Gå til innhold

mottar OS++ og bor med barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg har en venninne som motyar OS + andre ytelser som alenemor. Men hun har i alle disse årene bodd med barneefaren. Hun sier at de er ikke sammen som et par,han er der bare fysisk for å hjelpe å ta hånd om barna

høres dette riktig ut?.

Anonymkode: 5ecf4...88f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det høres helt feil ut. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

jeg har en venninne som motyar OS + andre ytelser som alenemor. Men hun har i alle disse årene bodd med barneefaren. Hun sier at de er ikke sammen som et par,han er der bare fysisk for å hjelpe å ta hånd om barna

høres dette riktig ut?.

Du kan melde NAV anonymt om dette?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

høres dette riktig ut?.

Spiller ingen rolle hvorfor de velger å dele husholdning. Så lenge hun og barnefar bor sammen, regnes hun ikke som aleneforsørger.

Dette er trygdesvindel, og du bør varsle NAV om det.

Anonymkode: cf94d...c61

• Liker 1
Skrevet

Ring NAV.

Han er der bare for å hjelpe til med barna men de er ikke et par? Poenget er jo at de bor sammen, hun har noen å dele utgiftene med, da kvalifiserer hun ikke til å få OS.

Hadde vel vært passe teit dersom alle som lever i et "dødt" forhold bare kan si til NAV: "Vi er bare sammen for barnas skyld, så nå vil jeg søke om overgangsstønad".

Ser for meg NAV sine skjemaer:

"Bor du sammen med barnets far? JA / NEI"
"Hvis JA, har dere et forhold uten sex og nærhet? JA / NEI"

:fnise:

Fra spøk til alvor: Jeg blir provosert av sånt. Dette er straffbart, og hun risikerer i beste fall å måtte betale tilbake, i verste fall fengselsstraff. Meld i fra!

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke lov!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...