Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har veldig lett hår og trenger derfor shampoo som tynger håret. 

Tips?

Anonymkode: 78ffb...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Redken all soft, kjøp med både shampoo, balsam og hårkur. Jeg har tykt og bølgete hår, den tynger håret og gjør det rettere og finere. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, belle_ skrev:

Redken all soft, kjøp med både shampoo, balsam og hårkur. Jeg har tykt og bølgete hår, den tynger håret og gjør det rettere og finere. 

Tusen takk! Har hørt mye om merket, men visste ikke hvilke ''set'' jeg skulle kjøpe. Men da stoler jeg på deg og prøver denne <3

Skrevet

En helt vanlig balsam tynger håret. Og evt putt noen stylingprodukter i det. 

Anonymkode: 5000a...5a5

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Har hørt mye om merket, men visste ikke hvilke ''set'' jeg skulle kjøpe. Men da stoler jeg på deg og prøver denne <3

Bare hyggelig! Det selges billig/rimelig på blivakker. Bestiller alltid derfra. Er så fornøyd med den serien. Har også redken extreme hårkuren, den pleier jeg å bruke når jeg striper/farger håret for å bygge opp det som blir skadet. De andre er bare fantastiske, gir virkelig silkemykt og tungt hår og har flere venninner som også bruker de :)

Gjest lizard queen
Skrevet

Dropp sjampoen :) Før gikk jeg nærmest å gruet meg til å vaske håret for det ble så uhåndterlig, men etter jeg kuttet ut sjampoen er det null stress. bruker ikke noe spesiell balsam eller noe heller, men spesifikt for å tynge håret ville jeg brukt en litt tjukk fuktighetsgivende en, husker jeg likte den brune/hvite til Garnier (husker ikke hva den heter men den serien med sjampo og balsam med orange, grønne og hvit/brune flasker) :) 

Er flere fordeler med å kutte sjampo også, når håret og hodebunnen får vent seg til det blir håret mindre fett (fordi håret ikke strippes for oljer ved hver vask, det slipper å kompensere så veldig) og generelt finere. Skal ikke si så mye på om det blir ordentlig sunnere eller ei men mitt ser hvertfall mye finere ut! Er verdt et forsøk? Hårkur bruker jeg også og synes det tynger håret en del, hvertfall hvis du bruker en med masse fukt, selv liker jeg redken diamond oil! 

Hårolje funker også, Lee Stafford sin ubunto oils (rosa flaske) er kjempegod og lukter digg, men er ganske lite produkt for prisen da! Har prøvd et par andre også men synes håret ble så fett av de, en med oil og shine i navnet fra Loreal funka hvis jeg var litt påpasselig med mengden, mener å huske den var ganske rimelig også. :) 

Skrevet
På 22.11.2016 den 23.33, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er veldig fint for mitt hår som er brusete og tørt. Men håret blir veldig fort fett av disse produktene, bare så du er klar over det :)

Skrevet
På 22. november 2016 den 23.42, belle_ skrev:

Bare hyggelig! Det selges billig/rimelig på blivakker. Bestiller alltid derfra. Er så fornøyd med den serien. Har også redken extreme hårkuren, den pleier jeg å bruke når jeg striper/farger håret for å bygge opp det som blir skadet. De andre er bare fantastiske, gir virkelig silkemykt og tungt hår og har flere venninner som også bruker de :)

Håper du er klar over at frisørprodukter som selges på blivakker er falske og/eller gamle produkter. Jeg har jobbet som frisør i mange år, og har jobbet med merker som redken, alterna, joico osv. Produktene vi får fra leverandørene har et hologram på seg som viser hvor og når de er produsert. Med andre ord så viser hologrammet hvor de kommer fra. Produktene som selges av blivakker har derimot IKKE dette hologrammet, pg det er noe blivakker har nektet å kommentere i media. 

For ikke veldig lenge siden så var leverandørene rundt på butikker og kjøpte med seg et produkt fra redken, noe som de gjør jevnlig for å sette en stopper for parallellimport og salg av falske produkter. En prøve fra en redken shampo fra Rusta ble sendt til produsenten i Paris hvor det ble testet kjemisk, og den var helt klart falsk med et helt annet innhold enn de ekte produktene som redken/L'Oréal sender ut. Dette ble det selvsagt sak av og rusta fikk ikke lengre selge disse produktene. 

