Gå til innhold

Personforsikring via jobb - kjenner du betingelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mange har i dag personforsikringer via jobb, også undertegnede - jeg har egentlig alltid hatt god kontroll over våre forsikringer, hus, bil, båt, unger, ufør osv men kom plutselig til å tenke på i lys av noen tråder her inne om dette med forsikring, død osv at jeg ikke hadde kontroll på den via jobb. At den liksom bare "er der" og jeg vet ikke hva den inneholder - så jeg satte meg fore i helgen å finne det ut, det var faktisk ikke så lett som jeg hadde trodd, men via epost til selskapet fikk jeg veldig raskt svar og de var veldig hjelpsomme :)

Men det fikk meg til å tenke; Kjenner du betingelsene i dine forsikringer?

Endret av Carrot
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, det gjør jeg. Men jeg er ansvarlig for forsikringsavtalene, så jeg må jo det da :P Det er definitivt mange som burde gjort som deg, sette seg ned og faktisk lese hva den betyr. :) 

Skrevet

Selvfølgelig :o
Jeg tar det som en selvfølge å sette seg inn i slikt... Har også forsikringer via fagforening, så hadde jeg ikke giddet lest avtalene, så hadde jeg risikert manglende dekning på enkelte områder, og eventuelt dobbelforsikring på andre områder.
Spesielt reiseregning jeg er nøye på å finlese.
Har byttet jobb, og mistet mange forsikringer i den forbindelse, så skal møte med en forsikringsrådgiver for å se hva jeg må/bør ha. (har ulykke, reise og innbo uansett nå)

Skrevet

Vel, hos oss er det Protector som vi har avtale med, de har igjen avtale med Mercer Norge, kanskje ikke så rart i slike tilfeller at man sliter med å sette seg inn i hva man har når hverken arbeidsgiver eller Protector kan gi svar og Mercer aldri svarer på henvendelser..

Anonymkode: 3ae2b...a91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...