AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Jeg sa opp jobben min og hadde 3 mnd oppsigelsestid. Etter endt oppsigelsestid har jeg fått meg en deltidsjobb. Det jeg lurer på da er om jeg har krav på noe dagpenger da jeg ikke har klart å få meg en fulltidsjobb. Anonymkode: 17154...34a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 Dersom du hadde en fulltidsjobb, og trenger en fulltidsjobb, hvorfor sa du opp denne før du hadde skaffe deg en ny fulltidsjobb? Anonymkode: bf115...ae7 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa opp jobben min og hadde 3 mnd oppsigelsestid. Etter endt oppsigelsestid har jeg fått meg en deltidsjobb. Det jeg lurer på da er om jeg har krav på noe dagpenger da jeg ikke har klart å få meg en fulltidsjobb. Anonymkode: 17154...34a nei, les hva som står på nav sine sider. Anonymkode: 5824d...31e
Fru Uperfekt Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa opp jobben min og hadde 3 mnd oppsigelsestid. Etter endt oppsigelsestid har jeg fått meg en deltidsjobb. Det jeg lurer på da er om jeg har krav på noe dagpenger da jeg ikke har klart å få meg en fulltidsjobb. Anonymkode: 17154...34a Ja, du sender meldekort hvor du fører inn de timene du jobber så vil du få for de dagene du ikke jobber Dette gjelder fra dp karantenen din er over. Endret 21. november 2016 av Fru Uperfekt
Fru Uperfekt Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du hadde en fulltidsjobb, og trenger en fulltidsjobb, hvorfor sa du opp denne før du hadde skaffe deg en ny fulltidsjobb? Anonymkode: bf115...ae7 Kan være TS måtte si opp av grunner vi ikke har noe med. Er mange grunner til at folk sier opp.
Tvist Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 Du har 12 ukers karantene. Etter det har du krav på dagpenger om du jobber 50% eller mindre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa opp jobben min og hadde 3 mnd oppsigelsestid. Etter endt oppsigelsestid har jeg fått meg en deltidsjobb. Det jeg lurer på da er om jeg har krav på noe dagpenger da jeg ikke har klart å få meg en fulltidsjobb. Anonymkode: 17154...34a Siden du sa opp selv, får du 12 uker karantene på dagpenger fra tidspunktet du søker om det. Det er også krav om at arbeidstiden din er redusert med minimum 50%, og at du hadde høy nok skattbar inntekt forrige inntektsår (eller snittet av de tre siste inntektsårene). https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/dagpenger-når-du-er-arbeidsledig--893 Anonymkode: 53904...4b2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #8 Skrevet 22. november 2016 15 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Kan være TS måtte si opp av grunner vi ikke har noe med. Er mange grunner til at folk sier opp. Stemmer! Jeg har vært sykemeldt i 6 mnd og sa opp jobben fordi jeg ikke kan fortsette i det yrket jeg var i. Anonymkode: 17154...34a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #9 Skrevet 22. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer! Jeg har vært sykemeldt i 6 mnd og sa opp jobben fordi jeg ikke kan fortsette i det yrket jeg var i. Anonymkode: 17154...34a Da burde du ha sagt opp jobben i samråd med nav eller fått arbeidet tilpasset. Nå er du jo nærmest rettsløs. Anonymkode: 1713a...c87 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #10 Skrevet 22. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer! Jeg har vært sykemeldt i 6 mnd og sa opp jobben fordi jeg ikke kan fortsette i det yrket jeg var i. Anonymkode: 17154...34a Dummeste man kan gjøre er å si opp jobben på grunn av sykdom. Da mister du ganske fort rettigheter som er veldig gode å ha. Men nå som det er gjort bør du fort ta kontakt med nav og lege for å få kartlagt hva du kan gjøre. Anonymkode: 6d107...8a3 1
Fru Uperfekt Skrevet 22. november 2016 #11 Skrevet 22. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da burde du ha sagt opp jobben i samråd med nav eller fått arbeidet tilpasset. Nå er du jo nærmest rettsløs. Anonymkode: 1713a...c87 Vet om flere som skal få det tilpasset slik at de kan fungere imenst arbg mer eller mindre ignorerer løftene de gir til nav eller nav gir beng i hva legen tilråder. Så selv om nav/arbg sier noe som ser pent ut på papiret så betyr det ikke det at det faktisk følges opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå