Gå til innhold

fra tørr til fet hud?


Tigerlily

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt tørr hud, så lenge som jeg kan huske. Til og med på ungdomsskolen, da "alle" slet med kviser hadde jeg tørr hud.

Nå har huden min klart å bli fet, spesielt nesen og øvre del av pannen! Jeg begriper ikke hvordan det kan ha skjedd i løpet av 2-3 uker, for jeg har ikke gjort noe annerledes med huden. Jeg renser hver morgen og kveld med Lancome rensemelk og tonic, og smører meg med Hydra Zen for tørr hud.

Kan legge til at jeg har flyttet til Oslo fra Stavanger, men siden luften er tørrere og kaldere her i Oslo skulle en jo tro at jeg skulle bli tørrere?

Noen råd til meg? Hva kan dette skyldes? Burde jeg skifte produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv Vichy Normaderm en stund kanskje det hjelper.

Selv har jeg over lengre tid hatt en fet hudtype, og denne har gjort under for meg.

Men i løpet av de siste ukene har hudtypen min endret seg og blitt mer normal/tørr. Det visstnok sånn at huden endrer seg i sykluser (damen på apoteket sa det), og jeg kan huske at jeg fikk den fete hudtypen for litt over 5 år siden. Før det var huden min normal. Så jeg er nok muligens inne i en ny syklus, og jeg holder på å teste ut en annen av Vichys serier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vichy Normaderm - er det rensemelk, tonic og fuktighetskrem i serien?

Jeg tror kanskje jeg vet årsaken til fet hud i pannen. Tror nok det kommer av at jeg har fått meg pannelugg. Nesen derimot, det er en annen sak.

Men vil ikke normaderm være mindre bra for de tørre partiene i kinnene? De trenger fortsatt mye fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg anbefaler også Normaderm, men ville ikke brukt den i kinnene. Jeg bruker den bare i t-sonen av og til, og da bruker jeg noe annet i kinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk masse kviser i panna når jeg hadde pannelugg...rart. :o

Tror nok de kvisene kom av at huden ikke fikk puste skikkelig under luggen. Er nok det som gjør at huden min i pannen har blitt fet.

Men hva er Vichy Normaderm? En serie eller bare ett produkt? Jeg har ikke peiling på akkurat den serien, og får ikke sjekket ut hva det er før på mandag ettermiddag.

Ellers noen andre gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vichy Normaderm er en serie. Den består av en rensegele, tonic, krem og peeling. Vichy har menge serier. Vichy Normaderm er til uren og/eller fet hud.

En annen serie som heter Vichy Oligo 25 er fuktgivende til ung hud (20-30 årene) som mangler glød. Der får en hvertfall et renseskum og en krem for tørr/ømfintlig hud, og en gelekrem til normal/blandet hud. Apoteket kan helt sikkert være behjelpelige med prøver. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel nesten bare prøve vichy på pannen og nesen da, og fortsette som før på kinnene :ler:

Jeg takler ikke å ha fet hud og blank nese, det er kjempeekkelt!

Tusen takk for råd & hjelp Saeria!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...