Jeg anbefaler sterkt og handle hos en frisørsalong fremfor på nett. Du vet at det du får er ekte, du får hjelp og veiledning til å velge riktige produkter tilpasset ditt hår. Enkelte av produktene på blivakker er heller ikke så mye billigere som de skal ha det til. Olaplex nr3 for eksempel, den lille flasken koster 299,- på blivakker, mens den koster ikke mer enn 249,- i salong ☺️

Anonymkode: 234a4...5be

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du er klar over at frisørprodukter som selges på blivakker er falske og/eller gamle produkter. Jeg har jobbet som frisør i mange år, og har jobbet med merker som redken, alterna, joico osv. Produktene vi får fra leverandørene har et hologram på seg som viser hvor og når de er produsert. Med andre ord så viser hologrammet hvor de kommer fra. Produktene som selges av blivakker har derimot IKKE dette hologrammet, pg det er noe blivakker har nektet å kommentere i media. 

For ikke veldig lenge siden så var leverandørene rundt på butikker og kjøpte med seg et produkt fra redken, noe som de gjør jevnlig for å sette en stopper for parallellimport og salg av falske produkter. En prøve fra en redken shampo fra Rusta ble sendt til produsenten i Paris hvor det ble testet kjemisk, og den var helt klart falsk med et helt annet innhold enn de ekte produktene som redken/L'Oréal sender ut. Dette ble det selvsagt sak av og rusta fikk ikke lengre selge disse produktene. 

Jeg anbefaler sterkt og handle hos en frisørsalong fremfor på nett. Du vet at det du får er ekte, du får hjelp og veiledning til å velge riktige produkter tilpasset ditt hår. Enkelte av produktene på blivakker er heller ikke så mye billigere som de skal ha det til. Olaplex nr3 for eksempel, den lille flasken koster 299,- på blivakker, mens den koster ikke mer enn 249,- i salong ☺️

Jeg vet at de ikke selger falske produkter, dette er ulovlig i Norge. Er medlem i flere sminkegrupper på FB. Der er det flere som har kontaktet blivakker og fått avkreftet dette en gang for alle, de refererer også til godkjennelse av forbrukerrådet og de har blitt nøye sjekket etter klager.

Har du troverdige kilder på det motsatte tar jeg mer enn gjerne i mot det. Jeg har personlig bare gode erfaringer med blivakker og har handlet der i snart 6 år.

For å komme med slike påstander bør du i hvert fall vise til kilder, ikke bare tomme ord :)

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler ikke 250 kr for en flaske med såpe uansett hvor mye den lover for håret mitt.  Bruker ikke frisørmerker, bare humbug. Like gode sjampoer på Kiwi. 

Skrevet
43 minutter siden, belle_ skrev:

Jeg vet at de ikke selger falske produkter, dette er ulovlig i Norge. Er medlem i flere sminkegrupper på FB. Der er det flere som har kontaktet blivakker og fått avkreftet dette en gang for alle, de refererer også til godkjennelse av forbrukerrådet og de har blitt nøye sjekket etter klager.

Har du troverdige kilder på det motsatte tar jeg mer enn gjerne i mot det. Jeg har personlig bare gode erfaringer med blivakker og har handlet der i snart 6 år.

For å komme med slike påstander bør du i hvert fall vise til kilder, ikke bare tomme ord :)

Nå er det vanskelig å få en kilde på dette eksempelet jeg har skrevet over, fordi det har vært en direkte dialog med leverandøren. 

Men neste gang du er i kontakt med blivakker, så kan du jo spør hvorfor de selger blant annet fra redken; color extend med røde flasker, smooth lock, blonde glam, real control og clear moisture. Alle disse seriene gikk ut av produksjon. For over TO år siden. Og disse selges enda på blivakker. Er ikke det litt rart? Hvordan får de tak i disse produktene som de påstår hverken er falske eller gamle, når de har gått ut av produksjon for to år siden? De lages ikke lengre, i det hele tatt av redken.. 

Skrevet

Jeg pleide å kjøpe Redken hos Blivakker, men droppet det når jeg oppdaget at produktene var gamle. Merket tydelig forskjell på en fersk shampo og en som har ligget en god stund. De solgte også en Redken variant for lenge etter at den varianten var blitt sløyfet av produsenten, noe som sier meg at de kjøper opp enorme kvanta og selger billig i lang tid, da blir også varene gamle etter en stund.

Kjøper kun Redken, og det hos frisør. All Soft anbefales til HI/TS.

Anonymkode: 0660b...2ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...