Gå til innhold

Å bli kjent/invitere klassekamerater hjem i 1. klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min datter går i 1 klasse og har fått ett par gode venninner (ei hun kjente fra før, og ei som har blitt med oss hjem tidligere i høst). Jeg ser hun er sosial og blir godt likt av begge kjønn, men syntes det er viktig at hun er med andre jenter på fritiden også.

Tenkte da å invitere jenter fra klassen hjem (ikke alle på en gang), men slik at alle kan bli med hjem en gang nå før jul/etter jul. Jeg kan ikke bestemme hvilke venner min datter skal ha (mye handler jo og om kjemi), men føler dette er en bra måte å bli bedre kjent og inkludere alle.

Noen som har gjort noe lignende? 

Anonymkode: 095dc...613

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det, helt bevisst for å sørge for at alle ble inkludert. En av gangen slik at de fikk bli kjent utenfor gruppene de vanligvis er i. Det fungerte veldig bra og jeg fikk hilst på alle foreldre også. 

Skrevet

I 1. klasse hadde vi en liten periode faste lekegrupper til "fritidsbruk". Nå ble det likevel slik hos de fleste av oss at det ble uansett naturlig å hovedsaklig invitere disse med på ting da de likevel bodde nærme oss. Snakker liksom toppen ti minutt å gå. 

Jo flere venner barna kan ha, jo bedre er det (tror jeg). Godt å ha flere strenger å spille på inni mellom.

Anonymkode: f90c3...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...