AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #1 Del Skrevet 21. november 2016 Har to eldre barn i huset som for en stund siden snakket mye om disse killer klovnene som var mye i mediene i oktober og dette har minstemann tydeligvis fått med seg (4 år). I helgen skulle det mellomste barnet lage en liten skrekkfilm med vennene sine, slik de ofte gjør, og de skulle kle seg ut som disse killer klovnene. Da de sa "film om skumle klovner", klikket det i vinkel for minstemann. Minstemann begynte å gråte og skrike. Hun ble så og si blå i ansiktet. Jeg prøvde å roe hun ned, men da ble det enda verre og hun holdt seg hardt for munnen og tryglet om å ikke snakke om klovner. Hun ble så utrolig redd at hun løp inn på badet og ba om å pusse tennene forså å løpe inn på soverommet sitt og gjemme seg under dyna. Hun pleier vanligvis å være vanskelig å legge, men hun ble så utrolig redd at hun faktisk ville under dyna og sove. Det er det verste jeg har opplevd og jeg ble livredd for at hun skulle besvime, for den reaksjonen var ekstrem. Hun har et godt forhold til storesøster, så storesøster snakket med henne neste dag og det så ut til å ikke værr noe problem lenger. Minstemann fortalte at hun ikke ville snakke om skumle klovner, bare søte klovner med hjerte i ansiktet. Storesøster har malt minstemann i ansiktet tidligere (1-2 måneder siden før denne hendelsen), slik at hun lignet på en klovn (bare med masse glitter og slikt) og hun begynte å gråte da også, men reaksjonen var ikkr så ekstrem. Lurer på om denne reaksjonen er vanlig? Eller om ikke vanlig om noen har opplevd dette før? Har advart de eldste om å ikke nevne skumle ting og snakke om klovner og slikt mer i nærheten av henne, men er selvsagt bekymret... Er det nødvendig å snakke noe mer om dette? Anonymkode: d9977...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #2 Del Skrevet 21. november 2016 Kan hun ha sett en video eller lignende av disse klovnene? For øvrig hadde jeg ikke latt mine barn kle seg ut som dette i det hele tatt, selv om det bare var for å lage en film. Anonymkode: 4d077...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #3 Del Skrevet 21. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan hun ha sett en video eller lignende av disse klovnene? For øvrig hadde jeg ikke latt mine barn kle seg ut som dette i det hele tatt, selv om det bare var for å lage en film. Anonymkode: 4d077...dfb Jeg er veldig forsiktig med hva hun for se så det tror jeg ikke. Mellomste og vennenne som lager "skumle" filmer 12 år så jeg syns de selv kan bestemme hva de vil lage film av, så lenge de er på rommet sitt eller i hagen. Blir for dumt å nekte dem når de er såpass gamle. De får dog ikke lov til å bruke ansiktsmaling, men 2-3 halloweenmasker vi har kjøpt for flere år siden. Ts Anonymkode: d9977...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #4 Del Skrevet 21. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har to eldre barn i huset som for en stund siden snakket mye om disse killer klovnene som var mye i mediene i oktober og dette har minstemann tydeligvis fått med seg (4 år). I helgen skulle det mellomste barnet lage en liten skrekkfilm med vennene sine, slik de ofte gjør, og de skulle kle seg ut som disse killer klovnene. Da de sa "film om skumle klovner", klikket det i vinkel for minstemann. Minstemann begynte å gråte og skrike. Hun ble så og si blå i ansiktet. Jeg prøvde å roe hun ned, men da ble det enda verre og hun holdt seg hardt for munnen og tryglet om å ikke snakke om klovner. Hun ble så utrolig redd at hun løp inn på badet og ba om å pusse tennene forså å løpe inn på soverommet sitt og gjemme seg under dyna. Hun pleier vanligvis å være vanskelig å legge, men hun ble så utrolig redd at hun faktisk ville under dyna og sove. Det er det verste jeg har opplevd og jeg ble livredd for at hun skulle besvime, for den reaksjonen var ekstrem. Hun har et godt forhold til storesøster, så storesøster snakket med henne neste dag og det så ut til å ikke værr noe problem lenger. Minstemann fortalte at hun ikke ville snakke om skumle klovner, bare søte klovner med hjerte i ansiktet. Storesøster har malt minstemann i ansiktet tidligere (1-2 måneder siden før denne hendelsen), slik at hun lignet på en klovn (bare med masse glitter og slikt) og hun begynte å gråte da også, men reaksjonen var ikkr så ekstrem. Lurer på om denne reaksjonen er vanlig? Eller om ikke vanlig om noen har opplevd dette før? Har advart de eldste om å ikke nevne skumle ting og snakke om klovner og slikt mer i nærheten av henne, men er selvsagt bekymret... Er det nødvendig å snakke noe mer om dette? Anonymkode: d9977...f1c Ja, den reaksjonen er vanlig. Mange barn er svært redde for klovner og reagerer sterkt på klovner! Anonymkode: 5f66f...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #5 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg hadde en slik reaksjon på SFO i første klasse. Noen av guttene snakket om dinosaurer. Jeg hadde sett en tegnefilm om dinosaurer som skremte meg noe fryktelig tidligere den uken. Jeg holdt meg for ørene og hylte av redsel. Noe som ikke ble tatt godt imot av den ene mannen som jobbet der. Han løftet meg opp og ristet meg som en filledukke til jeg sluttet. Denne frykten og opplevelsen husker jeg den dag i dag fordi den var så ekstremt intens. Og den behandlingen av barn fra den ansatte.... Barn har jo svært god fantasi og det er ikke mye som skal til før de visualiserer ideer og tanker. Kanskje derfor de reagerer så kraftig. De klarer ikke reflektere på samme måte som voksne og blir sugd opp i fantasien. Veldig bra at du tok frykten hennes på alvor. Viktig å snakke og føle seg forstått. Anonymkode: 4b063...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #6 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg kjenner igjen lignende reaksjoner på mitt barn, som er i barneskolealder, men er LIVREDD for store figurer som går rundt på kjøpesenter, lekeland etc. Altså menneske utkledd i heldekkende drakt, som alle barn normalt elsker, og gjerne vil bort og hilse på. Det er veldig plagsomt, for disse figurene dukker plutselig opp overalt på barnearrangementer. Hun som nå er blitt relativt stor, begynner spontant å gråte og hikste når hun ser en slik, nesten strever med å puste for hun blir så stresset og redd. Vi har jobbet lenge med dette, en stund fikk vi låne en slik drakt, slik at vi også kunne prøve å kle oss ut som en slik figur. Det hjalp litt, for en liten stund. Nå er det gått et års tid, og frykten er tilbake. Kanskje det hjelper hvis du lar din datter sminke seg som en klovn/kle seg ut som en snill klovn? Anonymkode: bfe59...4df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå