Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Frøkensina skrev:

Selv med denne totale ansvarsfraskrivelsen for mennesker som skal være skapt i hans bilde så burde han vel være ansvarlig for sine egne onde handlinger? Bibelen er full av hevn og trusler fra en sjalu og eiesyk gud. Bare eksempelet med Abraham og sønnen Isak er nok til å klassifisere ham som en sadistisk psykopat.  

Du vill aldri forstå ett døyt av bibelen med den holdningen der.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er merkelig hvor mange troende som desperat går rundt og skal omvende og spre propaganda for tiden..

Jeg har familiemedlemmer som er troende. Respekterer de meg og mitt valg? Nei. Jeg er blitt enda ett navn på bønnelista og et sort får som er gått i fortapelsen. Jeg er kun god nok når det skal sytes og klages og hjelpes. Mine behov som familiemedlem og medmenneske forsvinner i deres evige jag og jakt etter noen å frelse og fordømme. 

Forøvrig, helvete og himmel eksisterer inni oss, og uten det vil vi aldri lære hva som er godt og mindre godt. Og den guden der ute liksom, mon tro hva religiøse vil si når de oppdager de har tilbedt Aliens. Ler meg fordervet.

Anonymkode: 6f99c...4b0

Misjonering er en del av kristendommen.

Anonymkode: 7c114...7f5

Skrevet
15 timer siden, debatant skrev:

Helvete forsvinner ikke, selv om en fortrenger kunnskapen om det.

Gud tilgir heller ikke om en ikke omvender seg fra synd.

Kristendommen er en tro, ikke et fakta. Er verken kristen eller ateist, men såpass vet jeg. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud er ikke ansvarlig for de onde ting mennesker gjør. 

Anonymkode: aa581...0de

Med en slik total ansvarsfraskrivelse fra ledelsen er det ikke rart det går til h.. med verden :-D

Gud: Du har sparken! 2000 år med vannstyre, ansvarsfraskrivelse og "skylde-på-andre-når-det-går-galt" får holde! 

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, prt90 skrev:

Med en slik total ansvarsfraskrivelse fra ledelsen er det ikke rart det går til h.. med verden :-D

Gud: Du har sparken! 2000 år med vannstyre, ansvarsfraskrivelse og "skylde-på-andre-når-det-går-galt" får holde! 

Gud har det nok bra,uansett hva du måtte mene.

Gud skylder på ingen, men tok på seg selv all verdens ansvar. Om du ikke tar ditt ansvar. Vil bare du høste konsekvensene.

Skrevet (endret)

Jeg er så enig med AB i innlegget (# 40, nederst på side 2). De såkalte hellige skrifter rundt om i verden er smekk fulle av menneskefiendtlige holdninger og handlinger - spesielt mot kvinner, barn og annerledes troende - som rettferdiggjøres med å gi det navn som Gud, Allah, karma, dom og straff. Overgrep av alle slag begås i det Helliges navn; er det da rart at mennesker vender seg fra religioner? At de søker det Hellige, men har vansker med å finne det i slik selvmotsigende og fordømmende propaganda?

Se på f. eks. USA, som tilber Gud på dollarsedlene av alle ting: "Gud eller Mammon? Vi går for begge!" Der abort er en utilgivelig synd, mens dødsstraff er akseptabelt. De kaller seg kristne, men ser likevel ut til å ha slettet Jesu Bud om nestekjærlighet (det største Bud for en kristen) fra kristendommen.

Den skapende kraften i alt som er, det som kalles f. eks. Gud, har ikke hevntrang eller hat: dette er menneskelige egenskaper som vi selv må ta ansvar for.

Endret av Tsunade
Skrevet
2 timer siden, debatant skrev:

Gud har det nok bra,uansett hva du måtte mene.

Gud skylder på ingen, men tok på seg selv all verdens ansvar. Om du ikke tar ditt ansvar. Vil bare du høste konsekvensene.

Det er jo helt åpenbart at Gud gjør en fryktelig dårlig jobb som allmektig gud. Krig, sult og elendighet over alt. Som allmektig gud er det jo helt åpenbart at hen sitter med skylden for dette. Her er det helt åpenbart noen som ikke er skikket til jobben sin!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, prt90 skrev:

Det er jo helt åpenbart at Gud gjør en fryktelig dårlig jobb som allmektig gud. Krig, sult og elendighet over alt. Som allmektig gud er det jo helt åpenbart at hen sitter med skylden for dette. Her er det helt åpenbart noen som ikke er skikket til jobben sin!

Gud ga mennesket fri vilje, det er ikke Guds feil at mennesket bruker den frie vilje til å utføre onde handlinger.

Mener du det ville vært bedre om vi ikke hadde hat fri vilje og bare vært slaver for Gud?

