AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Hei jeg har en venninne som motyar OS + andre ytelser som alenemor. Men hun har i alle disse årene bodd med barneefaren. Hun sier at de er ikke sammen som et par,han er der bare fysisk for å hjelpe å ta hånd om barna høres dette riktig ut?. Anonymkode: 5ecf4...88f
Peter007 Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har en venninne som motyar OS + andre ytelser som alenemor. Men hun har i alle disse årene bodd med barneefaren. Hun sier at de er ikke sammen som et par,han er der bare fysisk for å hjelpe å ta hånd om barna høres dette riktig ut?. Anonymkode: 5ecf4...88f Du kan melde NAV anonymt om dette?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har en venninne som motyar OS + andre ytelser som alenemor. Men hun har i alle disse årene bodd med barneefaren. Hun sier at de er ikke sammen som et par,han er der bare fysisk for å hjelpe å ta hånd om barna høres dette riktig ut?. Anonymkode: 5ecf4...88f Spiller ingen rolle hvorfor de velger å dele husholdning. Så lenge hun og barnefar bor sammen, regnes hun ikke som aleneforsørger. Dette er trygdesvindel, og du bør varsle NAV om det. Anonymkode: cf94d...c61 1
Britt Banditt Skrevet 22. november 2016 #5 Skrevet 22. november 2016 Ring NAV. Han er der bare for å hjelpe til med barna men de er ikke et par? Poenget er jo at de bor sammen, hun har noen å dele utgiftene med, da kvalifiserer hun ikke til å få OS. Hadde vel vært passe teit dersom alle som lever i et "dødt" forhold bare kan si til NAV: "Vi er bare sammen for barnas skyld, så nå vil jeg søke om overgangsstønad". Ser for meg NAV sine skjemaer: "Bor du sammen med barnets far? JA / NEI" "Hvis JA, har dere et forhold uten sex og nærhet? JA / NEI" Fra spøk til alvor: Jeg blir provosert av sånt. Dette er straffbart, og hun risikerer i beste fall å måtte betale tilbake, i verste fall fengselsstraff. Meld i fra! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå