lady90 Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Vi får kattunge neste uke og skal hente den en ettermiddag. Skal på et lite arrangement i nærheten med barna noen timer dagen etterpå. Går det greit å la den vært hjemme noen timer alene?
Minya Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 Hvor gammel er kattungen når dere henter den?
Aamu Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 Leste "slått den" Men nei. Det bør du ikke gjøre. 1
Gjest Raiu Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 (endret) Spørs hvor gammel den er ja men jeg ville ikke. Er traumatisk for en liten kattunge å dra fra alt den kjenner. Hvis for all del du MÅ dra så pass på å sette kattungen i ett rom med do og mat + at det må være varmt i rommet med ingen farer, ting som kan spises som planter, små leker. Kan du ikke heller spørre om du kan hente kattungen dagen etter istedet etter at dere har vært borte? Endret 21. november 2016 av Raiu
Gjest Sugemerke Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 Ja, det bør gå bra. De aller fleste må dra fra kattungen(e) når de har fått de i hus. Man jobber og lever. De fleste katter tåler dette helt fint.
mintgrønn Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 Ville ikke gjort det og syns det var en god ide av Raiu å hente den dagen etterpå istedenfor. Det er ikke bare bare å bli tatt ut av et trygt hjem og så plutselig være helt alene noen timer også. 2
Minlillesky Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 Det går helt fint. Pass på at pus har et varmt sted å ligge, mat og drikke. For mange puser er det godt å kunne utforske det nye stedet når de er alene.
Epiphany Skrevet 21. november 2016 #8 Skrevet 21. november 2016 Nei, det synes jeg ikke er greit. Det er veldig skremmende for små kattunger å komme til et nytt hjem, borte fra alt den har kjent. Borte fra kattemor og søsken, matmor og huset. Da er det viktig at den har noen rundt seg i den første stunden, slik at det ikke er så skremmende. Den vil nok utforske og kan virke veldig opptatt, men det betyr ikke at den burde eller vil være alene. Noen dager etter dere har fått den kan det være greit, men ikke på selve dagen. 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #9 Skrevet 21. november 2016 29 minutter siden, Epiphany skrev: Nei, det synes jeg ikke er greit. Det er veldig skremmende for små kattunger å komme til et nytt hjem, borte fra alt den har kjent. Borte fra kattemor og søsken, matmor og huset. Da er det viktig at den har noen rundt seg i den første stunden, slik at det ikke er så skremmende. Den vil nok utforske og kan virke veldig opptatt, men det betyr ikke at den burde eller vil være alene. Noen dager etter dere har fått den kan det være greit, men ikke på selve dagen. Dagen etter, skriver ts.. Anonymkode: b0594...f36
Epiphany Skrevet 21. november 2016 #10 Skrevet 21. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dagen etter, skriver ts.. Anonymkode: b0594...f36 Oi, hehe. Trodde hun skrev noen timer etterpå. Synes fortsatt hun burde vente til kanskje tredje dagen, men det er bare min personlige mening. Det er klart kattungen vil overleve å være hjemme alene i noen timer, men det er ikke det beste å gjøre for den. Jeg synes heller du burde be om å hente den etter arrangementet, slik at du kan være med katten i de følgende dagene. 1
Bachata Skrevet 21. november 2016 #12 Skrevet 21. november 2016 Jeg ville ikke vært komfortabel med det. Ville da heller snakket med den du får den fra, og hørt om du kunne få hente dagen etter istedenfor. Forklart hvorfor og sagt jeg ikke ville la den være alene med en gang. Selger kjenner jo pusen, så vedkommende kan enten si ja og sette pris på spørsmålet, eller fortelle at det går helt fint for. eks fordi vedkommende kjenner pusen. 😊
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #13 Skrevet 21. november 2016 jeg tror egentlig det vil gå greit? Noen timer altså. Ville begynt å introdusere huset med bad - der er det varmt og lunt, ikke for stort. Ikke slipp kattungen overlat med engang, la ham bli kjent med et rom av gangen. Ha katteseng stående på badet, og også mat og vann. Jeg har god erfaring med "feliway spray", det er sånn vi fortsatt introdusere nye møbler hjemme for katter, men ikke sikkert det er nødvendig. Anonymkode: 78d65...bd6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #14 Skrevet 21. november 2016 Er det en kattunge på 12 uker eller 6mnd? Om det er førstnevnte hadde ikke jeg hatt hjerte til å la den være alene de føreste dagene. Gå fra å ha alle søskene rundt seg til tomt rom uten en eneste sjel. Jeg husker fortsatt da faren min truet med å kjøre fra meg da jeg var barn og ikke ville sette meg i bilen fordi jeg kranglet med søsteren min. Han begynte å kjøre og i det øyeblikket var jeg 100% sikker på at jeg ble forlatt. Jeg kjenner fortsatt den følelsen når jeg tenker tilbake og det var ganske fælt. Noen ganger lurer jeg på om det er en del av grunnen til at jeg ikke knytter med til andre mennesker per idag. For en kattunge som ikke forstår omgivelsene, så ville jeg tro at der er en mulighet for at den blir ganske stresset Anonymkode: 98220...daf 2
Rødtoppen Skrevet 21. november 2016 #15 Skrevet 21. november 2016 Eg ville ikkje ha reist frå kattungen etter eit par timar nei, alt er jo nytt og han har tross alt "mista" familien sin. Alt som var trygt og kjent er bortevekke... Ver med katten til den har fått undersøkt alt, har funnet roen og er blitt trygg på deg som eigar og ny "omsorgsperson" 2
Ny Bruker Skrevet 21. november 2016 #16 Skrevet 21. november 2016 Det går helt fint. Kattungen blir jo ikke trygg på deg på bare noen få dager, så å ha dere til stedet er ikke nødvendigvis mye trøst. Den blir jo uansett alene de timene dere er på jobb/skolen.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #17 Skrevet 21. november 2016 Jeg hadde ikke gjort det. Syntes det er greit at kattungen kan få noen dager i nytt hus med nye mennesker før man blir borte hele dagen. Kan definitivt anbefale å få to katter samtidig, så slipper man at de blir ensomme. Anonymkode: 83c24...c34 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #18 Skrevet 21. november 2016 Går sikkert fint, har min egen kattunge på badet om natten med mat, vann og do. Så det skal gå bra, bare vær mye i lamme katten når dere er hjemme Anonymkode: 7a833...d21
Gjest Raiu Skrevet 21. november 2016 #19 Skrevet 21. november 2016 6 minutter siden, Ny Bruker skrev: Det går helt fint. Kattungen blir jo ikke trygg på deg på bare noen få dager, så å ha dere til stedet er ikke nødvendigvis mye trøst. Den blir jo uansett alene de timene dere er på jobb/skolen. Det er jo noen katter som gjør det. Min katt satt oppå meg i nesten 4 dager rett etter at hun kom i hus selv om hun ikke kjente meg. Litt synd hvis den nye kattungen er slik som virkelig vil ha menneskelig kontakt som trøst også må de dra
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #20 Skrevet 21. november 2016 4 timer siden, Jerry Lee skrev: Nei! Var selvølgelig en slik respons, som ventet. Tror faktisk dette vil gå utmerket da katten vil sikkert bruke de gå timene de er borte til å roe seg ned, sove og venne seg til de nye omgivelsene. Trenger ikke å være innelåst i boligen og bli totalt usosial på grunn av en katt, bare den har mye opmerksomhet når dere er hjemme så går dette helt fint Anonymkode: 7a833...d21 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå