AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Jeg har visst at gutten på 10 år har denne appen(der man lager videoer av seg selv, synger, danser osv). Han fikk det men måtte ha privat konto. I går oppdaget jeg at han åpnet profil og har flere hundre følgere 700 +) . Der var alt mulig, fra lettkledde damer til helt tomme profiler. Jeg sa at var ikke avtale og at han er nødt å slette alle mennesker som han ikke kjenner personlig. Da klikket det for han, skrek og hylte pga da må han slette nesten alle. Jeg prøvde å forklare at sånne ting kan være farlig, om pedofiler, mobbing osv. Men han bryr seg ikke. Jeg vurderer å slette profilen hans helt eller så må jeg fjerne alle disse personene og kontrollere profilen hans i jevne mellomrom. Jeg ser at mange i hans gjeng er veldig opptatt hvor mange følgere de har osv. Hjelp ? Anonymkode: 07529...6e0
Mitral Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 Gutten er 10 år. Det er du som bestemmer. 2
Fluttershy Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 Jeg hadde slettet hele appen. Han har vist at han ikke er til å stole på når det kommer til å følge reglene for å ha den. Det bør få konsekvenser, så han forstår at dette ikke er greit! 1
Jens Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 Det er klart han må ha lukket profil når han bare er 10 år! 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #5 Skrevet 22. november 2016 Syns du overdriver. Det er ikke farlig så lenge videoene han legger ut ikke er upassende og så lenge han ikke snakker med fremmede. Anonymkode: b7b9f...64f 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #6 Skrevet 22. november 2016 Mitt barn på snart 9 vil ha music.ly.... jeg har sagt nei. ser ikke poenget med det. lukket profil=falsk trygghet. Anonymkode: 9ad00...1be
Angelheart2 Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 (endret) Nå har vel faktisk Musical.ly en aldersgrense på 13 år, så hva en 10-åring gjør der i utgangspunktet skjønner ikke jeg. Min 10-åring har i alle fall fått streng beskjed om at hun ikke får noen slike sosiale medier før hun er gammel nok. Det at han faktisk ikke overholder de reglene som er satt bekrefter vel bare at han er for liten til å kunne ha slike apper. Endret 23. november 2016 av Angelheart2 Skriveleif 1
Bolthorn Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns du overdriver. Det er ikke farlig så lenge videoene han legger ut ikke er upassende og så lenge han ikke snakker med fremmede. Anonymkode: b7b9f...64f Og hvordan skal mor/far ha kontroll på hvem barnet snakker med uten å gå igjennom telefonen hver eneste time?
Angelheart2 Skrevet 23. november 2016 #9 Skrevet 23. november 2016 Dette er hva Barnevakten skriver om appen, for øvrig: http://www.barnevakten.no/lag-og-del-musikkvideoer-med-musical-ly/
Jens Skrevet 23. november 2016 #10 Skrevet 23. november 2016 datteren min er 8 år og har det. Det har også hennes klassevenninner og turnvenninner fra alle kanter av Oslo. Hun har lukket profil og kun venninnene hennes kan følge henne. Ja, det er 13 års grense men så lenge så mange av venninnene hennes har det og vi følger med burde det gå fint. Eller så faller hun veldig utenfor. Barnevakten sier også det er en vurdering hver forelder må ta, og skrive ikke at det kan være skadelig på noen måte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå