Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 25.11.2016 den 16.21, Tanuki skrev:

Enhjørningen tilgir dere selv om dere ikke tror på hans storhet.

Fortell mer om enhjørningen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guden som beskrives i Bibelen, såvel som i de andre abrahamittiske religionenes tekster, er jo en inkompetent, ond og hevngjerrig drittsekk. Takk og lov at det ikke finnes en eneste ørliten indikasjon på at han er annet enn en vrangforestilling, slik at hele diskusjonen om hvorvidt han tilgir meg eller ei er en non-starter.

Folk skal selvfølgelig få tro på hva de vil så sant de ikke skader noen (noe organisert religion som regel gjør, men det får være en annen diskusjon), og jeg går ikke rundt og kjefter og smeller mot religiøse i hverdagen. Men ikke narr meg til å tro at det er "like bra" eller verdig den samme respekten å falle for usammenhengende og selvmotsigende babbel fra tusenvis av år tilbake som å ikke gjøre det.

Anonymkode: 0c731...e16

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Guden som beskrives i Bibelen, såvel som i de andre abrahamittiske religionenes tekster, er jo en inkompetent, ond og hevngjerrig drittsekk. Takk og lov at det ikke finnes en eneste ørliten indikasjon på at han er annet enn en vrangforestilling, slik at hele diskusjonen om hvorvidt han tilgir meg eller ei er en non-starter.

Folk skal selvfølgelig få tro på hva de vil så sant de ikke skader noen (noe organisert religion som regel gjør, men det får være en annen diskusjon), og jeg går ikke rundt og kjefter og smeller mot religiøse i hverdagen. Men ikke narr meg til å tro at det er "like bra" eller verdig den samme respekten å falle for usammenhengende og selvmotsigende babbel fra tusenvis av år tilbake som å ikke gjøre det.

Anonymkode: 0c731...e16

Hvorfor klarer du ikke eksemplifisere påstandene dine.

Synes du fordommer er herlig?

Skrevet

vi er alle syndere, alle untatt jesus , så om man vil tro eller ikke eroptil hver enkelt.

jeg selv er mere budhist jeg tror vi kan reinkarneres /tidligere liv.

men jeg tror jesus og buddah begge var her for og lære oss noe , 

ja kjærlighet. jeg tror og kansje jesus var en typ sjaman type , me mye kunskap på den tiden og høy bevisshet.

og at han fikk mye makt på den tiden ja , og de så han som en trussel og hang han på korset.

Anonymkode: 5043b...b3c

Skrevet

jeg tror på karma ,men også at jesus var her så vetikke jeg hva jeg tror men.

Skrevet

jeg har svaret tror jeg! folk har missforstått!!

Når jesus kommer tilbake er de snakk om spirituelt. (jesus bevisshet)

vi er i et energi skifte nå og folk vokner fra dvalen sin- jeg tror ''satan'' er all negativitet i verden.

og når folk øker frekvens og bevisshet og får ''jesus bevisshet'' da vil dette korupte systemet falle og de rike menn vil gjemme seg i ''fjellet'' merk bunkers , de har allerede millionaire bunkers så! og så kommer da paradis fordi folk lever i fred på et åndelig plan.

Anonymkode: 5043b...b3c

Skrevet

Synes det er rart at dere ikke er mer kildekritiske når dere leser bibelen. Bare fordi at noen skrev noe for over 1000 år siden betyr ikke at det er sant. Med tanke på at de menneskene var ekstremt uopplyste og overtroiske i forhold til idag, (og at historiene først ble overført muntlig i flere hundre år, og disse folka var nok selv ikke særlige kildebevisst), så er det ufattelig for meg at dere klarer å ta Bibelen seriøst. 

Men greia er vel at troende i bunn og grunn ikke er seriøse og alle en viss grad fanatiske.

Anonymkode: c7dd5...33d

Skrevet

Synes det er rart at dere ikke er mer kildekritiske når dere leser bibelen. Bare fordi at noen skrev noe for over 1000 år siden betyr ikke at det er sant. Med tanke på at de menneskene var ekstremt uopplyste og overtroiske i forhold til idag, (og at historiene først ble overført muntlig i flere hundre år, og disse folka var nok selv ikke særlige kildebevisst), så er det ufattelig for meg at dere klarer å ta Bibelen seriøst. 

Men greia er vel at troende i bunn og grunn ikke er seriøse og alle en viss grad fanatiske.

Nå er jo ikke Bibelen noe vitenskapelig tidsskrift.

Du velger selv om DU vil tro på den, men det er ikke i din rett til å nekte andre å tro på den uansett hvilke meninger DU måtte ha.

Anonymkode: 7c114...7f5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo ikke Bibelen noe vitenskapelig tidsskrift.

Du velger selv om DU vil tro på den, men det er ikke i din rett til å nekte andre å tro på den uansett hvilke meninger DU måtte ha.

Nettopp. Galskap etter min mening. Har jo ikke noe å si hvilken religion det er for troende heller. De tar den de får i oppveksten pga de ikke evner å stille spørsmål med opphavet.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Galskap etter min mening. Har jo ikke noe å si hvilken religion det er for troende heller. De tar den de får i oppveksten pga de ikke evner å stille spørsmål med opphavet.

Vit at den overlegne Vestlige sivilisasjonen er bygget på nettopp bibelen. Sågar moderne vitenskap og rettsstaten.

Du framstår som bortskemt og en snylter på vår kristne kultur.

vit at troen på Jesus har satt tusner fri fra alkoholisme og narkotika bare i Norge. Det er da noe....

