Gå til innhold

Taxi fra flyplassen i Barcelona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det trygt å ta taxi fra flyplassen i Barcelona og inn til sentrum? (På dagtid)
Eller bør man bestille transfers på forhånd? Er gjerne stor forskjell på pris også...?

Anonymkode: 868de...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Absolutt trygt, transfers har jeg ingen erfaring med, men prisen på taxi (som står oppstilt på rekke og rad utenfor i en egen "ordentlig" taxikø) koster vel rundt 20-35 euro avhenging av hvor du skal. 

Aldri opplevd noe dritt med taxiene der nede, både morgen, dag og kveld. 

(Vært i Barcelona 11 ganger, og tatt taxi hver gang) 

Eneste som skurret litt hos meg var når han ene ikke hadde skrudd på taxometeret, han fikk heldigvis dobbel tips (og fordi haan var veldig hyggelig) 

edit; ser noen nå nevnte flybussen; mamma og pappa er glade i den, og ligger vel på rundt 5-12 euro om jeg ikke husker feil. 

Endret av dillyduzit
Skrevet

Flybussen i Barcelona er også veldig grei.

Anonymkode: 06be6...8c7

Skrevet

Helt trygt. På mange spanske flyplasser er det monopol på dette. Altså at det kun et ett taxiselskap (kanskje flere i de større byene) som får lov å stå utenfor å vente på reisende. Derfor skal det mye til at du treffer på en pirattaxi om du ikke bestiller den selv. Taxiene er merket med nummer og det er vanskelig å få lisenser. De er veldig forsiktige med lisensene sine.

Du bør ha skrevet opp addressen du skal til om du ikke snakker spansk. Det er ikke alltid de kan engelsk (annet enn noen få gloser). Dessuten er det fort gjort at du sier det litt feil uansett språk. Du kan også spørre etter fast pris. Mange steder opererer flyplass-taxiene med faste priser til forskjellige områder.

Men det er absolutt ikke noe å bekymre seg over.

Gjest Overrasket
Skrevet

Hvis du føler deg litt usikker på generell trygghet på reise kan jeg legge til at du bør være forsiktig på Placa de Catalunya. Det er bl.a. relevant fordi flybussens siste stopp er der. De aller fleste turistene krysser Placa de Catalunya minst en gang, og det er bare en måte å gjøre det på. Målbevisst, selvsikkert og så raskt som mulig. Dersom du stopper opp der med masse bagasje, er litt forvirret og ikke konsentrerer deg vil jeg påstå at sjansen for lommetyveri er utrolig høy.

Skrevet

Det er nok av taxier, men flybussen (A1/A2 avhengig av terminal) går hele tiden og er mye billigere (€5,90 eller €10,20 t/r). Det aller billigste er buss 46, men da må du kjøpe klippekort (€10 for 10 klipp) på togstasjonen på terminal 2, og du må sannsynligvis ta en annen buss eller T-bane fra Plaça Espanya.

Anonymkode: 617b4...bf7

Skrevet

Jeg har hørt at det skal gå flybusser direkte til sentrum av Barcelona. Og at den er veldig grei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...