Gå til innhold

Er dette bra nok bemanning i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste år skal jeg søke på barnehageplass til sønnen min, og vi har en barnehage rett i nærheten vi ønsker å søke på. På nettsiden deres står det at de er flere avdelinger inndelt i fht alder, og at de er ca 100 barn og 19 ansatte i hele barnehagen (står ikke om bemanning pr avd). Jeg kan absolutt ingenting om hva bra/dårlig bemanning er, men ei venninne kommenterte at hun syntes det hørtes dårlig/lite ut?

Anonymkode: 1ee0b...408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mtp at sikkert styrer sitter på kontor mesteparten av dagen og kanskje ett par til vil det være ca 16 ansatte midt på dagen med 100 unger. Er det base eller avdelingsbhg?  Det har også mye å si.  

Skrevet
2 timer siden, teknosilje skrev:

Mtp at sikkert styrer sitter på kontor mesteparten av dagen og kanskje ett par til vil det være ca 16 ansatte midt på dagen med 100 unger. Er det base eller avdelingsbhg?  Det har også mye å si.  

er avdelingsbhg :) 

Skrevet

Hvis man tar 100/18 (styrer på kontoret), blir det 5,5 barn pr ansatt som er akkurat på normen. (6 barn pr ansatt) Jeg vil anta at slik vil det være i de fleste barnehager dere sjekker. 

Anonymkode: d5d68...637

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

er avdelingsbhg :) 

Da er det 8 avdelinger? Ettersom det bør være 1 voksen pr 3.småbarn høres det lite ut synes jeg. Men det er sikkert en kjempebra bhg om du ikke har hørt annet 😊

I vår bhg er det 20 ansatte og 70-80 barn (basebhg). Sånn til sammenligning 😊

Skrevet

Vi har 8 voksne på 16 barn. 1 styreleder, 2 ped.ledere og 5 barnehagelærere/assistenter. Synes det er veldig fint :)

Anonymkode: 23938...194

Skrevet

Lovverket sier at det skal være 1 ped. Leder per 9 barn under 3 år og og 1 ansatt per 3 barn under 3 år. Brn over 3 år er det dobbelte. En ped. Leder på 9 18 barn og 1 ansatt på 6 barn (ped.leder=pedagogisk leder). Jeg klarer ikke helt å regne ut om det er riktig antall i den barnehagen i HI. men her er hvordan reglene er 😉

Anonymkode: 878e9...a2b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lovverket sier at det skal være 1 ped. Leder per 9 barn under 3 år og og 1 ansatt per 3 barn under 3 år. Brn over 3 år er det dobbelte. En ped. Leder på 9 18 barn og 1 ansatt på 6 barn (ped.leder=pedagogisk leder). Jeg klarer ikke helt å regne ut om det er riktig antall i den barnehagen i HI. men her er hvordan reglene er 😉

Er det slik at pedlederen skal komme i tillegg til de andre ansatte? 

Skrevet
1 time siden, Amarone skrev:

Er det slik at pedlederen skal komme i tillegg til de andre ansatte? 

Nei, ped.leder er endel av tellingen. 

På storbarn avdeling hos oss er det f.eks ped.leder og to andre på 18 barn. 

På småbarn var de ped.leder og to andre på ni barn. 

I ts sin bhg kommer det vel an på hvor mange avdelinger de har og fordeling på disse. 

Skrevet
15 timer siden, Bachata skrev:

I ts sin bhg kommer det vel an på hvor mange avdelinger de har og fordeling på disse. 

Akkurat slik ja (jeg som skrev om antall ansatte per barn). Ped.leder telles med andre ansatte, men avd e ansatte må det være minst 1 ped.leder liksom 😉

Skrevet
22 timer siden, Bachata skrev:

Aha, takk for info! :) Begynte å lure på om vår avdeling var seriøst underbemannet (fire voksne på 20 barn fra 0-5)... 

Skrevet

Ett barn teller vel også som 3 det året barnet fyller 3 år, om jeg ikke husker helt feil. Husker det var ett styr å telle antall ekvalenter hvert år.

Vi hadde 9 barn 3 voksne på 0-2 åringer. 16-18 barn 4 voksne på 2-4 åringene. 18 barn på 3 voksne på 4-6 åringene. 

Så litt over 80 barn på 20 voksne. 

Kommer jo ann på hvor mange små, og hvor mange store barn det er. For om det er nok voksne. 

Ring barnehagen å snakk med de, du kan også dra på besøk før du søker. Bare avtal med bhg først. Ønsker de ikke besøk, så hadde jeg søkt en annen bhg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...