AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Hei. Jeg har godt med på å flytte til ei bygd to timer unna hvor jeg bor nå, pga kjærligheten. Jeg er utdannet sykepleier, og jobber per d.d. på det lokale sykehuset, og har egentlig ingen som helst lyst til å slutte i jobben pga godt arbeidsmiljø og faglig utfordringer. Det som er valgmulighetene på bygda jeg skal flytte til, er å jobbe på sykehjem eller i hjemmesykepleien. For min del står da hjemmesykepleien som eneste alternativ, men jeg vil aller helst ikke slutte i den jobben jeg allerede har.. Vi har ingen barn sammen nå, men ønsker oss dette. Foreløpig, mens det ikke er barn i bildet, skulle jeg ønske det var mulighet for å jobbe delt i den jobben jeg har nå, samtidig som jeg evt tar ekstravakter i den nye bygda. Jeg har ikke snakket med min sjef om dette ennå. Syns dette er veldig vanskelig. Vet jeg ønsker meg å få i pose og sekk, og vet at det ikke alltid er mulig.. Mange menn har jobb hvor de pendler (ikke min), spesielt når de bor i ei bygd med mindre jobbmuligheter, men virker ikke som om det er så mange kvinner som gjør det. Det er nok mye pga barn og familieliv, men slik er ikke situasjonen våres akkurat nå. Det jeg lurer på, er om noen har vært/er i samme situasjon som meg? Som har måttet flytte langt bort fra nåværende jobb, men som fortsatt har beholdt samme arbeidssted? Evt. erfaringer med dette. Anonymkode: abc47...cee
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 Hvorfor har du gått med på å flytte? Det virker ikke som du egentlig vil. Anonymkode: b7ef0...b47 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 hvordan skal du orke å bo 2 timer unna arbeidsstedet? Skal du pendle så langt daglig? Anonymkode: 4ac53...f40 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 Jeg har et sterkt ønske om å flytte dit, men det er det med jobb som er et lite aber.. Ellers har jeg ingen problemer med valget mitt. Tenkte ikke å pendle så langt daglig, men f.eks. jobbe en uke her og en uke der. Bo-mulighet er ingen problem hverken her eller der. Har venner og familie der jeg jobber nå, så vil uansett være mye der. Anonymkode: abc47...cee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå