Gå til innhold

Skal gi bort min gamle telefon til min datter - hva med innholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

dette er nok et veldig dumt spørsmål, men min datter skal få telefon for første gang, og overtar min gamle iphone 4 som har ligget i en eske i noen år. Jeg har fått tak i nytt sim-kort med eget telefonnummer på til henne, og har nettopp satt det inn i telefonen. Men på telefonen er fremdeles mine ting, mine bilder, mine gamle apper!

Jeg er redd for at hvis jeg sletter alt dette, slettes det fra min egen iphone også, og ipad, som er syncet sammen.

Jeg trodde at når man satte i et helt nytt sim-kort, så ble telefonen liksom nullstilt.... Men hva må jeg gjøre nå, for ikke å slette egne ting på min egen icloud? IOS-en på denne gamle telefonen er skikkelig gammel, skal jeg logge meg ut fra icloud, er det det som vil gjøre susen, hvis jeg finner ut av hvordan jeg gjør det? Eller er det itunes-påloggingen som styrer hvem som "eier" telefonen?

Anonymkode: 26bda...fa3

Videoannonse
Annonse
Gjest Sugemerke
Skrevet

Logg deg av iCloud på den gamle telefonen og sett den tilbake til fabrikkinnstillinger. 

Skrevet
2 timer siden, Sugemerke skrev:

Logg deg av iCloud på den gamle telefonen og sett den tilbake til fabrikkinnstillinger. 

Takk, nå har jeg fått logget meg av, gjennopprettet fabrikkinnstillinger, og logget på igjen med min datters icould-konto som hun har på ipaden sin. Jeg trodde at alt innhold, apper og spill og bilder som hørte til denne kontoen ville komme på telefonen, men det gjorde det ikke. Jeg kunne heller ikke legge til appene hennes gjennom familiedeling, heller, da iphone 4 ikke er så moderne at den har dette (det kommer først med ios 8, som ikke er tilgjengelig for denne gamle telefonen...).

Vel vel, da får hun en telefon å ringe med og ikke spille med (evt laste ned noen få gratisspill). Det er i allefall ikke aktuelt å kjøpe apper og spill to ganger på en og samme icloud-konto....

Anonymkode: 26bda...fa3

Gjest Sugemerke
Skrevet

Har du forsøkt å gå på App-store og fanen kjøpt og se om noen av de ligger tilgjengelig der? De som ikke ligger tilgjengelig der er nok ikke tilgjengelig fordi telefonen er for gammel, da nytter det rett og slett ikke kjøpe de på nytt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...