Skrevet
15 minutter siden, debatant skrev:

Vit at den overlegne Vestlige sivilisasjonen er bygget på nettopp bibelen. Sågar moderne vitenskap og rettsstaten.

Du framstår som bortskemt og en snylter på vår kristne kultur.

vit at troen på Jesus har satt tusner fri fra alkoholisme og narkotika bare i Norge. Det er da noe....

Virkelig? Trodde bibelen (Generelt religion) har vært et hinder for framskritt og likestilling i mange hundre/tusen år. Du får gi beskjed om at historiebøkene er feil! :) 

Hvordan snylter man på kristen kultur? 

At rusmisbrukerer bytter ut rusen med tro er fordi mennesker generelt instiktivt er programmert til å tro. Og religion er da en annen type rus de erstatter det med. Hvilken religion det er avhenger kun av geografi.

• Liker 1
Skrevet

Nå nå. Som sagt er du enig med det jeg skriver, så ikke døm andre.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå nå. Som sagt er du enig med det jeg skriver, så ikke døm andre.

Hva er det jeg dømmer? 

Instinkter er noe folk har, ikke noe jeg har dømt dem til.

Skrevet
På 22.11.2016 den 14.36, AnonymBruker skrev:

Gud tilgir dere selv om dere ikke tror på hans storhet.

Anonymkode: aa581...0de

Og jeg aksepterer troende som ikke ser på ateister som mindreverdige :)

Jeg har selv en ikkereligiøs religion og er moralist med forankring i kardemommeloven. 

• Liker 1
Skrevet
På 23.11.2016 den 15.00, AnonymBruker skrev:

Nå er det slik at tiden jobber for ateister når det gjelder slike dommedagsreligioner.

De kristne har f.eks. ventet i over 1940 år på at Jesus ringer på døra igjen.

Han kommer aldri ikke tilbake.

Kanskje de smarteste kristne etterhvert skjønner at denne "venteleken" er bortkastet tid.

Anonymkode: 5aba1...e31

Titt tei!

Jeg lurer på hvor bibelskribentene har guds ord i fra, og tenker at de har hatt kontakt med han i drømmene sine.

En natt kom gud til meg i en drøm. Han var rasende, fordi jeg hadde røpet at jeg var halvbroren til Jesus. 

Det faktum at jeg i en drøm var halvbroren til Jesus, betyr det at jeg er halvbroren til Jesus? Eller er drømmer bare tull?

Dersom drømmer er fakta, dersom det ikke er Jesus som kommer tilbake, men derimot hans halvbror som viser seg, hva da?

Jeg har ikke makt, jeg har ikke spesielle evner, jeg kan ikke lage vin til vann.

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Trodde bibelen (Generelt religion) har vært et hinder for framskritt og likestilling i mange hundre/tusen år. Du får gi beskjed om at historiebøkene er feil! :) 

Hvordan snylter man på kristen kultur? 

At rusmisbrukerer bytter ut rusen med tro er fordi mennesker generelt instiktivt er programmert til å tro. Og religion er da en annen type rus de erstatter det med. Hvilken religion det er avhenger kun av geografi.

Hvilken historiebok står det at kristne Newton, Maxwell, Kepler, Pascal osv var til hinder for utviklingen??

Hvilken historiebok sier at Vesten ikke overtok verdenshegmoniet særlig etter reformasjonen og utover??

Fortell om hvordan "Alla" setter fri fra heroin??

Framfor alt slutt å dikt opp tull :)

Skrevet (endret)
4 timer siden, I Grosny skrev:

Og jeg aksepterer troende som ikke ser på ateister som mindreverdige :)

Jeg har selv en ikkereligiøs religion og er moralist med forankring i kardemommeloven. 

Så du mener at folk som ikke møter dine krav er mindreverdige?

Du anklager troende for å være som deg! Interessant :)

Endret av debatant
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det jeg dømmer? 

Instinkter er noe folk har, ikke noe jeg har dømt dem til.

Du skrev.

-pga de ikke evner å stille spørsmål med opphavet.

Det er å dømme noen. Du ilegger de evner basert på hva du tror. Så kutt det ut!

Skrevet
Akkurat nå, debatant skrev:

Då du mener at folk som ikke møter dine krav er mindreverdige?

Du anklager troende for å være som deg! Interessant :)

Jeg anser troende som vil drepe frafalne og henrette voldtatte kvinner som mindreverdige.

Jeg anser troende som respekterer ateister  og frafalne som fullverdige. 

Jeg vet at mange misbruker religioner. De bruker religion som verktøy eller våpen. Biskop Desmond Tutu uttate en gang: "En kniv er ikke god eller ond, men den kan brukes til gode eller onde ting. En religion er ikke god eller ond, en den kan brukes til gode eller onde ting."(fritt oversatt, basert på min hukommelse)

Skrevet
Akkurat nå, I Grosny skrev:

Jeg anser troende som vil drepe frafalne og henrette voldtatte kvinner som mindreverdige.

Jeg anser troende som respekterer ateister  og frafalne som fullverdige. 

Jeg vet at mange misbruker religioner. De bruker religion som verktøy eller våpen. Biskop Desmond Tutu uttate en gang: "En kniv er ikke god eller ond, men den kan brukes til gode eller onde ting. En religion er ikke god eller ond, en den kan brukes til gode eller onde ting."(fritt oversatt, basert på min hukommelse)

Om det er islam du er imot, hvorfor blander du da inn en lunken kristen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...