Mangoo Skrevet 21. november 2016 #1 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Sitter å spiser en persimon. Etter å ha tatt noen biter ser jeg det er masse sorte prikker flere steder i frukten. Ser litt creepy ut, og lurer på om noen vet hva dette er? Kan minne om bittesmå egg eller larver..? Persimon har jo ikke frø inne i frukten til vanlig. Har jo spist halve frukten, kan det være farlig? Endret 21. november 2016 av Mangoo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamferdrops Skrevet 21. november 2016 #2 Del Skrevet 21. november 2016 Tror det bare er fordi den har fått seg et slag? Er det jeg alltid har trodd. Spiser det uansett 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #3 Del Skrevet 21. november 2016 Det er et kjent "problem" at små edderkopper klekkes ut egg og vokser seg større inni slike frukter. Trodde ikke det var vanlig med de som ble fraktet til Norge, de skal jo ha gått gjennom kontroller. Var i alle fall vanlig når jeg jobbet i Libanon for flere år siden. Edderkoppene er ufarlige og veeeeeldig små (derfor skallet ofte ser omtrent fint og helt ut til tross for at det er lagt egg inne i selve frukten), men det er jo lite hyggelig at de dukker opp i frukten her i Norge. Vanligvis klekkes edderkoppene i fruktene og da vil en se det tydelig siden frukten raskt blir råtten. Men slik din frukt ser ut så vil jeg tro det kun er edderkopp-egg. Og de er sikkert "død". Anonymkode: 7dc23...991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #4 Del Skrevet 21. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er et kjent "problem" at små edderkopper klekkes ut egg og vokser seg større inni slike frukter. Trodde ikke det var vanlig med de som ble fraktet til Norge, de skal jo ha gått gjennom kontroller. Var i alle fall vanlig når jeg jobbet i Libanon for flere år siden. Edderkoppene er ufarlige og veeeeeldig små (derfor skallet ofte ser omtrent fint og helt ut til tross for at det er lagt egg inne i selve frukten), men det er jo lite hyggelig at de dukker opp i frukten her i Norge. Vanligvis klekkes edderkoppene i fruktene og da vil en se det tydelig siden frukten raskt blir råtten. Men slik din frukt ser ut så vil jeg tro det kun er edderkopp-egg. Og de er sikkert "død". Anonymkode: 7dc23...991 Så slem du er som juger om dette?! Ts, dette er helt vanlig, slapp av. Det er bare en del av modningen, og betyr at de er ekstra søte og gode. Anonymkode: 45b55...48c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #5 Del Skrevet 21. november 2016 "One of many sharon fruit vendors at my local farmer's market (we have an abundance in SoCal) told me the black spots are from the outer fruits on the tree where the sun has hit them excessively. They're essentially sunburns and are completely safe to eat. :-) " Fant samme spørsmål på en annen side, med litt mer forklaring. Anonymkode: 45b55...48c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mangoo Skrevet 21. november 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 21. november 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: "One of many sharon fruit vendors at my local farmer's market (we have an abundance in SoCal) told me the black spots are from the outer fruits on the tree where the sun has hit them excessively. They're essentially sunburns and are completely safe to eat. :-) " Fant samme spørsmål på en annen side, med litt mer forklaring. Anonymkode: 45b55...48c Åh- nå ble jeg letta! Ble helt stressa over disse eggene. Da kan jeg spise den videre uten bekymringer Tusen takk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mangoo Skrevet 21. november 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et kjent "problem" at små edderkopper klekkes ut egg og vokser seg større inni slike frukter. Trodde ikke det var vanlig med de som ble fraktet til Norge, de skal jo ha gått gjennom kontroller. Var i alle fall vanlig når jeg jobbet i Libanon for flere år siden. Edderkoppene er ufarlige og veeeeeldig små (derfor skallet ofte ser omtrent fint og helt ut til tross for at det er lagt egg inne i selve frukten), men det er jo lite hyggelig at de dukker opp i frukten her i Norge. Vanligvis klekkes edderkoppene i fruktene og da vil en se det tydelig siden frukten raskt blir råtten. Men slik din frukt ser ut så vil jeg tro det kun er edderkopp-egg. Og de er sikkert "død". Anonymkode: 7dc23...991 Fytti så slemt! Nå tror jeg alle hårene på kroppen reiste seg. Fyyysj! Endret 21. november 2016 av Mangoo 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå