Teardrop Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Altså, hvilken maling kan jeg bruke på seng til barn? Barna er store nok til at de ikke gnager på kanten... Køyesenga er lysebrun. Beiset? Ønsket å male denne hvit. Tips til maling? Må jeg grunne når den allerede er relativt lys? Spraylakkere? Rulle? Pensel?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: Spør i fargehandel. Lykke til med å finne det!. Jeg stod i en fargehandel ei ukes tid, men det er femti år siden, og den butikken forsvant for førti år siden. Anonymkode: cdf79...328
Arabella Skrevet 22. november 2016 #5 Skrevet 22. november 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lykke til med å finne det!. Jeg stod i en fargehandel ei ukes tid, men det er femti år siden, og den butikken forsvant for førti år siden. Anonymkode: cdf79...328 Hvilke andre steder får man kjøpt maling? Jeg vet ikke hvor og hvordan du bor. Er det barnebarna du skal male sengene til, da? Endret 22. november 2016 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #6 Skrevet 22. november 2016 34 minutter siden, Arabella skrev: Hvilke andre steder får man kjøpt maling? Jeg vet ikke hvor og hvordan du bor. Er det barnebarna du skal male sengene til, da? Fargehandler finnes heldigvis fremdeles, de. I tillegg vil bedre byggevarehandler ha malingsavdeling med flinke folk, og Jernia og en del andre jernvareforretninger har også maling. Fargehandel på 1881.no, filtrert til Østlandet. Det er mulig å velge landsdel og deretter fylke på den blå knappen på høyre side. Anonymkode: 9f818...913
dillyduzit Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 Ok fargehandel, hvor i landet bor du? På tanum finnes det en malingsbutikk, de vil kunne hjelpe deg med å finne nøyaktig hva du trenger. Nå som det er et møbel og slitasje vil skje, ville jeg ha gått for Lady supreme finish i halvblank, da er den enkel å vaske dersom et av barna er uheldige. I tillegg til dette må du tenke på at supreme er en vanntynnet oljemaling, så barn skal helst ikke være i rommet dersom de har astma eller andre luftsykdommer. Farge må du finne ut av, er den allerede lys fra før skal du ikke behøve å grunne, men vi anbefaler det alltid da holdbarheten vil bli forlenget med x antall år. To strøk burde være godt nok, rull på de lengste og brede kantene, og en pensel (her går du for god kvalitet, veldiger du den billigste vil du få et dårlig resultat og bruker mer maling enn nødvendig) Jeg ville, uten å ha sett sengen, gått for 2 l (2 x 0,68l) da har du nok, uten at du sitter igjen med 1,5 liter når du er ferdig. Jernia har .. eller enkelte jernia butikker har GOD erfaring og ekspertise, spør og grav, kommer de med vage svar så har de ikke kompetansen inne. Jernia Linderud, Røa, Sandvika og stovner har gode folk som kan maling. Disse vet nøyaktig hva de holder på med, og vil kunne gi den beste kunnskapen. Malerstua på tanum har også meget gode folk. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå