Gå til innhold

Jeg vil ikke at noen donerer i mitt navn (merkelig ordning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke å diskutere den falske reklame kampanjen for NOAS / AP / Joner.

Det jeg ønsker er å diskutere hvordan man i huleste kan donere penger i en annen persons navn?

http://stavrum.blogg.no/1479808546_skuespilleren.html

Hver jul så får jeg et julekort hvor det står at et firma har donert penger i mitt navn til en eller annen organisasjon, det er noe jeg ikke ønsker. Det har som regel vært Frelsesarmeen eller Røde Kors, men jeg vil ikke ha noe med de to å gjøre. Og hva med andre organisasjoner som jobber med abort, innvandring, dyrs rettigheter og andre spørsmål?

Anonymkode: 86c89...498

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at det er rart at det er lov til dette. Det er jo misbruk av menneskers navn og identitet!

Det er lite hyggelig å få sitt navn forbundet med feks en organisasjon som man ikke sympatiserer med.

Anonymkode: 32d9e...fec

• Liker 4
Skrevet

Selv om jeg reagerer på at "du ikke vil ha noe med de to å gjøre", er jeg enig med deg i at det er litt rart at man kan donere i andres navn.

• Liker 2
Skrevet

Enig, det er en uting og skulle ikke vært lovlig. Folk må selv få velge hvilke saker de vil bli assosiert med og eventuelt donere til.

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det burde ikke være lovlig, folk må selv kunne bestemme hvilken sak de vil støtte.

Skrevet
9 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Selv om jeg reagerer på at "du ikke vil ha noe med de to å gjøre", er jeg enig med deg i at det er litt rart at man kan donere i andres navn.

Røde kors gjør mye bra, men de kom med massiv kritikk av myndighetene i England i sommer som jeg var veldig uenig i, jeg synes ikke de skal blande seg inn i politikk. Hvert enkelt land må få bestemme hvor mange asylsøkere de skal ta i mot. I tillegg flyter de i penger fra før.

Frelsesarmeen har et negativt syn på homofile.

Anonymkode: 86c89...498

Skrevet

Kanskje en av dere kan sende inn et forslag til lovendring eller ny lov, angående dette?

• Liker 1
Skrevet

Slike ting blir vel vanskeligere å gjøre om noen år, regner jeg med. Det blir nok innført en ordning slik at man må logge seg inn med sin BankID for alle slike ting (bestillinger etc) som man gjør elektronisk.

Skrevet

Si ifra til firmaet at du ikke ønsker dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...