Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes flere fine julekalendere, og jeg trenger hjelp til å finne en god som er fylt med sjokolade (som ikke smaker papp, slik som de billig-kalerenderen gjerne gjør). Er det noen som kan anbefale en rimelig julekalender med smakfull sjokolade gjemt bak lukene?

Anonymkode: 765e5...5e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

'Tv2 hjelper deg'  hadde nettopp en test av julekalendere i sin forrige sending, så du kan jo gå innom tv2.no og ta en titt? :)

Anonymkode: 8d90e...e57

Skrevet

Kinder Maxi Mix Adventskalender

Anonymkode: b262f...aa3

• Liker 1
Skrevet

Den aller billigste julekalenderen som de nå selger til ti kroner og som har tegninger utenpå som ser "enkle" ut, er ikke så gode. Men det finnes en julekalender som er hakket dyrere (ca 20-30 kroner), hvor tegningen utenpå er skikkelig forseggjort og koselig. Sånn i stil av gammel julekort. De synes jeg er gode.

Anonymkode: cf138...f45

Skrevet

Selger de kinder maxi på vanlige butikker?

Gjest RJ Dybos
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selger de kinder maxi på vanlige butikker?

Jeg har sett det på coop mega, og ganske sikker på at de har det på meny og bunnpris også 

Skrevet

smarties

Anonymkode: d1c8d...16d

Skrevet

Alle andre, enkle sjokoladekalendre har sjokolade som ikke smaker papp. Unngå de tyske, det står som regel på baksiden. Kalenderne som er produsert i Tyskland for et norsk selskap derimot (som feks ponduskalenderen) har sjokolade basert på norske oppskrifter.

Skrevet

Jeg har sikret meg dumlekalender i år, vet ikke om de selges i Norge? Men hatt den før, og den er virkelig supergod. Koster vel rundt en hundrelapp? Anbefales virkelig. Ellers har jeg hatt kinder, og den elsker jeg også. 

Skrevet

Synes faktisk sjokoladen i billigkalenderne de selger på Coop av denne typen er god.
Eneste billigkalenderen det er verdt å kjøpe, men det er jo mulig at det er fordi det smaker barndom jeg liker dem.
*vanligvis allergisk mot billigsjokolade*

December%201st.jpg

Skrevet

De selger en på Lerøy mat til 399. Skal være veldig god sjokolade i den. Har dog ikke testet den selv.

Ellers har vel slike "eksklusive" sjokoladebutikker egne kalendere.

Skrevet

På dropsen har de fått inn flere julekalendere fra Lindt, de er litt dyrere men ser kjempegode ut, og eskene er veldig fine. 

Anonymkode: 18a3c...4af

Skrevet

Vet apotek 1 har en sjokoladekalender (er visstnok te i to av lukene og sjokolade i resten), skulle jo tro sjokoladen der er bedre enn i "billigkalendere). Har også sett de har en avlang sølv eller rød (to varianter) på Meny til den beskjedne pris av 399,-. De er fra simply chocolate, kan lese litt om den røde her i alle fall: https://www.luxoliving.dk/simply-chocolate-chokolade-julekalender/. Ser ut som det var en del tilsatte smaker og sånn da, så den er kanskje ikke den beste hvis man kun vil ha ren sjokolade. 

Anonymkode: d306f...9bd

Skrevet

Godteributikker (f.eks. Dropsen) har gjerne gode sjokoladekalendere, men de koster en del. Jeg har Lindt i år og tidligere år har jeg bestilt Thorntons på nett (men de sender dessverre ikke til Norge lenger). 

Skrevet

Og alle i hele Norge vet og har tilgang til dropsen....Typisk østlendinger å skrive slikt.

Anonymkode: 7161b...427

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og alle i hele Norge vet og har tilgang til dropsen....Typisk østlendinger å skrive slikt.

Anonymkode: 7161b...427

1. Jeg er ikke østlending.

2. Dropsen finnes også på vestlandet.

3. Om det nå var slik at Dropsen bare fantes på østlandet ville det likevel være aktuelt for en fjerdedel av Norges befolkning og dermed et helt kurant forslag. 

Endret av Arkana
  • Liker 4
Skrevet

Mannen kjøpte 2 Lindt-kalendere på Kielferje nå i november. Elsker Lindt (og Feodora, Valrhona, Hachez...). Sjokolade i en 10-kroner kalender er ikke verdt kaloriene.

Anonymkode: ae669...5b1

Skrevet
5 timer siden, Arkana skrev:

1. Jeg er ikke østlending.

2. Dropsen finnes også på vestlandet.

3. Om det nå var slik at Dropsen bare fantes på østlandet ville det likevel være aktuelt for en fjerdedel av Norges befolkning og dermed et helt kurant forslag. 

Hva er Dropsen, og hvor på vestlandet finner man den ? 

Anonymkode: 7e701...f8d

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er Dropsen, og hvor på vestlandet finner man den ? 

Anonymkode: 7e701...f8d

Dropsen er en godteributikk med stort utvalg i sjokolade. De har den både i Sandnes (Kvadrat) og Stavanger sentrum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...