AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Jeg har kjæledyr som ikke faller i kategorien "bikkje", som aldri får julegaver. Men de forbaskede bikkjene til søsknene mine (og søsknene til mannen) får gaver. Fordi de er de opphøyde, utrolig verdifulle, hundene. Hva med mine kjæledyr? Hvorfor sponser dere ikke mitt dyrehold? Når man kjøper gaver til kjæledyrene, kan man ikke velge ut hvem man vil gi til. Bare et tips til dere som gir til noen kjæledyr, men ikke alle. Enten alle eller ingen. For ja, det handler om å sponse dyreholdet. Hunden til søsteren min fikk f.eks nytt halsbånd til 200 kr, mens hva fikk jeg? Ingenting. Fordi kjæledyrene mine veier 1 kg, ikke 20 kg. Jeg fikk ikke sponset kjæledyrartikler til 200 kr. Urettferdig! Så husk på rotta, katta, kaninen, marsvinet eller gullfisken til fam.medlemmene dine også, ikke bare hundene.. Anonymkode: 572b5...cc3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 Gir dyret ditt julegave til de det er snakk om som ikke gir til dyret ditt? Anonymkode: c151a...618 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 Å herre fred. Folk har problemer ser jeg ja. Skal jaggu sette mine femten akvariefisk opp på kravlista til familie og venner så de får julegaver Anonymkode: 200dd...235 1
Arabella Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 Jeg synes julegaver, for den del alle slags gaver, overrakt til et dyr, er noe stort tull. Det er eierne det er viktig for, ikke dyrene. De bryr seg vel ikke om det. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #5 Skrevet 22. november 2016 Å herrefred.... kjøper ikke julegaver til noen dyr. Noe tull. Utstyr til dyr er noe eier får sørge for sjøl Anonymkode: 32aa1...b77 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #7 Skrevet 22. november 2016 Og hvor mye koster rotta deg i året kontra en hund på 20 kg? Anonymkode: 33586...422 2
Kvinne87Rogaland Skrevet 22. november 2016 #8 Skrevet 22. november 2016 Vel, det er enklere å få et godt forhold til en hund, rett og slett. Min hund er med meg over alt, og alle i familien er glad i ham. Han er en skikkelig kosehund, og flere i familien har passet han. Så ved jul er det ofte slik at han får en gave eller to. Det er fordi flere av oss er glad i han, og han er en aktiv del av julaften. Han gjør jula ekstra koselig og han åpner gaven sin selv, som er underholdende. Det sier seg selv at familien din ikke får et like godt forhold til din kanin/marsvin eller hva det er. Hunder er mer sosiale med mennesker, og er ikke lenket til et bur. 3
Gjest Belle âme Skrevet 22. november 2016 #9 Skrevet 22. november 2016 Kattene mine får alltid gaver, men er litt spesielt at onkler,tanter og besteforeldre skal gi gaver til dei liksom
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #10 Skrevet 22. november 2016 Og fuglene Anonymkode: 701fe...d1b
Gjest Catalina Culès Skrevet 22. november 2016 #11 Skrevet 22. november 2016 Har aldri sett poenget med å gi dyr julegaver eller gaver generelt.
Arabella Skrevet 22. november 2016 #12 Skrevet 22. november 2016 6 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Har aldri sett poenget med å gi dyr julegaver eller gaver generelt. Det er ikke så rent få som menneskeliggjør dyrene sine, kaller dem barna sine, og seg selv mamma/pappa, evt. mor/far. 1
Gjest Gaea Skrevet 22. november 2016 #13 Skrevet 22. november 2016 2 timer siden, Arabella skrev: Jeg synes julegaver, for den del alle slags gaver, overrakt til et dyr, er noe stort tull. Det er eierne det er viktig for, ikke dyrene. De bryr seg vel ikke om det. Klart de bryr seg dersom de får noe de liker (godbiter, leker). At de ikke skjønner konseptet med jul og gaver er en annen sak, men det gjør det jo ikke mindre koselig for eieren å glede dyret sitt, og det er fint å ha en "unnskyldning" for å gi de man setter pris på en gave - akkurat som når man gir til mennesker. Angående trådens tema så har aldri mine dyr fått gaver fra andre enn meg selv, men om de skulle fått det antar jeg det er fordi øvrig familie har en relasjon til dem også... Noe de har med hundene, men ikke hadde med f.eks. marsvinene jeg tidligere har hatt.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 22. november 2016 #14 Skrevet 22. november 2016 (endret) Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #15 Skrevet 22. november 2016 Det blir ikke jul for kattene uten at de får hver sin Karinamus fylt med liflige urter. Da er de euforiske resten av julekvelden Og jada, de står som givere på pakkelappene sammen med eier av kortet som belastes ved innkjøp av gavene. Da jeg var liten så var familiens hund en fast giver av julegaver til oss barn. Og hvorledes han ble beskrevet, bærende parfyme til familiens tenåringsdøtre i kløv fra parfymeriet og hjem, er noe jeg for alltid vil erindre med stor glede. Min far er en meget god historieforteller. Så dyr og julegaver skal ikke undervurderes i min familie Anonymkode: e82a6...cfd 4
Tabris Skrevet 22. november 2016 #17 Skrevet 22. november 2016 Man trenger ikke lage problemer. Min familie har i blant gitt julegave til min hund, men aldri til kattene våre. Jeg blir superglad de gangene de gir til hunden og henger meg da ikke opp i at de ikke gir til kattene.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #18 Skrevet 22. november 2016 4 timer siden, Arabella skrev: Jeg synes julegaver, for den del alle slags gaver, overrakt til et dyr, er noe stort tull. Det er eierne det er viktig for, ikke dyrene. De bryr seg vel ikke om det. Det er feil! Hvis vi snakker om godis så er det for dyrene. Bikkja mi kan lukte pakken sin på lang avstand, og river den gladelig opp når han får den overrakt Anonymkode: 7c463...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #19 Skrevet 22. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Å herrefred.... kjøper ikke julegaver til noen dyr. Noe tull. Utstyr til dyr er noe eier får sørge for sjøl Anonymkode: 32aa1...b77 For noe tullball du kommer med. Selvfølgelig vil en hund sette pris på å få et tyggebein på julaften, eller noen godbiter! Trenger ikke være dyrt utstyr skjønner du! Anonymkode: 7c463...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #20 Skrevet 23. november 2016 Små barn, helt fra babyalder og et par år oppover, skjønner heller ikke konseptet med jul eller gaver. Litt eldre barn klarer ikke oppfatte alt de får når de blir for mye og registrerer bare et gavehav. Men man gir da likevel gaver til dem. Til de aller minste er gavene mest til foreldrene. Ting de hadde tenkt å kjøpe, ønsker seg, som klær og fine leker de tror barnet vil like. Hvordan er det annerledes enn å gi gave til en hund? En hund aner ikke at det er jul, men blir glad for en leke. En ettåring aner ikke at det er jul, men bilr glad for å få noe. En baby hadde fint klart å være med på en julefeiring uten å savne gaver om det aldri ble introdusert, og har ikke noen forståelse for at jul er lik gaver. Jeg som aldri skal ha barn syns i alle fall det er koselig når noen har tenkt på hunden min-særlig når det er mange barn i svigerfamilien og vi må budsjettere julegavene ganske høyt pga det. Han vet ikke at det er jul, men vi vil gjerne glede ham likevel! Jeg forventer og forlanger det på ingen måte, men at noen har tenkt på ham gjør meg glad. Så jeg skjønner ts på en måte også, selv om det er dyrere å ha hund kan man alltids få noe til dyreholdet, som mat eller utstyr. Det handler ikke om at dyra bryr seg eller ikke bryr seg om jul, men at man setter pris på personen som har dyra og vil glede med gaver som også kommer de som betyr mye for ham eller henne til gode. Anonymkode: 09a89...d64 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå