Gå til innhold

Sliter etter "ghosting"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter skikkelig etter at jeg på 1,5 år har opplevd to tilfeller av "ghosting". Tankene mine spinner rundt hva som skjedde, hvorfor, hva jeg gjorde galt, hvorfor de ikke kan fortelle meg det etc. Føler jeg blir sprø:( og en del av meg føler meg faktisk på vei inn i en depresjon. Jeg klarer ikke riste det av meg, og føler at jeg blir helt besatt av tanken på å få et svar:o 

Noen tips til hvordan jeg kan takle det på best mulig måte? Helst konstruktivt, da drittslenging sjelden fører noe godt med seg for min del:/ 

Anonymkode: 729aa...8ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke kontakte dem og spørre, hvis dette er noe som ikke hendte helt nylig kan det være det er lettere å få et ærlig svar fra dem?

Anonymkode: 90b90...6ba

Skrevet

Jeg har vært der. En ting er å bli direkte avvist, da kommer man seg videre rimelig fort. Ghosting derimot gjør som du sier at man tenker og analyserer så fryktelig mye. Hvorfor, hva skjedde, kommer han til å ta kontakt igjen, var det noe jeg sa, kanskje var det en misforståelse etc. Det er vanskelig å gi slipp og komme seg videre.

For min del datet jeg en over ganske lang tid for et par år siden, og jeg rakk å bli litt glad i ham. Plutselig ble det helt stille, aner ikke hvorfor. Hørte aldri fra ham igjen. Jeg kontaktet ham etter et par måneder der jeg skrev at jeg håpet han hadde det bra etc. Ingen svar, og forventet det ikke heller. Dumt sikkert, men jeg måtte bare være sikker på at det hele var en (iskald) avvisning og ikke andre grunner til at han ble stille. Først da kunne jeg komme meg videre, og da gikk det raskt oppover. :)

Å innse at han (eller hun) var en feig idiot hjelper på helingsprosessen. Ghosting er jo et bevis på at de i utgangspunktet ikke var noe å samle på. Konfliktskyhet er en fryktelig dårlig egenskap og vanskelig å forholde seg til i et forhold uansett. Ellers må man som ved annen kjærlighetssorg ta tiden til hjelp.

Anonymkode: 7cbd8...567

• Liker 8
Skrevet

De kan fortelle det, de vil bare ikke.  Og det sier mye mer om dem enn om deg.  Mager trøst, jeg vet.  Regner med at dette var relasjoner av typen "forhold" som du trodde var på vei i en seriøs retning.  Eller allerede var seriøst.

Husk at du nå har fått vite noe vesentlig om dem du ikke visste før:  De er respektløse.  Og de hadde gjort det samme mot en annen også, veldig sikker på det. 

Det eneste du har gjort galt er å bry deg om respektløse mennesker.  Og det var egentlig ikke galt, for du visste det ikke.  jeg er godt voksen og har ikke datet på mange år, men har inntrykk av at ghosting blir vanligere og vanligere, også i vennskap.  Ingen unnskyldning selvsagt.

Tenk også på hvilket svar du kunne fått som du hadde vært fornøyd med.  Svar av typen "vi passer ikke sammen" eller "vi har ikke bra nok kjemi" hadde kanskje vært veldig frustrerende hvis du var totalt uenig.  (dårlig trøst, men når det først har skjedd.)

Det å snakke med en profesjonell kan gjøre at du kommer deg fortere gjennom dette. 

• Liker 3
Skrevet

Se på det som et alvorlig svik som utroskap eller at han/hun rotet rundt med andre. Det er nemlig stor ettervirkning på slike hendelser også, MEN, fellesnevneren er at du aldri kan stole på personen og at du IKKE vil tilbake. Du har altså bevitnet trekk og egenskaper som personen gjør som du ikke vil forholde deg til, på lik linje med utroskap, svik og dilldall

Anonymkode: e6a16...1ad

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke normalt, du er den normale-derfor du sitter igjen slik.

Jobb med deg selv, ikke la andre mennesker som ikke forjener 5 min av din tankevirksomhet ødelegge for deg.

Anonymkode: eddcf...81c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...