontrollen, så jeg vet at pengene ikke forsvinner i overheadkostnader (konsulenter, reklamebyråer, dyre middager osv). Ditt minimumskrav er ikke gjeldene for alle andre, men kan ikke du komme opp med en godkjent organisasjon vi kan støtte da, som arbeider for de samme tingene? Anonymkode: 85092...613 1
LittleBabyBlue Skrevet 22. november 2016 #32 Skrevet 22. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ditt minimumskrav er ikke gjeldene for alle andre, men kan ikke du komme opp med en godkjent organisasjon vi kan støtte da, som arbeider for de samme tingene? Anonymkode: 85092...613 Poenget er at de flestes krav til denne organisasjonen var "Joner-godkjent", og mangelen på selvstendig tenkning overrasker meg. Er så mange som ringer og skal ha penger, så jeg valgte meg ut noen organisasjoner for lenge siden og holdt meg til dem. Noen for de fattige, noen for dyra. Kunne sikkert brukt noen timer på å finne noen til deg, men da forsvinner poenget med å tenke selv. 2
Gjest Sunhands Skrevet 22. november 2016 #33 Skrevet 22. november 2016 16 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Poenget er at de flestes krav til denne organisasjonen var "Joner-godkjent", og mangelen på selvstendig tenkning overrasker meg. Er så mange som ringer og skal ha penger, så jeg valgte meg ut noen organisasjoner for lenge siden og holdt meg til dem. Noen for de fattige, noen for dyra. Kunne sikkert brukt noen timer på å finne noen til deg, men da forsvinner poenget med å tenke selv. Men poenget var jo også at de har fått kuttet støtten sin. Med dette stuntet kan de fortsette sin virksomhet, noe som er veldig viktig. Jeg tror de færreste føler seg lurt altså, det stod jo tydelig at pengene gikk til NOAS.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #34 Skrevet 22. november 2016 13 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Poenget er at de flestes krav til denne organisasjonen var "Joner-godkjent", og mangelen på selvstendig tenkning overrasker meg. Er så mange som ringer og skal ha penger, så jeg valgte meg ut noen organisasjoner for lenge siden og holdt meg til dem. Noen for de fattige, noen for dyra. Kunne sikkert brukt noen timer på å finne noen til deg, men da forsvinner poenget med å tenke selv. Flott at du tenker gjennom hvem du gir til, for meg er noas kjent nok til at jeg har hørt om dem før og derfor ikke trenger å bekymre meg for om de er en svindelorganisasjon. Var også en kjapp tur innom nettsiden deres og leste før jeg overførte penger til dem, noe mer tid enn det føler jeg er bortkastet for et engangsbeløp på 100 kr, angrer ikke og ville gjort det samme igjen i dag om jeg ikke hadde gitt i går. Anonymkode: 85092...613 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #35 Skrevet 22. november 2016 30 minutter siden, Zienna skrev: NOAS har så langt i kveld mottatt 3,2 mill kroner fra 32.000 støttere. Hvordan vet du at ikke en eneste person har gitt to ganger eller mer? Anonymkode: e599c...ca7
Linnea27 Skrevet 22. november 2016 #36 Skrevet 22. november 2016 Jeg donerte. For meg, er det revnende likegyldig hva K.J. mener...poenget er at jeg var enig i det som ble sagt. Jeg ville donert, likt og delt uansett om det var Joner eller noen annen som sa det. Jeg synes også at en statsråd aldri burde kalle sine motstandere for et hylekor. 10
LittleBabyBlue Skrevet 22. november 2016 #37 Skrevet 22. november 2016 20 minutter siden, Sunhands skrev: Men poenget var jo også at de har fått kuttet støtten sin. Med dette stuntet kan de fortsette sin virksomhet, noe som er veldig viktig. Jeg tror de færreste føler seg lurt altså, det stod jo tydelig at pengene gikk til NOAS. Det meste kuttes i staten om dagen. Dagene med melk og honning er over. Godene blir mindre og arbeidslivet blir hardere. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flott at du tenker gjennom hvem du gir til, for meg er noas kjent nok til at jeg har hørt om dem før og derfor ikke trenger å bekymre meg for om de er en svindelorganisasjon. Var også en kjapp tur innom nettsiden deres og leste før jeg overførte penger til dem, noe mer tid enn det føler jeg er bortkastet for et engangsbeløp på 100 kr, angrer ikke og ville gjort det samme igjen i dag om jeg ikke hadde gitt i går. Anonymkode: 85092...613 Jeg tror ikke de er en rein svindelorganisasjon, men finnes nok av disse som mener godt, men totalt mangler evne til å styre en organisasjon og roter bort pengene før de når frem.
kat-e Skrevet 22. november 2016 #38 Skrevet 22. november 2016 Jeg vil si at Joner ble utnytte av vennen sin. I tillegg har han begått karakterdrap på seg selv. Joner sier selv at det var Sylvis skryt av at Norge hadde en streng asylpolitikk som fikk han til å lage en Facebook profil. - Det var jo løgn, reklamebyrået og vennen lagde profile for ham. Så lager han et engasjert innlegg hvor han beskylder Sylvi for å kose seg over andres lidelser. - Det er også trolig løgn, det er NOAS sine ord i samarbeid med reklamebyrå, som sikkert har utarbeidet dette best mulig. Så tigger han penger av folk og ber de gi penger til NOAS. - Dette er jo også på falske premisser, det er NOAS selv som ber folk gi penger til seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #39 Skrevet 22. november 2016 21 minutter siden, kat-e skrev: Jeg vil si at Joner ble utnytte av vennen sin. I tillegg har han begått karakterdrap på seg selv. Joner sier selv at det var Sylvis skryt av at Norge hadde en streng asylpolitikk som fikk han til å lage en Facebook profil. - Det var jo løgn, reklamebyrået og vennen lagde profile for ham. Så lager han et engasjert innlegg hvor han beskylder Sylvi for å kose seg over andres lidelser. - Det er også trolig løgn, det er NOAS sine ord i samarbeid med reklamebyrå, som sikkert har utarbeidet dette best mulig. Så tigger han penger av folk og ber de gi penger til NOAS. - Dette er jo også på falske premisser, det er NOAS selv som ber folk gi penger til seg selv. Er det sant? Anonymkode: f1ba0...86f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #40 Skrevet 22. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sant? Anonymkode: f1ba0...86f Det var NOAS som tok initiativet til denne innsamlingen. De henvendte seg til reklamebyrået som deretter henvendte seg til Joner fordi han er en venn av en av de ansatte i byrået. Suppekok i supperådet ga 3 komma etellerannet mill. i kassa til NOAS: Anonymkode: d13bc...512 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå