Gå til innhold

Feil på badevekta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veide meg for to dager siden, og i dag igjen. Og vekta viste nesten 5 kg ned:ohmy:

Jeg har den siste uken begynt å spise mer sunt, kuttet ut brus og sukkerholdige varer, for å gå ned i vekt. Vet at kroppen gjerne kvitter seg med del vann i starten av en diett, men nesten 5 kg på to dager, syntes jeg var voldsomt. 

Hva tror dere? Har kroppen plutselig kvittet seg med mye vann, eller er det bare badevekta som er blitt tullerusk? :P 

Anonymkode: 0f382...da6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende at du har gått ned så mye, hadde du på deg klær første gang og to dager etter? Klær veier en del..

var vekta på et teppe? Om den står på er teppe så kan den vise feil.

Skrevet

Satte du vekta på akkurat samme sted? Min viser forskjellig vekt når jeg setter den på forskjellige steder.

Skrevet
8 minutter siden, Lilletrillebille skrev:

Kan hende at du har gått ned så mye, hadde du på deg klær første gang og to dager etter? Klær veier en del..

var vekta på et teppe? Om den står på er teppe så kan den vise feil.

Veier meg uten klær og til samme tid om morgen. Vekta står ikke på teppe.

'

6 minutter siden, Brimi skrev:

Satte du vekta på akkurat samme sted? Min viser forskjellig vekt når jeg setter den på forskjellige steder.

Vekta står alltid på samme sted :) 

Skrevet

Du må også tenke over om du har spist før du veide deg den ene gangen. I tillegg kan vannbalansen spille deg et puss :)

Skrevet

Jeg ville bare prøvd å flyttet den litt rundt for å være helt sikker, da det kan være skjevheter i golvet som gjør det. Jeg opplevde det samme som deg for en tid tilbake, og jeg fikk en venninne til å prøve den et annet sted i huset for å se om den stemte. Jeg tror det var en kombinasjon av skjevt gammelt gulv hos meg - og et vekttap over kort tid da jeg nettopp hadde flyttet hjemmefra.

Anonymkode: f4da2...1a4

Skrevet
6 minutter siden, Honey Dew skrev:

Du må også tenke over om du har spist før du veide deg den ene gangen. I tillegg kan vannbalansen spille deg et puss :)

Veier meg om morgen når jeg står opp. Altså før jeg kler på meg og før jeg spiser :) Tenker jo at det er vann, om vekta stemmer, men syntes det hørtes voldsomt ut. Har ikke vært borti så mye tidligere. Får prøve på nytt om noen dager å se.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville bare prøvd å flyttet den litt rundt for å være helt sikker, da det kan være skjevheter i golvet som gjør det. Jeg opplevde det samme som deg for en tid tilbake, og jeg fikk en venninne til å prøve den et annet sted i huset for å se om den stemte. Jeg tror det var en kombinasjon av skjevt gammelt gulv hos meg - og et vekttap over kort tid da jeg nettopp hadde flyttet hjemmefra.

Anonymkode: f4da2...1a4

Takk for tips, skal prøve det neste gang :) 

Skrevet

Er det digital vekt med batterier i? Min vekt tuller på den måten når batteriene begynner å bli utladet.

Skrevet
32 minutter siden, SweetM skrev:

Er det digital vekt med batterier i? Min vekt tuller på den måten når batteriene begynner å bli utladet.

Ja, men har nylig byttet batterier. 

Skrevet

Er umulig å gå ned 5kg fett på to dager :P så noe er det jo. 

Skrevet
4 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Er umulig å gå ned 5kg fett på to dager :P så noe er det jo. 

Nei det er nok vann, om vekta er riktig :P Skal prøve på nytt om noen dager å se. 

• Liker 1
Skrevet

Minus 5 kg merker/ser man på kroppen. Gjør du det, så stemmer det nok.

Anonymkode: 9dd35...ee4

Skrevet

Væskebalanse, tarminnhold ++ veier en del, så det er ikke umulig.

Anonymkode: ed590...901

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minus 5 kg merker/ser man på kroppen. Gjør du det, så stemmer det nok.

Anonymkode: 9dd35...ee4

Merker at klærne er littegrann løsere, men synes likevel at 5kg var mye på så kort tid. Jeg får bare fortsette med planen, og se hva som skjer. Jeg bør ihvertfall ikke gå ned så mye mer i løpet av en uke. (og det tror jeg ikke heller) 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merker at klærne er littegrann løsere, men synes likevel at 5kg var mye på så kort tid. Jeg får bare fortsette med planen, og se hva som skjer. Jeg bør ihvertfall ikke gå ned så mye mer i løpet av en uke. (og det tror jeg ikke heller) 

Jeg gikk ned tre kg på to dager da jeg fikk i meg sånn 300-500 kcal per dag pga. akutt dårlig matlyst i en livskrise. Virker ikke sannsynlig at du har gått ned 5 kg på to dager, for jeg håper du har spist sunt selv om du har begynt å slanke deg. :) Så må jo være noe med vekta tenker jeg da. 

Skrevet

Vann, avføring, etc. Kanskje du hadde mer i tarmene på dag én, og har fått skylt ut masse vann fra kroppen neste gang fordi du har spist mindre sukker og salt.

Anonymkode: 73cf9...6c9

Skrevet
18 timer siden, Teriyaki skrev:

Jeg gikk ned tre kg på to dager da jeg fikk i meg sånn 300-500 kcal per dag pga. akutt dårlig matlyst i en livskrise. Virker ikke sannsynlig at du har gått ned 5 kg på to dager, for jeg håper du har spist sunt selv om du har begynt å slanke deg. :) Så må jo være noe med vekta tenker jeg da. 

Ikke godt å si hva det er. Spiser sunt og holder meg på 2000kcal siden jeg også er en del i aktivitet også. Ønsker ikke å gå ned fort, men kontrolert :) 

Skrevet

Vekten svinger ganske mye i løpet av døgnet pga veskebalanse osv. At du veier 3-4 kilo mindre tidlig på morgenen rett etter at du har vært på toalettet sammenlignet med rett etter at du har spist og drukket er vanlig.

For å få konsistente målinger bør du veie deg på samme tid av døgnet hver gang.

Skrevet
Akkurat nå, prt90 skrev:

Vekten svinger ganske mye i løpet av døgnet pga veskebalanse osv. At du veier 3-4 kilo mindre tidlig på morgenen rett etter at du har vært på toalettet sammenlignet med rett etter at du har spist og drukket er vanlig.

For å få konsistente målinger bør du veie deg på samme tid av døgnet hver gang.

Det vet jeg, og som jeg skrev lenger opp her så veier jeg meg til samme tid. Altså om morgenen før jeg kler på meg og før jeg spiser frokost. Nettopp for å få mest mulig like forhold :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...