Gjest 2Bhonest Skrevet 22. november 2016 #21 Skrevet 22. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helvete eksisterer ikke bare fordi du tror det gjør det. Så jeg trenger ikke noe tilgivelse fra din fantasifigur. Anonymkode: 842e6...3c8 Du kan godt la være å kalle det for en fantasifigur. Det er det motsatte av respekt.
Arabella Skrevet 22. november 2016 #22 Skrevet 22. november 2016 2 minutter siden, 2Bhonest skrev: Det kan ikke jeg ta ansvaret for. Jeg respekterer alle troende i sin tro. Mitt innlegg var ment generelt.
debatant Skrevet 22. november 2016 #23 Skrevet 22. november 2016 4 minutter siden, 2Bhonest skrev: Jeg respekterer at dere har en tro. Jeg trenger ikke å respektere det dere tror på. På samme måte som Valhall ikke finnes for deg, så finnes ikke helvete for noen andre enn de som tror det finnes. Så du forlanger å bli respektert av folk du ikke respekterer. Det er det jeg mener med at du er en selvmotsigelse. 2
Gjest 2Bhonest Skrevet 22. november 2016 #24 Skrevet 22. november 2016 16 minutter siden, debatant skrev: Så du forlanger å bli respektert av folk du ikke respekterer. Det er det jeg mener med at du er en selvmotsigelse. Eh nei. Prøv igjen.... Les det jeg skriver.
debatant Skrevet 22. november 2016 #25 Skrevet 22. november 2016 Akkurat nå, 2Bhonest skrev: Eh nei. Prøv igjen.... Les det jeg skriver. Nå er jeg og alle et produkt av hva vi tror på. Det går ikke ann å separere de to tingene. 1
Gjest 2Bhonest Skrevet 22. november 2016 #27 Skrevet 22. november 2016 (endret) 1 time siden, debatant skrev: Nå er jeg og alle et produkt av hva vi tror på. Det går ikke ann å separere de to tingene. Det får nå være din oppfattelse, men den er ikke i nærheten av et svar til mitt innlegg, så vennligst slutt å siter meg, når det ikke er til mitt utsang du sitterer. Endret 22. november 2016 av 2Bhonest
debatant Skrevet 22. november 2016 #28 Skrevet 22. november 2016 1 minutt siden, 2Bhonest skrev: Eh nei. Vi er nok et produkt av fysisk forplantning. Trodde ikke du skulle skjønne at jeg snakket om åndslivet.Hvor gammel er du?
Gjest 2Bhonest Skrevet 22. november 2016 #29 Skrevet 22. november 2016 (endret) Mer enn gammel nok. Endret 22. november 2016 av 2Bhonest
Gjest Tsunade Skrevet 22. november 2016 #30 Skrevet 22. november 2016 2 timer siden, debatant skrev: Helvete forsvinner ikke, selv om en fortrenger kunnskapen om det. Gud tilgir heller ikke om en ikke omvender seg fra synd. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger ikke tilgivelse fra noen "gud". Jeg har ikke gjort noe galt. Anonymkode: c5efc...68d 2 timer siden, debatant skrev: Hva kaller du å lyve? Det var en mann som sa noen kloke ord om å kaste sten...
Gjest Joxer Skrevet 23. november 2016 #31 Skrevet 23. november 2016 8 timer siden, debatant skrev: Gud tilgir heller ikke om en ikke omvender seg fra synd. Med mindre du selv er Gud så vet ikke du hva Gud gjør.
debatant Skrevet 23. november 2016 #32 Skrevet 23. november 2016 (endret) 5 timer siden, Tsunade skrev: Det var en mann som sa noen kloke ord om å kaste sten... Om vi tenker på samme person, så sa Han også, fell en rettferdig dom. Og at en ikke skal vitne falskt, er Hans ord. Endret 23. november 2016 av debatant 1
debatant Skrevet 23. november 2016 #33 Skrevet 23. november 2016 (endret) 2 minutter siden, Joxer skrev: Med mindre du selv er Gud så vet ikke du hva Gud gjør. Guds vilje er åpenbart i Hans Ord. Endret 23. november 2016 av debatant 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #35 Skrevet 23. november 2016 Det er merkelig hvor mange troende som desperat går rundt og skal omvende og spre propaganda for tiden.. Jeg har familiemedlemmer som er troende. Respekterer de meg og mitt valg? Nei. Jeg er blitt enda ett navn på bønnelista og et sort får som er gått i fortapelsen. Jeg er kun god nok når det skal sytes og klages og hjelpes. Mine behov som familiemedlem og medmenneske forsvinner i deres evige jag og jakt etter noen å frelse og fordømme. Forøvrig, helvete og himmel eksisterer inni oss, og uten det vil vi aldri lære hva som er godt og mindre godt. Og den guden der ute liksom, mon tro hva religiøse vil si når de oppdager de har tilbedt Aliens. Ler meg fordervet. Anonymkode: 6f99c...4b0
Gjest Joxer Skrevet 23. november 2016 #36 Skrevet 23. november 2016 9 minutter siden, debatant skrev: Guds vilje er åpenbart i Hans Ord. Med mindre du er Gud så vet du ikke hva hans vilje er.
hog Skrevet 23. november 2016 #37 Skrevet 23. november 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud tilgir dere selv om dere ikke tror på hans storhet. Anonymkode: aa581...0de Hvis han mot all formodning fins, kan ikke hans handlinger unnskyldes på noe som helst vis, så hvorfor skulle jeg ønske en tilgivelse fra ham? 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #38 Skrevet 23. november 2016 1 minutt siden, hog skrev: Hvis han mot all formodning fins, kan ikke hans handlinger unnskyldes på noe som helst vis, så hvorfor skulle jeg ønske en tilgivelse fra ham? Gud er ikke ansvarlig for de onde ting mennesker gjør. Anonymkode: aa581...0de 1
Frøkensina Skrevet 23. november 2016 #39 Skrevet 23. november 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud er ikke ansvarlig for de onde ting mennesker gjør. Anonymkode: aa581...0de Selv med denne totale ansvarsfraskrivelsen for mennesker som skal være skapt i hans bilde så burde han vel være ansvarlig for sine egne onde handlinger? Bibelen er full av hevn og trusler fra en sjalu og eiesyk gud. Bare eksempelet med Abraham og sønnen Isak er nok til å klassifisere ham som en sadistisk psykopat. 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #40 Skrevet 23. november 2016 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Selv med denne totale ansvarsfraskrivelsen for mennesker som skal være skapt i hans bilde så burde han vel være ansvarlig for sine egne onde handlinger? Bibelen er full av hevn og trusler fra en sjalu og eiesyk gud. Bare eksempelet med Abraham og sønnen Isak er nok til å klassifisere ham som en sadistisk psykopat. Det vi må huske på er at mennesker forfattet bibelen og alle andre religiøse skrifter. Og hvorfra? Fra sitt eget sinn, sine egne holdninger osv. Bibelen feks er en mølje av psykopater, sadister og sadistiske seksuelle barnemisbrukere. Så den guden de tilber, er seg selv, og dermed er det egentlig veldig klart hvem som sitter med ansvaret når det predikeres fra religiøse skrifter. Anonymkode: 6f99c...4b0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå