AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Jeg har fått innvilget gradert uføretrygd, med rettighet som ung ufør. Det sto i vedtaksbrevet at jeg vil kunne få etterbetaling etter særreglene for unge uføre i tidligere mottatte ytelser. Jeg har vært på minstesats AAP i noen år. Vil det si at jeg vil få etterbetalt ung uføre-tillegget for de årene jeg har vært på AAP? Hvor mye dreier dette seg i tilfelle om per år? Anonymkode: be728...931
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 I vedtaket står det "vil kunne få", ikke "vil få" så det må du nesten høre med NAV om. Anonymkode: 613e3...754
Memena Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått innvilget gradert uføretrygd, med rettighet som ung ufør. Det sto i vedtaksbrevet at jeg vil kunne få etterbetaling etter særreglene for unge uføre i tidligere mottatte ytelser. Jeg har vært på minstesats AAP i noen år. Vil det si at jeg vil få etterbetalt ung uføre-tillegget for de årene jeg har vært på AAP? Hvor mye dreier dette seg i tilfelle om per år? Anonymkode: be728...931 Det skal du normalt sett få da ja, og går da ut fra at du ikke hadde ung ufør tillegget på AAP. Forskjellen på minstesats AAP og ung ufør tillegget på AAP er 0,44 G pr år. Pr 2016 40.733 kr pr år. For 2015 39.630 kr. Det trekkes selvfølgelig skatt av etterbetalingen og ung uføre tillegget kan kun betales ut fra fylte 20 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå