Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #1 Skrevet 26. november 2004 Dette er et norskskrevet dikt og det handler om ei lita bygd som "glemmer at det er jul" og en av verselinjene går slik: "Det er jul, det er jul, veslejenta har hengt opp julenek." Diktet kan være skrevet av Alf Prøysen men jeg er ikke sikker. Leter fabrilsk på nettet i denne stund men hvis noen kan hjelpe ville det vært kjempefint!
Gjest Hilde K S Skrevet 26. november 2004 #2 Skrevet 26. november 2004 Bygda som glemte at det var jul. Vet ikke hvem som har skrevet det.
LilleBille Skrevet 26. november 2004 #3 Skrevet 26. november 2004 Alf Prøysen: Den vesle bygda som glemte at det var jul. (Barnas Jul, s.90)
Gjest Hilde K S Skrevet 26. november 2004 #4 Skrevet 26. november 2004 Den vesle bøgda som glemte at det var jul. Søk på nett under alle disse titlene.
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #5 Skrevet 26. november 2004 Jeg leter og leter men finner ikke fortellingen i sin helhet lagt ut på nettet noe sted.
LilleBille Skrevet 26. november 2004 #6 Skrevet 26. november 2004 Jeg leter og leter men finner ikke fortellingen i sin helhet lagt ut på nettet noe sted. Det er jo mye som ikke er lagt ut .. Tror ikke mange av Prøysens tekster er det.. Så da får du høre om det er noen som har "Barnas jul" å låne deg..
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #7 Skrevet 26. november 2004 Jeg må nok ta meg en tur på biblioteket i morgen, men nå vet jeg hvertfall hva det er jeg leter etter. Tusen takk :hjerte:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå