Samsung Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Jeg og min samboer har forsøkt å få barn i et par år uten å lykkes. Har blitt godkjent for assistert befruktning, og vi skal inn i mars for å starte prosessen med uthenting av egg osv. I mellomtiden sa de på sykehuset at vi kan prøve på normal måte, og det er lettest hvis man bruker en eggløsningstest. Jeg har friske spermier, men antallet er redusert. Derfor får vi hjelp. Problemet er at samboeren min har mistet litt piffen og har ikke så stor tro på å bli gravid på vanlig måte. Hun pleier å ha eggløsning rundt denne tiden, så egentlig burde vi prøve nå. Men hun vil ikke prøve. Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan forklare henne at det er viktig å prøve? Hun gruer seg veldig til prosessen med stimulering og egguthenting, så vi har jo alt å tjene hvis vi klarer det selv. Vi har ikke vært flink til å bruke slike tester. Har vel bare brukt den en gang. Hun er ikke helt trygg på de. Nå har vi en slik digital tester. Det er vanskelig for meg oppi dette fordi jeg føler jeg ikke strekker til siden jeg har redusert antall. Jeg forsøker også å spare opp slik at jeg skal ha mest mulig, men når hun avviser meg føler jeg at jeg gjør jobben til ingen nytte. På samme tid som jeg gjerne har gått rundt i en tid og har vært seksuelt frustrert på toppen av alt det andre. Det er akkurat som om hun har laken skrekk på tiden rundt eggløsning. Har samleie ellers, men det hjelper ikke så mye hvis man ikke treffer på rett tid. Jeg er egentlig positiv til prosessen og har troen på å klare dette, men hun er ikke så positiv, og jeg kjenner det trekker meg ned.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 Hva med å ta en "pause" i prøving? Si til henne at dere kan pause frem til våren og nå heller kose dere med sex, som i sex, og ikke babylaging? Når man er midt oppi prøving, så blir det altoppslukende, og man føler nederlag, sex blir mer mekanisk og ett press. Ikke rart at hun er lunken. Hva med å heller prøve å ha det gøy, før dere blir gravide, hun større og har vondt her og der.. Skal se at det hjelper på lyst, og kanskje spiren sitter lettere da, når dere glemmer prøving en stund. Anonymkode: a50f7...746
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 Syns du skal prate med henne. IVF er en stor belastning både fysisk og mentalt, så om hun kan unngå det er ingenting bedre. Det kan bli tidkrevende og tungt, og krever langt mer av henne en å overvinne noen små latterlige issues rundt å ha "tvangssex" ved eggløsning. Helt oppriktig syns jeg hun boikotter deg litt her og oppfører seg lite smart og i overkant lidende. Anonymkode: 7704e...fe7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 Vi er i samme situasjon som dere bare at vi ikke har komt til utredning på sykehuset enda. Hvor mye er det snakk om i forhold til antall lavre sædceller? Her hos oss var antallet 9 mill etter vask og 15-20 mil er normalen. Vi fikk beskjed om at det ikke skal være noe problem å bli gravid på naturlig måte, men det kan ta lengre tid.. Virker som damen din har gitt opp å bli gravid på den naturlige måten og kanskje hun vil unngå skuffelsen ved å ikke ha sex under eggløsning? Det er beintøfft psyisk for begge to og tøfft for forholdet med en sånn prosess😐 Anonymkode: d93dd...a33
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Ikke mist håpet og trua på å klare dette på egenhånd! Min mann var så godt som steril, men jeg ble likevel spontant gravid. Ikke bare en gang, men tre ganger. Siste gangen brukte vi eggløsningstester, og da satt den på første forsøk. Vi visste tidlig at det ble vanskelig, og valgte selv å ikke sette i gang en prosess med prøverørsbehandling, pga alt peset som følger med. Så første gangen jeg ble gravid, da var det aldri i mine tanker at det kunne skje. I følge min gynekolog så kan sædkvaliteten bli bedre og dårligere i perioder, og vi har nok vært heldige Jeg anbefaler dere egentlig å bare drite i å prøve selv, slappe av og ha sex for gøy. Anonymkode: 51475...8d6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke mist håpet og trua på å klare dette på egenhånd! Min mann var så godt som steril, men jeg ble likevel spontant gravid. Ikke bare en gang, men tre ganger. Siste gangen brukte vi eggløsningstester, og da satt den på første forsøk. Vi visste tidlig at det ble vanskelig, og valgte selv å ikke sette i gang en prosess med prøverørsbehandling, pga alt peset som følger med. Så første gangen jeg ble gravid, da var det aldri i mine tanker at det kunne skje. I følge min gynekolog så kan sædkvaliteten bli bedre og dårligere i perioder, og vi har nok vært heldige Jeg anbefaler dere egentlig å bare drite i å prøve selv, slappe av og ha sex for gøy. Anonymkode: 51475...8d6 Fantastisk! Sånne historier gir håp, men timet dere samleie siste gangen da dere brukte EL-tester? Vi har fått beskjed om at mannen sparer opp 2-3 dager før positiv test. Det er ikke enkelt å slutte å tenke på det når det eneste vi ønsker er å bli gravid, men vi har ikke tenkt å gi opp og prøverrør er siste utvei. Nå skal vi ha et forsøk med AIH denne syklusen. Mannen har bare litt nedsatt sædkvalitet, men kanskje i kobinasjon med at jeg er over 35 tar det lengre tid før alt klaffer! Anonymkode: d93dd...a33
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fantastisk! Sånne historier gir håp, men timet dere samleie siste gangen da dere brukte EL-tester? Vi har fått beskjed om at mannen sparer opp 2-3 dager før positiv test. Det er ikke enkelt å slutte å tenke på det når det eneste vi ønsker er å bli gravid, men vi har ikke tenkt å gi opp og prøverrør er siste utvei. Nå skal vi ha et forsøk med AIH denne syklusen. Mannen har bare litt nedsatt sædkvalitet, men kanskje i kobinasjon med at jeg er over 35 tar det lengre tid før alt klaffer! Anonymkode: d93dd...a33 Tja, det ble vel ikke akkuratt timet, med to små så går den sparingen litt av seg selv :D vi gjorde egentlig ikke noe spesielt, men på grunn av den dårlige oddsen, så var vi veldig avslappet på om det ble som vi håpet. Gynekologen min mener at jeg nok er veldig fruktbar, selv om jeg var på din alder ved siste svangerskap. mange av mine venninner har slitt med å bli gravide, så mange at vi dannet vår egen forening. I dag har vi alle født barn Anonymkode: 51475...8d6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tja, det ble vel ikke akkuratt timet, med to små så går den sparingen litt av seg selv :D vi gjorde egentlig ikke noe spesielt, men på grunn av den dårlige oddsen, så var vi veldig avslappet på om det ble som vi håpet. Gynekologen min mener at jeg nok er veldig fruktbar, selv om jeg var på din alder ved siste svangerskap. mange av mine venninner har slitt med å bli gravide, så mange at vi dannet vår egen forening. I dag har vi alle født barn Anonymkode: 51475...8d6 Takk for svar☺️ Hvor lang tid brukte dere på å bli gravid da? Jeg ble ekstremt fort gravid i 20 årene, men mye kan ha skjedd på 10 år. Jeg har mange eggposer igjen og stabil syklus, men kvaliteten på eggene blir jo dårligere. Uansett hjelper nok ikke på at mannen har noe redusert sædkvalitet. Skulle ønske vi klarte slappe helt av uten å tenke på det❤️☺️ Anonymkode: d93dd...a33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå