AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Jeg vil gjerne høre om andres positive erfaringer med lavkarbo. Hvilken retning følger du, vektnedgang, helsefordeler osv.? For dere som har gått mye ned i vekt, hvordan har det vært å stabilisere vekta og vedlikeholde? Alle de som føler de MÅ komme med noe negativt om lavkarbo kan heller starte sin egen tråd og la denne være positiv Anonymkode: b0f69...665
Cookiemonster Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 Gikk ned ca 8 kg på 10 uker, har 5 kg igjen til målet er nådd. Kuttet i hovedsak ut sukker og hvete. Tungt i starten, men gikk greit når jeg kom inn i det. Lager hjemmelagde LC knekkebrød, spiser omelett, og ellers vanlig middag hvor pasta/ris/poteter er erstattet med grønnsaker. Har ikke vært noe problem å stabilisere vekten etterpå. Lykke til :-) 2
Wenda Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 Stabilt blodsukker, kvitt kviseproblemene (bortsett fra 1-2 kviser som kommer rett før mensen), håret mitt ser mye bedre ut, mensen kommer regelmessig, avføringen er mye bedre, min fibromyalgi er blitt bedre på mange områder Har spist lavkarbo (i en eller annn grad) i flere år nå og kommer aldri til å gå tilbake til høykarbo igjen. Nå er jeg inne i en mer liberal periode igjen hvor jeg spiser mer grønnsaker, så da blir det en del mer karbo, men det er sunne karbohydrater Jeg gikk ned sånn ca 30 kilo det første året, så gikk jeg gradvis opp noen kilo igjen før jeg det stabiliserte seg. Er dog fortsatt overvektig, men uansett hvordan jeg spiser så vil ikke kroppen ned i vekt. Noen leger har sagt at det kan komme av at jeg gikk ned så mye i vekt på så kort tid og at det kan endre seg med tiden. Jeg stresser uansett ikke så mye med det. Har kommet til et punkt hvor jeg rett og slett ikke orker å bry meg om hvor mange kilo jeg veier. Jeg lever sunt og det er hva som er viktig for meg 2
Wilmus Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 har vært på og av og på igjen i ca 3 år til sammen. Første omgang gikk jeg ned omtrent 20 kg på ca 10 mnd. Så hadde jeg et opphold på ca et år, gikk opp noen kilo igjen, og denne omgangen har jeg gått ned ca 10 på de første mnd, og nå stått BOM fast i 3 frustrerende mnd. Jeg er 164 cm og veier 63 kg, så er ikke noe krise nå, men siden jeg er såpass streng med kostholdet og trener i tillegg føler jeg at jeg "fortjener" et mer atletisk utseende. (trener styrke med pt to ganger i uka + på egenhånd og jogger) Er stort sett fornøyd med å spise som jeg gjør. Er alltid full av energi og aldri sulten, men jeg har da altså ikke blitt et gram slankere på mange mnd, og det er jo ikke så gøy.. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Dytter denne litt. Anonymkode: 86adf...576
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå