Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde eksamen i dag. Jeg skjønner at dette blir et veldig generelt spørsmål, men jeg prøver.

Det er på Universitetsnivå. 

Jeg følte jeg fikk vist at jeg kunne NOE, men hva hjelper det hvis det ikke var det de spurte om? Hjelper det at man skriver noe som helst da?

Anonymkode: 76efd...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må ha svart "rett" på alle deloppgaver. Hvis du har svart relevant på del 1 men helt håpløst på del 2 så vil du stryke. Hvis du har svart noe som hvert fall delvis er relevant for oppgaven på alle oppgaver så vil du få ståkarakter eller høyere. 

Her vil det jo og ha noe å si om det er samfunnsvitenskap eller naturvitenskap for eksempel, siden samfunnsvitenskap er mer svevende mot naturvitenskap som er mer rett og galt. 

Krysser fingrene for at du består!

Anonymkode: 11659...706

• Liker 1
Skrevet

Det hjelper ikke at du har vist kompetanse dersom det ikke er den kompetansen oppgaven ber deg om å vise. Dessverre.
Du kan være heldig med sensor, men generelt er det ganske strengt.

Anonymkode: 0294f...efe

Skrevet

Det varierer veldig mye fra eksamen til eksamen. På våre eksamener sier de alltid fra hva som skal til for å bestå. 

Anonymkode: 7e669...653

Skrevet

Jeg forstår at du er nysgjerrig og spent på egen eksamensbesvarelse. Det er imidlertid vanskelig å si noe konkret da det er store variasjoner fra eksamen til eksamen. Når det er sagt, eventuelle deler av besvarelser som ikke er relevante til oppgaveteksten vil nok ikke vektlegges i karaktersetting. Det er jo også store variasjoner når det gjelder sensorer, men det er vel alltid (eller som regel?) en sensorveiledning de må forholde seg til. 

Oppgaveteksten er imidlertid åpen for tolkning. Det er ikke uvanlig å analysere det man har besvart på eksamen og bli usikker på det man har skrevet. Det er vel en årsak til at du tok med det du gjorde i besvarelsen? Ellers får du bare håpe på det beste. En idé er å be om begrunnelse for karakter (varierer i kvalitet) uavhengig av hva slags karakter du får. 

Anonymkode: 334be...b5e

Skrevet

Kan kun bidra med hvordan det lot til å være på min skole. Om du klarte å svare litt på hvert eneste spørsmål eller deloppgave, så ville du ikke stryke. Så tror jeg det var slik at om du ikke kunne svare i det hele tatt på del 1 eller del 2 av eksamen, så ville du stryke. Husker ikke helt om du strøyk dersom du bommet totalt på for eksempel bare ett spørsmål underlagt én del. Syns det høres veldig rart ut i tilfelle.

Det her var vel ikke noe supert svar, men jeg håper du står i alle fall! :klem:

Skrevet

Tja, du får tenke på historien om han som hadde eksamen i Exphil. Han hadde gitt opp og leverte en tegning av en elefant, og fikk F (stryk)

Men på grunn på av feil i eksamensoppgaven, ble alle flyttet opp én karakter, så han fikk E og bestått. 

Så det er ikke umulig.

Dessuten tjener universitetet penger på at du består, så godviljen er på din side.

Anonymkode: 80d30...544

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja, du får tenke på historien om han som hadde eksamen i Exphil. Han hadde gitt opp og leverte en tegning av en elefant, og fikk F (stryk)

Men på grunn på av feil i eksamensoppgaven, ble alle flyttet opp én karakter, så han fikk E og bestått. 

Så det er ikke umulig.

Dessuten tjener universitetet penger på at du består, så godviljen er på din side.

Det er ikke slik sensureringen foregår. 

Anonymkode: 334be...b5e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke umulig.

er dette en røverhistorie?

Anonymkode: 0d56f...99b

Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke umulig.

:fnise:

Endret av Highhopes
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...