AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Er knekkebrød billig i Sverige? Andre ting som er billig, som jeg ikke har fått med meg? Jeg har lenge levd slik at jeg bare har tatt det jeg har villet ha, og så sett hva det har kostet først når vi har kommet til kassa. Men det går ikke lenger, på grunn av en stor månedlig utgiftspost som kom i november. Så vil kjøpe mat så billig som mulig. Sånne dagligdagse ting, hva er billig som oftest i Sverige? Er klar over kjøtt og ost. Anonymkode: 898ea...71c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 Alle meieriprodukter (spesielt yoghurt, smør, ost og melk), toalettpapir og tørkeruller, mel og frø (spesielt frø!), mineralvann/brus, folköl og kattemat. Anonymkode: 97a30...14f
Mrs.Fox Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er knekkebrød billig i Sverige? Andre ting som er billig, som jeg ikke har fått med meg? Jeg har lenge levd slik at jeg bare har tatt det jeg har villet ha, og så sett hva det har kostet først når vi har kommet til kassa. Men det går ikke lenger, på grunn av en stor månedlig utgiftspost som kom i november. Så vil kjøpe mat så billig som mulig. Sånne dagligdagse ting, hva er billig som oftest i Sverige? Er klar over kjøtt og ost. Anonymkode: 898ea...71c Knekkebrødet er faktisk dyrere i Sverige, men de har et mye større utvalg 1
Juniper Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 Avhengig av hvor man bor så koster det jo litt å komme seg over grensa også! Foreslår at du regner ut prisen på en handletur, og ser om det er reell sjanse for å spare inn noe. Slitasje på bil, drivstoff, bomavgifter, osv. Om du ikke røyker, og drikker moderat-middels, så er innsparingen begrenset. Mye av det som er veldig billig (kjøtt) er uansett produkter fra land der de har helt andre krav til dyreproduksjon enn her i Norge og Sverige. Jeg kjøper ikke kjøttdeig fra Irland og Baltikum! Litt for store sjanser for at dyrene er hormonbehandlet, og har fått medikamenter jeg ikke vil at familien spiser! Svenskprodusert kjøtt er litt billigere enn norskt, men ikke ekstreme forskjeller. Jeg handler stort sett på City-Gross når jeg er over, for de har kun svensk kjøtt og grei kvalitet på grønnsaker og annet. Men de befinner seg et stykke fra grensen.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #5 Skrevet 22. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle meieriprodukter (spesielt yoghurt, smør, ost og melk), toalettpapir og tørkeruller, mel og frø (spesielt frø!), mineralvann/brus, folköl og kattemat. Anonymkode: 97a30...14f Kattemat? Vet ikke hvor du handler, men det er mye dyrere med kattemat i Sverige enn i Norge der jeg handler. Anonymkode: 2aa0e...5ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå