Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2002 #1 Skrevet 24. juli 2002 Da jeg ble født veide jeg 3090 g, og var 49 cm lang. Jeg lurer på om noen vet hvem barnet arver fødselsvekt og lengde fra? Barnet far var en del større da han ble født. Jeg er gravid i 6 mnd, og er ikke sspesielt stor sier mange. Kanskje barnet blir "liten" sånn som jeg var?
zebb Skrevet 24. juli 2002 #2 Skrevet 24. juli 2002 Vet ikke helt jeg? Men det finnes jo noen teorier... Hvis man røyker blir barnet mindre enn om man ikke gjør det... Hvis man trener blir barnet større... Dersom barnet får tilstrekkelig med næring fra deg, at barnet har det bra, vil nok barnet bli større enn om han/hun ikke har det så bra. Fødselsvekten din har muligens noe å si også??? Jeg vet ikke. Dette var bare noen tanker. Klem fra Zebb 25+5
Pludre Skrevet 24. juli 2002 #3 Skrevet 24. juli 2002 Hei Må bare fortelle at jeg har lest en plass at barnet arver dette etter moren, ikke faren !! Og det tror jeg er rett og, jeg var 4040 gram og 52 cm lang da jeg ble født. Og lille Emil, han var 4770 gram og 52 cm :o :o Kjempebaby, heldigvis ble det keisersnitt !!! Sambo var ikke mer enn 3700 gram og 50 cm da han ble født, så jeg tror teorien min er noenlunde rett. En annen ting, magestørrelse og vekten på babyen har ingen sammenheng. Jeg har en venninne som var " liten " og hun fikk en plugg på over 4 kg, og det samme sa jordmor. Det kommer an på hvordan du bærer ungen inni deg, lavt, høyt, lang bak mot ryggen osv..... På meg kunne man ikke se at jeg var gravid før jeg var over 6,5 mnd på vei :o Uansett størrelse, lykke til alle dere som skal føde :D KLem fra Pludre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå