Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud tilgir dere selv om dere ikke tror på hans storhet.

Anonymkode: aa581...0de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javell 

Anonymkode: bbb90...3ce

Gjest 2Bhonest
Skrevet

Ateister frykter ikke helvete og trenger derfor ikke guds tilgivelse.

Skrevet

Jeg trenger ikke tilgivelse fra noen "gud". Jeg har ikke gjort noe galt.

Anonymkode: c5efc...68d

• Liker 12
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Har ikke gjort noe galt, så jeg trenger ingen tilgivelse fra Gud.

Endret av Catalina Culès
Skrevet (endret)

Det finnes ingen fordømmende eller tilgivende Gud slik mange mennesker påstår, det er mennesker som forordømmer eller tilgir, etter regler de selv har lagd. De kaller det "Gud" for å gi seg selv og sine ideer større autoritet og dermed makt. De skapende kreftene i naturen hverken fordømmer eller tilgir.

Endret av Tsunade
Skrevet

hvis det virkelig hadde vært en gud, altså noen som vet alt og kan  gjøre alt, så tror jeg ikke at jeg kunne ha likt han (guder er vel alltid menn ikke sant?) siden han da også må ta ansvaret for så mye ondt i verden. Nei takk fra meg i så fall.

Anonymkode: 5aba1...e31

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, 2Bhonest skrev:

Ateister frykter ikke helvete og trenger derfor ikke guds tilgivelse.

Helvete forsvinner ikke, selv om en fortrenger kunnskapen om det.

Gud tilgir heller ikke om en ikke omvender seg fra synd.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke tilgivelse fra noen "gud". Jeg har ikke gjort noe galt.

Anonymkode: c5efc...68d

Hva kaller du å lyve?

• Liker 1
Gjest 2Bhonest
Skrevet
15 minutter siden, debatant skrev:

Helvete forsvinner ikke, selv om en fortrenger kunnskapen om det.

Gud tilgir heller ikke om en ikke omvender seg fra synd.

Nå forveksler du kunnskap, med tro. Skulle du skrevet rett, så ville det blitt at helvete forsvinner ikke, selv om man ikke tror på det, men da er vi tilbake til det jeg skrev. Ateister tror ikke på helvete, så da trenger de ingen tilgivelse fra noen de ikke tror på.

Respekter at ateister ikke tror, på samme måte som troende blir respektert av de som ikke tror.

Skrevet
1 minutt siden, 2Bhonest skrev:

Nå forveksler du kunnskap, med tro. Skulle du skrevet rett, så ville det blitt at helvete forsvinner ikke, selv om man ikke tror på det, men da er vi tilbake til det jeg skrev. Ateister tror ikke på helvete, så da trenger de ingen tilgivelse fra noen de ikke tror på.

Respekter at ateister ikke tror, på samme måte som troende blir respektert av de som ikke tror.

Igjen, helvete forsvinner ikke om en ikke tror på det. Det hadde vært fint om du respekterte de som tror.

Skrevet
1 minutt siden, debatant skrev:

Igjen, helvete forsvinner ikke om en ikke tror på det. Det hadde vært fint om du respekterte de som tror.

Man kan respektere dem som tror uten å godkjenne at det finnes himmel, helvete, nirvana, evig mange jomfruer, eller Åsgård

Anonymkode: 09adf...abb

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Troende blir slett ikke respektert på KG i hvert fall. De blir latterliggjort og hånet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan respektere dem som tror uten å godkjenne at det finnes himmel, helvete, nirvana, evig mange jomfruer, eller Åsgård

Anonymkode: 09adf...abb

Jeg respekterer dem, til tross for at Gud og helvete finnes. Det virker som om du motsier deg selv med det respekt pratet.

Endret av debatant
Skrevet

Sorry mac, men eg er ikkje interessert i å bli tilgitt av "gud".

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, debatant skrev:

Helvete eksisterer ikke bare fordi du tror det gjør det. Så jeg trenger ikke noe tilgivelse fra din fantasifigur.

Anonymkode: 842e6...3c8

• Liker 5
Gjest 2Bhonest
Skrevet
9 minutter siden, debatant skrev:

Jeg respekterer at dere har en tro. Jeg trenger ikke å respektere det dere tror på.

På samme måte som Valhall ikke finnes for deg, så finnes ikke helvete for noen andre enn de som tror det finnes.

Gjest 2Bhonest
Skrevet
9 minutter siden, Arabella skrev:

Troende blir slett ikke respektert på KG i hvert fall. De blir latterliggjort og hånet.

Det kan ikke jeg ta ansvaret for. Jeg respekterer alle troende i sin tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...