AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Hei! For 3-4 år siden klarte jeg å gå ned 20 kg, fra 95 til 75 (jeg er 172 cm, og 26år) (brukte ca et år) jeg har lagt på meg ca 5 kg etter dette,og har hatt en ganske stabil vekt på 78-80 kg siden. Men nå er jeg veldig motivert til å gå ned "resten" og har et mål om en BMI som sier normalvektig. Har satt målet mitt til 70 kg foreløpig, men om jeg karer det hadde det vært kjekt og komme ned på 60-tallet,som jeg ikke har vært siden tidlig i tenårene. Jeg ønsker en liten kickstart (uten å gå på en spesiell diett) for jeg skal møte en gammel bekjent om en måned, og vil se best mulig ut til da. sist jeg slanket meg tok jeg det veldig rolig, og kuttet ut uvaner litt etter litt. nå vil jeg ha en raskere start, så lurer på om noen her inne har noen supre tips? Jeg har satt meg et kalorimål på 1600 pr dag, anbefalt av appen. noe jeg har klart å holde fint den siste uken, og har gått ned 1 kg (77). Jeg prøver å spise 4-5 små måltider hver dag, mot de 2 -3 større jeg er vandt til. drikker mye vann. Problemet er at jeg hater å trene! spesielt blant folk, så treningsstudio er ikke noe for meg. men jeg går frem og tilbake fra jobb hver dag (20 minutter hver vei i medium/raskt tempo) og tar noen ganger omveier på vei hjem for litt ekstra mosjon. jeg har en kontorjobb så er ikke noe særlig aktiv der. Jeg prøver også å sette på musikk og danse litt for meg selv om morgenen, og skal prøve å ta litt hjemme-styrkeøvelser 2-3 ganger i uken. kostholdet vil jeg si er ganske bra, men jeg har begynt å bytte ut brød med knekkebrød, og kuttet ned på pasta/ris/poteter. Til middag spiser jeg som oftest hjemmelagde supper eller grønnsaksgryter, couscous,bulgur, linseretter eller vegetarprotein. (jeg prøver å spise minst mulig kjøtt) bruker nesten aldri sauser ol. frokost er som regel rugsprø eller knekkebrød med div magert pålegg, og ofte et egg eller litt youghurt med frø. Jeg ønsker ikke å være superstreng - for da vet jeg at jeg gir opp, Jeg er en ganske sosial person som blir invitert med ut på ting, så vil gi meg en dag der jeg kan drikke alkohol i uken, og hvis ikke, kanskje unne meg litt søndagskos Ser dette realistisk ut? noen som har noen bra kickstart tips? Anonymkode: 4641f...1a3
Hulemannen Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 Hei, Har et par tips som muligens kan være til hjelp. Rikelig med sammenhengende søvn er viktig. Når man er trøtt og sliten er det mye større sannsynlighet for at hodet finner en god grunn til at du fortjener noe usunt eller kan droppe dagens trening. Å ha en fast søvn rutine, legge seg og stå opp til samme tid hver dag fungerer utmerket. Er utrolig deilig å stå opp 6-7 om morgenen på en lørdag, trene og ha en god lang frokost før resten av folket har kommet seg opp av sengen. Bør aldri sove på ettermiddagen. Start dagen med å hive innpå et stort glass vann, så kan du ta deg en liten løpetur eller dans før dusj og frokost. Da har man fått en kickstart på dagens forbrenning. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men om du har noen fjell i nærheten så er fjellturer veldig god trening, kan ha en fast rute, ta tiden, å prøve å forbedre litt for hver gang. Denne tiden kan det fort bli litt glatt og fort mørkt så greit å være forsiktig. Jeg er ingen fan av å telle kalorier eller dieter. Jeg spiser meg mett til hvert måltid og trener hver dag. Prøver å velge sunne alternativer, lage mat fra bunnen av. Kroppen trenger karbohydrater spesielt når man trener så jeg synes ikke man burde bytte vekk poteter, brød eller pasta. Har en siste anbefaling, det er å begynne på et treningssenter, et som holder gruppetimer. Gir du det en sjanse vil det muligens bli kjekt og sosialt og du vil få et annet syn på trening. Skal love deg at det er kjekkere å trene sammen med andre. Bare å slenge seg på en prøvetime på et senter. Lykke til! 2
Sharon90 Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 Signerer gruppetimer ! Det er faktisk utrolig morro, du burde gi det en sjans Ellers så er søvn og nok mat viktig, virker som du har en veldig bra plan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå