Gjest Virvar Skrevet 26. november 2004 #1 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg har blitt så sår i halsen. Det er liksom som om jeg har et åpent sår der nedi et sted. Når jeg svelger så svir og brenner det forferdelig. Det minner ikke om "vanlig" sår hals. Verker også i kroppen. Ryggen, hofter, lår, knær, armene- over alt. Hvis jeg prøver å skru korker eller lokk, så kjennes det ut som om armene skal brekke av. Alt er liksom vondt, og jeg spiser ibux på tredje dagen. I går måtte jeg ta en hver 3-4 time, så jeg tok en del fler enn dosseringen tilsier. Lot være om natten, og lå og vred meg i smerter. Sovet lite pga dette. Men tok smertestillende til slutt. kan ikke huske at jeg har værket slik så lenge, og så voldsomt! :o Influensa på gang? var varm i dag, misstanke om feber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 26. november 2004 #2 Del Skrevet 26. november 2004 Det kan nok godt være influensa, ja, og da er det ikke så mye annet enn tid og hvile som hjelper. :trøste: Spis gode halstabletter, og ta hostesaft hvis du hoster. Et lite tips mot smertene kan være å kombinere ibuprofen og paracetamol. De lindrer smerter på forskjellige måter, og utfyller derfor hverandre på en god måte. Kanskje du da ikke behøver å ta så mange av hver. God bedring da, og hold deg innihelvetes langt unna meg, for jeg vil ikke ha influensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorningStar Skrevet 26. november 2004 #3 Del Skrevet 26. november 2004 Ja du får muskelsmerter av influensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 26. november 2004 #4 Del Skrevet 26. november 2004 Tar jeg en halv av hver samtidig da, eller en av hver sort annen hver gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 30. november 2004 #5 Del Skrevet 30. november 2004 Du tar en av hver, samtidig! Det er helt i orden, men du må selvsagt ikke overdrive. I løpet av en dag kan du vel ta noe sånt som maksimalt 4-6 Paracet, og sikkert noe tilsvarende for Ibux...? De doseringene gjelder selvsagt når du tar dem alene. Jeg vil tro at du bør legge deg noe lavere når du blander, f.eks. en av hver tre ganger daglig. Hvis du synes det høres skummelt ut, kan du jo bare ringe til legen din og spørre også. Garanterer forresten ikke at dette virker. Jeg har ikke hatt influensa siden jeg gikk på barneskolen, så det har liksom ikke vært en aktuell problemstilling, men jeg vet at ibuprofen og paracetamol er en god kombinasjon i mange andre tilfeller. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå