Gå til innhold

Skadelige produkter for kropp og natur

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste årene har det kommet mye forskning om skadelige stoffer i kosmetikk og kroppspleieprodukter. Google det om du ikke har fått det med deg :) 

Nå sist var det tannkrem som var i nyhetene, hvordan den skader fisken i havet og likeså shampo og balsam som skader livet i havet og også kan være hormonendrende stoffer som kan skade kroppen.

Bryr du deg? Har du undersøkt å funnet produkter uten skadelige stoffer hverken for kroppen din eller fisken i havet?

Bruker du deodorant uten aluminium, kosmetikk og kroppspeileprodukter som hverken dreper liv i havet eller potensielt ødelegger kroppen din?

Anonymkode: d9742...b4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du eksempler på produkter som er trygge å bruke? 

Skrevet

Dersom det blir gjenbruk av et produkt (noe det som regel gjør fordi jeg foretrekker å holde meg til f.eks. en spesifikk shampoo), så sjekker jeg ingredienser, eventuelt fairtrade, dyretesting, og om produktet har fått negativ omtale som miljøversting eller helsefare. Jeg burde absolutt bli flinkere til å sjekke om disse tingene før jeg prøver ut selve produktet da :)

Ellers bruker jeg deodorant/aspirant med aluminium fordi det er det eneste merket uten resept som forhindrer at jeg svetter som en gris under armene 

Anonymkode: 8d6e5...7c7

Skrevet
12 minutter siden, stan skrev:

Har du eksempler på produkter som er trygge å bruke? 

Ja, jeg bruker en svanemerket Zendium tannkrem på apoteket, Crystal deodorant uten aluminium eller andre skadelige stoffer på internett og shampo/balsam hos The Body Shop. Ikke alle produktene hos The Body Shop er uten skadelige stoffer, så spør de som jobber der. 

Er nå fullstendig stopp av innkjøp av nye plastprodukter; bakeboller, stekeredskaper, drikkeflasker etc skiftes ut, da plast avgir stoffer som er skadelige for oss.

TS

Anonymkode: d9742...b4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...