Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #1 Skrevet 26. november 2004 Hva heter den fine balladen " ...eg kan ikkje gå de før deg... du må gå de sjølv..." osv..
Saga Skrevet 27. november 2004 #3 Skrevet 27. november 2004 Huff. Den er trist. Typisk begravelses-sang.
Gjest StoreSky Skrevet 27. november 2004 #4 Skrevet 27. november 2004 Ja det er trist, men er på samme tid litt optimistisk.. klarer ikke helt å forklare men... Det handler jo om å stå sammen i en vanskelig tid, at man ikke er alene selv om det kjennes slik,
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. november 2004 #5 Skrevet 27. november 2004 Mye sant i sangen, men jeg tenker også begravelse, type "Selv om jeg er borte er jeg alltid med deg i ånden"- greie. Creepy...
Elle Melle Skrevet 27. november 2004 #6 Skrevet 27. november 2004 Jammen, det er jo ikke creepy at Jesus/Gud alltid er med oss? "Eg"-personen i sangen er jo Gud da... Er det noen som kan tøyse-vers på denne? Jeg samler... Eg ser at du er våt, men eg kan ikkje bera tørketrommelen for deg. Du må bera han sjøl, men eg kan bera ledningen... Sorry, kunne ikke dy meg. Man BLIR skadet i hodet av å gå i Ten-sing som ung.
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2004 #7 Skrevet 27. november 2004 Eg ser at du er trøtt, men eg kan ikkje ligga for deg, du må ligge sjøl, men eg vil ligge med deg...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. november 2004 #8 Skrevet 27. november 2004 Jammen, det er jo ikke creepy at Jesus/Gud alltid er med oss? "Eg"-personen i sangen er jo Gud da... Tror ikke på det jeg da. Tenker først og fremst på relasjoner mellom mennesker jeg. Og i forbindelse med en begravelse blir det da for meg at den døde vil "bli igjen" og passe på de som er her enda, selv om h*n ikke kan gå skrittene og gråte tårene osv. Kommer litt an på hvordan du ser på det, at det er minnene som er igjen og erfaringene/rådene fra denne personen som alltid være en del av deg er jeg med på, men når man sier at "hun sitter oppi himmelen og følger med" da synes jeg det er ekkelt, for jeg vil vel ikke bli overvåket heller! Uansett - begravelsessang. Trist. Forbinder den med dødsfall, og det er jo i og for seg sjelden positivt.
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2004 #9 Skrevet 27. november 2004 Jeg synes forresten den egentlig Eg ser-sangen er nydelig.
Dru Skrevet 27. november 2004 #10 Skrevet 27. november 2004 Eg ser at du er full men eg kan ikkje drikka øla for deg du må drikka ho sjøl men eg kan drikka med deg Huff... Jeg har ikke vært med i noe ten-sing selv, men jeg kjener mange som har. Det er der jeg har det fra
Elle Melle Skrevet 27. november 2004 #11 Skrevet 27. november 2004 Forfatteren har i alle fall hatt Gud i tankene, det kan jeg vedde 100 kroner på. Det er ikke så mange mennesker som kan si at "jeg har gjort død til liv for deg" uten å virke LITT stormannsgale... Men det er jo fint at alle kan finne noe bra i sanger selv om de ikke tror på det den handler om.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. november 2004 #12 Skrevet 27. november 2004 Jeg kan nok ikke like mye av teksten som deg, ElleMelle
Gjest Tex Skrevet 28. november 2004 #13 Skrevet 28. november 2004 Å gjengi hele teksten er vel imot reglene, men denne teksten er det vakreste jeg vet om. Vi spilte den i lillesøsters begravelse, fordi hun elsket Bjørn Eidsvåg. Han burde vært geni-erklært med denne teksten.
Elle Melle Skrevet 28. november 2004 #14 Skrevet 28. november 2004 Han burde vært geni-erklært med denne teksten. Han har selv sagt at denne sangen på en måte "fant ham", det var ikke han som laget sangen. Den hadde på en måte eksistert lenge og måtte bli funnet en eller annen gang, og han var den heldige... Jeg synes han klarer å si så mye med en så "enkel" tekst.
Gjest vikken32 Skrevet 23. september 2007 #16 Skrevet 23. september 2007 Eg ser at du er full men eg kan ikkje drikka øla for deg du må drikka ho sjøl men eg kan drikka med deg Huff... Jeg har ikke vært med i noe ten-sing selv, men jeg kjener mange som har. Det er der jeg har det fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå