Gjest Angelicee Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Nå har vi en sofa på stua som er mørkeblå og derfor har jeg lagt meg til fargen blå som en "rød tråd" når det kommer til hybelens interiør. :-) Men hvis jeg kunne tenke meg å variere med farger, hvilke andre farger passer til en mørkeblå sofa? Har også et bilde der det er lilla, gult, sort og blått i, men føler f.eks gult eller lilla kanskje ville ha krasjet med sofaen. Jeg er også usikker på badet. Legger ved to bilder da jeg synes det er vanskelig å avgjøre hvilken type blåfarge dette er. Må interiøret på badet være i blått? Eller lager jeg bare rot hvis jeg har interiør i annen farge på badet? Egentlig er jeg veldig glad i svart og hvitt interiør. Synes det er beroligende. :-) Har en kahler vase som går i sort og hvitt. Ellers er alt av andre ting i huset i hvitt og svart samt litt trefarge. Huff, vanskelig dette.
Gjest Ellii Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 Jeg hadde helt klart gått for et hvitt baderomsmøbel. Er det ikke nok blått med blå gulvfliser?
Gjest Angelicee Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 Takk for innspill! Jo du har helt sikkert rett i det. :-) Jeg er minimalistisk av meg (klart ikke helt ekstremt) så får helt hetta når det blir for mye farger og mønstre. Legger ved to bilder til. Det bildet er jeg veldig glad i så det skal opp på veggen. Veggene er hvite. Ellers har vi et tv bord i tre (mellombrun farge) og tregulv.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 5 timer siden, Angelicee skrev: Takk for innspill! Jo du har helt sikkert rett i det. :-) Jeg er minimalistisk av meg (klart ikke helt ekstremt) så får helt hetta når det blir for mye farger og mønstre. Legger ved to bilder til. Det bildet er jeg veldig glad i så det skal opp på veggen. Veggene er hvite. Ellers har vi et tv bord i tre (mellombrun farge) og tregulv. Oi, kjære vene for noe grusomt smøreri av et bilde Har du laget det selv, eller??? Anonymkode: 8eb79...3f3
Gjest Angelicee Skrevet 22. november 2016 #6 Skrevet 22. november 2016 Jeg spurte her om råd til interiør, ikke meningen din om bildet. Nei, jeg har ikke laget dette selv, det hadde hvertfall blitt grusomt.
dillyduzit Skrevet 22. november 2016 #7 Skrevet 22. november 2016 Syntes ikke maleriet var noe ille (ref til personen over her) men tror vi sliter litt med å forstå spørsmålet ditt. Kunne du ha forklart hva du egentlig spør om én gang til?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #8 Skrevet 22. november 2016 Ja, selvfølgelig. :-) Beklager noe uklar formulering av spørsmålet. :-) Jeg lurer på hvilke farger som man kan innrede hybelen med når sofa (som jeg synes dominerer stuen en del) er mørkeblå og resten av møblene er i sort og hvitt? Er det kun blått som passer eller kan man leke seg med andre farger? Eller blir det rotete? Badet går jo (se bilder over) i blått, så der føler jeg at andre farger enn blått blir rotete. Men passer sort til blått? Jeg faller fort for innredning i sort og hvitt. Synes det er litt lekkert. :-) I resten av hybelen bortsett fra sofaen så går det i hvitt, og sort farge på møbler samt noen trefargede møbler. Anonymkode: 002f1...c5f
-Skylar Skrevet 22. november 2016 #9 Skrevet 22. november 2016 Jeg ville definitivt gått for mørkebrunt til blått, i hvert fall til baderomsmøbler. Det syns jeg skaper et roligere inntrykk enn svart og hvitt til, som kan bli litt skjærende om du forstår hva jeg mener. Eventuelt kan du tenke blått, brunt og hvitt. Om du skal eksperimentere med sprekere farger, gjør det med puter, gardiner og for eksempel lys. Da kan du bytte det lett ut om du blir lei eller angrer deg
Gjest Angelicee Skrevet 22. november 2016 #10 Skrevet 22. november 2016 Ja, skjønner. Takk! Mørkebrunt har jeg ikke tenkt på. Ja, lurt det med puter, gardiner og lys hvis jeg skal eksperimentere. Men hvis jeg f.eks skal bytte ut puter til sofaen, hvilke farger på putene kan passe til en mørkeblå sofa?
dillyduzit Skrevet 22. november 2016 #11 Skrevet 22. november 2016 En litt mørl gulfarge er kjempefint til mørkblå, /0 der tror jeg du vil kunne både hente inn farge på bildet i tillegg, lilla er også fint, men personlig er jeg glad i forskjellige gråfarger til blått, da holder man det noe "moderne og enkelt" uten at det blir så mye kaos i farger overalt. På baderom, hvitt og blått, enkelt og greit, da slipper du at det blir så veldig rotete. Kommer tilbake med et fargekart til deg når jeg er hjemme igjen i morgen (eventuelt torsdag)
-Skylar Skrevet 22. november 2016 #12 Skrevet 22. november 2016 4 timer siden, Angelicee skrev: Ja, skjønner. Takk! Mørkebrunt har jeg ikke tenkt på. Ja, lurt det med puter, gardiner og lys hvis jeg skal eksperimentere. Men hvis jeg f.eks skal bytte ut puter til sofaen, hvilke farger på putene kan passe til en mørkeblå sofa? Som dillyduzit sier over her er jeg enig i at mørkegult og lilla kan være fint til. Mønstrede puter tror jeg også kan bli veldig fint. Sjekk ut color blocking for å få inspirasjon for hva som kan bli kult til blått! Selv tror jeg kanskje jeg ville prøvd med en dyp blågrønn farge i sofaen også. Mange muligheter!
Gjest Angelicee Skrevet 22. november 2016 #13 Skrevet 22. november 2016 Tusen takk!! Begge to for flotte innspill. Jeg har tenkt veldig snevert og tenkt at hvis jeg f.eks holder det til bare hvitt og lått på badet som det er det jeg skal nå fremover så må jeg holde det slik på stua også. Og soverommet. Har vært veldig opptatt av å holde den "røde tråden". Men man trenger jo ikke det. Det siste rommet i hybelen er soverommet. Her er det lys, lys beige på veggene og klesskapet så på soverommet finnes jo alle muligheter, men akkurat her elsker jeg å interiøre med blått sengetøy eller evt andre kalde pastellfarger. Synes soverommet skal ha avslappende farger. :D
dillyduzit Skrevet 23. november 2016 #14 Skrevet 23. november 2016 Nå vet vi jo ikke direkte hvilken mørkeblå farge det er på sofaen, men om man tar utgangspunkt i den fargen i hovedsirkelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå