Gå til innhold

Sedasjon hos tannlegen

Anbefalte innlegg

Noen her med erfaring med sedasjon hos tannlegen? Jeg har så sykt tannlegeangst at eneste gangene jeg går til tannlege er når det er storkrise og smertene er ulevelige. Jeg har nå nylig vært hoss en tannlege pga store smerter over tid. Jeg fikk beroligende av legen min og tok som anvist. Men hjalp svært lite. Men jeg kom meg igjennom en midlertidig fylling for å få vekk smertene. Men mer må gjøres  og det som ble gjort var kun midlertidig for å få vekk smertene. Tannlegen sa at han ønsker å gi meg sedasjon. Dope meg ned, men jeg er våken. Får sedasjonsmiddel i ei nål i armen. Så må være en lege tilstede. Da kan tannlegen også gjøre alt som trengs å gjøres på en time, og jeg slipper å komme tilbake flere ganger. Selv om det skulle tatt 3 timer, så vil ikke jeg ha forståelse for tid og sted under sedasjonen.

Noen som har erfaring med dette? Noen som sliter med alvorlig odontologifobi og fått dekket utgiftene fra helfo? Dette er faktisk en mulighet om du sliter med så angst at du sliter med å ta vare på tennene dine. 

Anonymkode: 8b89c...a13

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1067212-sedasjon-hos-tannlegen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bumper denne, lurer på det samme selv..

TS, sa tannlegen hva sedasjon vil koste? Visste ikke at dette var mulig i Norge.

Anonymkode: 35146...e19

Nei. Tannlegen sa ikke noe om dette. Men pga min angst så var det mest sannsynlig at helfo dekker tannbehandling og det som kreves. 

Og for å få sagt det før noen roper ut at jeg heller må jobbe med angsten, så er dette målet på sikt. Men jeg må bare først få fikset opp i smertene og skadene, så jeg kan starte med angstproblemet med "nye" friske tenner.

TS

Anonymkode: 8b89c...a13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...