Skrevet

Det jeg tenker etter å ha sett på nyhetene, er at Gud må virkelig mislike sitt folk (hebreerne og jøder) ettersom at de gjennomgår veldig mye dritt. Samt at det virker som at Gud er for de rike, det er jo de som "får" noe igjen for å be. Og med tanke på alle naturkatastrofer som skjer i verden (som igjen må være fra Gud? Er ikke han den som styrer alt?) så må han jo være veldig glad i Norge, da vi ikke har de fullt alvorlige naturkatastrofene som mange andre land.

Anonymkode: 70c61...1e6

• Liker 1
Skrevet

Nå er det slik at tiden jobber for ateister når det gjelder slike dommedagsreligioner.

De kristne har f.eks. ventet i over 1940 år på at Jesus ringer på døra igjen.

Han kommer aldri ikke tilbake.

Kanskje de smarteste kristne etterhvert skjønner at denne "venteleken" er bortkastet tid.

Anonymkode: 5aba1...e31

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud ga mennesket fri vilje, det er ikke Guds feil at mennesket bruker den frie vilje til å utføre onde handlinger.

Mener du det ville vært bedre om vi ikke hadde hat fri vilje og bare vært slaver for Gud?

Nei, jeg vil bare bytte ut gud med noen som er mer kompetent. Hva med Kreft, sykdommer og alderdom da? Det er åpenbart et resultat av enten dårlig design eller ren ondskap fra skaperen sin side.

Heldigvis blir vi stadig flinkere i genteknologi så det er ikke lenge før vi kan begynne å rette opp i alle tabbene gud har gjort.

Skrevet
På 11/22/2016 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Gud tilgir dere selv om dere ikke tror på hans storhet.

Jeg tilgir deg også, selv om du tror på en fantasifigur. Om Gud eksisterte, er jeg ikke sikker på om jeg ville tilgitt h*n for all jævelskapen h*n har satt i gang.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Tsunade skrev:

Jeg er så enig med AB i innlegget (# 40, nederst på side 2). De såkalte hellige skrifter rundt om i verden er smekk fulle av menneskefiendtlige holdninger og handlinger - spesielt mot kvinner, barn og annerledes troende - som rettferdiggjøres med å gi det navn som Gud, Allah, karma, dom og straff. Overgrep av alle slag begås i det Helliges navn; er det da rart at mennesker vender seg fra religioner? At de søker det Hellige, men har vansker med å finne det i slik selvmotsigende og fordømmende propaganda?

Se på f. eks. USA, som tilber Gud på dollarsedlene av alle ting: "Gud eller Mammon? Vi går for begge!" Der abort er en utilgivelig synd, mens dødsstraff er akseptabelt. De kaller seg kristne, men ser likevel ut til å ha slettet Jesu Bud om nestekjærlighet (det største Bud for en kristen) fra kristendommen.

Den skapende kraften i alt som er, det som kalles f. eks. Gud, har ikke hevntrang eller hat: dette er menneskelige egenskaper som vi selv må ta ansvar for.

Tusen takk :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk :)

Bare hyggelig, du skal selv ha takk :)

Skrevet
21 minutter siden, sol87 skrev:

Jeg tilgir deg også, selv om du tror på en fantasifigur. Om Gud eksisterte, er jeg ikke sikker på om jeg ville tilgitt h*n for all jævelskapen h*n har satt i gang.

Mennesker er flinke til ansvarsfraskrivelse. Om en Hund dreper en katt er det din feil eller hunden sin ?

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker er flinke til ansvarsfraskrivelse. Om en Hund dreper en katt er det din feil eller hunden sin ?

Jeg sikter til mye av det horrible som står i Bibelen. Hvis Gud finnes, er jo det en forferdelig skikkelse. Jeg går ut fra at du har lest det gamle testamente blant annet.

Skrevet
3 timer siden, sol87 skrev:

Jeg sikter til mye av det horrible som står i Bibelen. Hvis Gud finnes, er jo det en forferdelig skikkelse. Jeg går ut fra at du har lest det gamle testamente blant annet.

Jepp, hvis gud finnes er han en sadistisk psykopat som jeg ikke vil ha noe med å gjøre

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke HI helt jeg... Dersom vi "vantro" uansett tilgis, hvorfor i all verden skal noen gidde å leve under "guds regler" da? Alle kommer jo åpenbart til himmelen uansett.

Anonymkode: 58e12...903

• Liker 1
Skrevet

Vil det være dinosaurere og neandertalere i i himmelen? 

Og hva med alle menneskene som levde før kristendommen eksisterte, og som ikke hadde mulighet til å tro på den sanne Gud fordi han ikke hadde vist sitt ansikt - brenner i dag alle disse menneskene i helvete? Med tanke på hvor lenge det har levd mennesker, så var det ganske dårlig gjort av Gud og vise seg frem såpass sent. 

Anonymkode: 8f5a3...0c7

• Liker 4
Skrevet

Enhjørningen tilgir dere selv om dere ikke tror på hans storhet.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...