Gå til innhold

Intermittent fasting - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet med en 8:16 fastediett for to måneder siden (8 spisetimer og 16 fastetimer). Flere som er på samme diett, og som har erfaringer å dele?

Selv har jeg overraskende nok gått ned 8kg de siste 3 månedene, etter å ha vært kjempefrustrert i et års tid fordi jeg ikke gikk ned noe uansett hva jeg gjorde. Så det føles fantastisk å ha funnet noe som faktisk fungerer. Flere som føler det slik?

Anonymkode: 995a0...8cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt naturlige spisemønster ligner intermittent fasting-prinsippet. Jeg spiser som regel en stor frokost/lunsj mellom klokka 13-15. Også spiser jeg en stor porsjon middag mellom klokka 17-19. Tar gjerne noe frukt eller noe snacks om kvelden hvis jeg er fysen, noe jeg som oftest er:) Er slank og trives med å spise slik. Hater å spise frokost og foretrekker store måltider.

Anonymkode: 345ab...493

Skrevet

Jeg gjør som AB over; spiser etter dette prinsippet naturlig. Spiser to eller tre måltider fra kl. 12 til 19. Jeg spiste sånn i tenårene, men begynte med 4 måltider med frokost og kvelds da jeg kom i tjueårene, for alt jeg leste dengang var at dette var den sunneste måten å spise på som "holdt blodsukkeret stabilt". La på meg en del, og gikk tilbake til det gamle mønsteret igjen da det begynte å komme forskning på at det faktisk er sunt og vektregulerende. Det stemmer for min del. Har gått ned 10 kg siden jeg begynte. 

Jeg vil tro at dette opplegget fungerer for de som ikke er glad i frokost. Jeg måtte presse det i meg i mange år, og er glad for å slippe nå. Er du veldig sulten på morgenen kan det være vanskelig å opprettholde. 

Anonymkode: 80c12...577

Skrevet (endret)

Jeg gikk lett ned i vekt med å bare telle kalorier, til tider spiste jeg opptil sju måtider pr dag, men dette er mye enklere. Det var sånn vi spiste "før i tida". Så jeg tenker ikke på det som en diett, men et "normalt" spisemønster - feks frokost kl 10 og middag kl 18, det er rikelig tid til lunsj innimellom der. Jeg spiser sånn de aller fleste dagene, hvis jeg ikke trenger/har lyst på kveldsmat.

Når man finner en måte å spise på som passer for en selv, vil man skjønne det - eller kanskje man slett ikke merker noe, livet blir bare litt enklere, matstress forsvinner, ikke lenger noen gnagende følelse som kjennes ut som sult, uro som lindres midlertidig av å spise, stadig småspising - og vekta regulerer seg automatisk til en god vekt. 

Endret av Pringle
Skrevet

Jeg spiser mellom 12-1830 og har gått ned 13 kg siden juli, så ja det har funket for meg. :) Jeg har svaak viljestyrke og har tidligere fulgt råd om å spise mange små måltider, men det vekket bare ulvehungeren i meg. 

Vil ikke anbefale dette til absolutt alle dog, jeg tror det kommer veldig an på hva man trives med selv. 

Anonymkode: e670f...0c2

Skrevet

Jeg spiser mellom kl. 12.00 og 21.00 på dagen og har gått ned fem kilo siden i sommer. For meg har det først og fremst gjort at jeg overspiser mye sjeldnere og at apetitten har blitt mye mer normal. Søtsuget er mye bedre, og jeg stresser mye mindre med maten.

Anonymkode: ade77...d4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...