Gå til innhold

Har ikke for vane å feire bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere voksne der ute som ikke feirer, som oftest? Om 4 år blir jeg "et rundt tall" (nei, ikke 50) og da tenkte jeg å stikke av til det store utland. Istedet for rølpefest med familien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ganske vanlig å ikke feire?

Anonymkode: e0bce...a81

• Liker 6
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

slettet 

Endret av Catalina Culès
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ganske vanlig å ikke feire?

Aner ikke jeg, vel. Hører stadig om folk som feirer.

Skrevet

Kjenner du ingen jevnaldrende?

Noen feirer, noen ikke...

• Liker 1
Skrevet

Det er fordelen med å bli voksen, man bestemmer selv hvordan man vil feire bursdagen sin!

Anonymkode: 102e1...e9a

• Liker 3
Skrevet

I noen tilfeller føler de rundt at man har bidratt og hjulpet dem mye, og de føler da at runde bursdager, eller bare bursdager, kan være en anledning å gi noe tilbake

Anonymkode: cbf29...5d3

Skrevet

Du er sikkert en av de få/mange som ikke liker å feire.

Jeg hadde nylig bursdag (ikke rundtall) men det ble som en vanlig dag....arbeid og bursdagshilsener på jobb og facebook :).

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I noen tilfeller føler de rundt at man har bidratt og hjulpet dem mye, og de føler da at runde bursdager, eller bare bursdager, kan være en anledning å gi noe tilbake

Det er sjeldent. Som regel blir det jubilanten som får både utgiftene og strevet og stresset med å arrangere selskap for alle som kommer rekende. Det tryggeste er å reise langt unna.

Anonymkode: eb634...098

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sjeldent. Som regel blir det jubilanten som får både utgiftene og strevet og stresset med å arrangere selskap for alle som kommer rekende. Det tryggeste er å reise langt unna.

Anonymkode: eb634...098

Ja, men folk føler fortsatt de gir noe igjen ved å møte opp og gi en feiring

Anonymkode: d7add...d9d

Skrevet

Hvis du vil reise vekk, så gjør du det. I vår krets er det mange som velger den varianten, mens andre synes det er på sin plass med stor markering, taler og sang. Som sagt over, noe av moroa ved å være voksen er at man kan gjøre som man vil på bursdagen sin! :)

Anonymkode: aa3f7...77d

Skrevet

Feirer IKKe. Blir kun god mat med mann og barn

Anonymkode: c19ab...373

Skrevet

Jeg har alltid hatet å feire bursdagen min og derfor har jeg gjort mitt for å la være. Vi har enkelt og greit markert dagen med noe litt ekstra godt å spise evt restaurantbesøk.

Men etter at det kom småbarn i hus så må vi voksne også markere dagen vår fordi det at for dem så er bursdag det å feire med kake, gjester osv.

Skrevet
14 timer siden, Aamu skrev:

Flere voksne der ute som ikke feirer, som oftest? Om 4 år blir jeg "et rundt tall" (nei, ikke 50) og da tenkte jeg å stikke av til det store utland. Istedet for rølpefest med familien.

Prøver å unngå å feire bursdager men presset fra enkelte om "tvangskos" gjør at det alltid blir noe. 

Jeg syns det er kjekkest med litt god mat og kos med kona og ungene hjemme... ikke mer eller fler. 

Rølpefest? Hvilke type familie kommer du fra? Og er det ikke sånn at det skal være kjekt for jubilanten?

Skrevet

Feirer ikke bursdag med annet enn å ha med noe på jobb. Kanskje fordi jeg ikke har noen å feire med, men uansett, gjør som du vil. Tross alt er det din dag.

Skrevet

Hvis noen føler for å "gi deg noe tilbake" for alle de gode gjerningene dine, så kan de jo arrangere et overraskelsesselskap for deg, eller ta deg med ut på en bedre middag. De gir deg ikke noe tilbake ved å komme til dekket kakebord som du har jobbet og stresset deg ihjel 3 dager for å ordne i stand, gi deg en blomsterkvast, og dra hjem mens du har et hav med oppvask å ta deg av.

Anonymkode: 102e1...e9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...