AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Jeg er i en situasjon der jeg dessverre sannsynligvis må ta permisjon fra studiene neste år. Det jeg bekymrer meg mest for er hvordan det skal gå med økonomien. Jeg ser at lånekassen tilbyr sykestipend, men at man bare kan få det i 4 mnd. Hva med resten av tiden? Og regnes man som forsinket? Jeg er allrede 30 stp forsinket, og om jeg tar pause et år vil jeg jo bli 90 stp forsinket, og da har jeg et stort problem når jeg skal ta opp studiene igjen. Kan man få penger fra Nav når man har permisjon fra studiene? Jeg har allrede dårlig økonomi, og har ingen oppsparte midler. Pga sykdom har jeg heller ikke muligheten til å jobbe så mye. Anonymkode: fa299...dae
Gjest Tourmaline Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 (endret) Jeg legger ved et par linker jeg fant: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Ungdom/Utdanning+og+skole/kan-jeg-få-støtte-til-utdanning https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Ungdom/Utdanning+og+skole/ekstra-utfordringer-i-utdanning-eller-på-skolen Det står i bunn og grunn at du må ta kontakt med NAV for å finne ut om du har rett til støtte. Et annet tips er at lånekassen også har sommerstipend for de som ikke er i stand til å ha sommerjobb, søknadsskjemaet finner du på lånekassen sine sider. Jeg ville anbefalt å snakke med studieveileder eller andre i administrasjonen på skolen om forsinkelsen, for å finne ut av hva du evt. kan gjøre med det. Alt kommer nok til å ordne seg skal du se! Det er bare viktig å benytte seg av alle de ressursene og personene som kan hjelpe til. Det er slitsomt nok å være syk, uten at man skal finne ut av alt og ordne opp i dette helt alene. Endret 22. november 2016 av Tourmaline
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Du blir ikke forsinket (i stp) når du har permisjon. Da er du jo ikke meldt opp til eksamen. Anonymkode: a4142...aec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå