AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Helt ærlig, hva kjøpte du og hvor mye? Var det noe du ikke fikk tak I? Diskuter gjerne, men styr unna krangling 😉 Anonymkode: 8935f...93a
ops2 Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 (endret) Mandler Kokesjokolade Marsipan Risengrynsgrøt Toro Brownies Vaniljesukker Surkål Julepølser Pepperkaker Gløgg Husker ikke alt sammen. Jeg tror Toro Brownies var med på juletilbudet. Det var så populært, jeg fikk bare tak i noen pakker. Får jeg tak i flere i år, skal jeg kjøpe minst ti. Ukokt grøtris skal jeg kjøpe mange pakker av. Spiser Brownies og lager risengrynsgrøt hele året. Vaniljesukker står seg minst 1 år i uåpnet boks. Jeg skal ikke kjøpe så mye marsipan. Den billige marsipanen smaker ikke så godt. Den blir også tørr av lagring. Men den ble brukt opp. Fint å ha billige pepperkaker på jobben. Ble spist mange bokser. Jeg kjøpte to pakker surkål, men brukte bare en. Ingen spiser surkål bortsett fra et par gjester, som tar en skje på tallerkenen. Æsj, men må liksom ha det. Det ble lagd noen kilo salte mandler. Godt å ha noe annet enn søtt. http://tradisjonskost.blogspot.no/2014/03/hjemmelaget-lrdagssnacks-salte-mandler.html Endret 21. november 2016 av ops2
Arkana Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 Jeg kjøpte én pakke risengrynsgrøt fordi vi skulle ha julegrøt, men det ville jeg kjøpt uansett så det var bare tilfeldig at den var så billig. Synes den typen hamstring jeg observerte er ganske usmakelig. 2
Minya Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 Ingenting. Det var utsolgt da jeg skulle ha ting. Heldigvis hadde jeg kjøpt surkål for normal pris uka før priskrigen starta. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 3 pakker surkål 2 vaniljesukker 2 bakepulver 3 bakepapriark 1 pakke grøtris og store mengder freia julepose, den med sjokoladenisser, og marsipan. Men der kjøpte jeg ikke for å hamstre men fordi jeg er er sjokolademonster 🙈 Anonymkode: 38233...575
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 Absolutt ingenting. Det var helt tomt hele tiden alle steder Anonymkode: d2c5c...156 1
Invicta Skrevet 25. november 2016 #7 Skrevet 25. november 2016 Tomt hele tiden for alt jeg skulle ha, så måtte kjøpe alt på Meny til mange ganger prisen 😡 Håper det ikke blir sånn i år. 1
Nuith Skrevet 25. november 2016 #8 Skrevet 25. november 2016 kjøpte et par ekstra marsipangriser, 3-4 pakker julepølser, noe bacon og endel ferdiggrøt. grøten og marsipangrisene var oppspist før jula var over. bacon og julepølser hadde vi en stund da vi spiser lite kjøtt egentlig. og prøvde en riskremsaus (jordbær?) som ikke var verdt de 2kr den kostet.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #9 Skrevet 25. november 2016 Vurderer å hamste litt dersom det blir priskrig i år, og levere det til hjelpegruppa i Oslo/Akershus. Syns det var ubehagelig med hamstring i fjor, folk handlet jo som om de skulle ha surkål til middag en årrekke etterpå. Jeg pleier aldri "delta" på slike ting, men har heller ingen stor husholdning her å ta hånd om. Mulig jeg ville tenkt annerledes da, men likevel - en pakke surkål holder Anonymkode: 233ca...096
Honey Dew Skrevet 25. november 2016 #10 Skrevet 25. november 2016 Kjøpte ingenting pga lave priser. Kjøper når jeg har behov for det. I fjor var jo folk helt hysteriske 2
applestories Skrevet 25. november 2016 #11 Skrevet 25. november 2016 3-4 esker mokkabønner Freia sjokoladekuler Waldorfsalat Sildesalat Marinert sild med løk - De tre første ville jeg kjøpt uansett. De to siste prøvde jeg fordi de var billige og det ikke gjorde så mye om jeg ikke likte dem. Det gjorde jeg heldigvis, så håper at de blir billige i år også. Heldigvis er det så mye annet å spise i julen at det er ikke vits å hamstre og kjøpe mye av en ting. Julebrus fra Hamar og Lillehammer fikk jeg ikke tak i i fjor. Det virker som at de som ikke fikk tak i den på priskrigen i kommunene rundt oss måtte kjøpe den inn her hos oss på våre krigfrie butikker. Den er ikke så vanlig her så butikkene tar ikke inn så mye. I år skal jeg være tidligere ute.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. november 2016 #12 Skrevet 25. november 2016 Tror jeg kjøpte en julepølse
Frøken Mitzi Skrevet 26. november 2016 #13 Skrevet 26. november 2016 Handla ingenting. Veit det var nedsatte varer på Rema 1000, men anar ikkje kva varer det var. Har ikkje registrert noko nedsatt på dei to butikkane vi handlar på fast. Las berre om det i media.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #14 Skrevet 26. november 2016 Ingenting. Det aller meste var utsolgt. Var heldig som fikk tak i en pakke risengrynsgrøt i tide til lille julaften (dog ikke den billige). Fikk kjøpt en flaske billig gløgg og forresten. Synes folk som hamstrer er patetiske og håper butikkene har flere restriksjoner i år. Så hvis du "må" ha 40 pakker med surkål, får du stikke på Meny eller Coop Mega. Anonymkode: 981a6...b11 1
ops2 Skrevet 26. november 2016 #15 Skrevet 26. november 2016 22 minutter siden, Frøken Mitzi skrev: Handla ingenting. Veit det var nedsatte varer på Rema 1000, men anar ikkje kva varer det var. Har ikkje registrert noko nedsatt på dei to butikkane vi handlar på fast. Las berre om det i media. Jeg tror butikkene ikke annonserer. Jeg så ingen annonser i fjor. Det var folk som fortalte naboen, venner og bekjente om det, delte på facebook og så videre. Når avisene fikk tak i nyheten, bla det plukket tomt på et øyeblikk. Det var da handlevognene kom i bruk. Tror folk storhamstret ikke bare til seg selv, men til julelunsj, julemesser, storfamilien og så videre. Gløgg til 1 krone gir jo stor inntjening hvis en selger på et julemarked. Så kom vel forbudet mot å kjøpe i handlevogner, hver kunde 5 pakker. Det var fremdeles skikkelig utplukket. Jeg tror ikke de fikk fylt opp hyllene igjen med de mest populære varene. Jeg vet ikke hvem som kjøper en handlevogn med surkål. Noen sa at kafeer og resturanter kjøpte surkål og julepølser i stort, for det var billigere enn de selv fikk fra leverandør. De har store frysere og kjølerom også.
melatonin Skrevet 26. november 2016 #16 Skrevet 26. november 2016 2 stk vossakorv. 1pk surkål 1marsipanpølse fra odens. 2stk riskrem Altså ikke mye for det var tomt for alt.
skrue Skrevet 26. november 2016 #17 Skrevet 26. november 2016 Ikke noe. Masse mas for å få tak i en pakke risengrynsgrøt i romjulen. I butikk nr fem fem hadde de pakker som kostet to kroner eller noe slikt. Kjøpte én pakke. 1
Ringblomsten Skrevet 29. november 2016 #18 Skrevet 29. november 2016 1 pk av surkål ,rødkål og marsipan for å pynte til pepperkakehuset . var ikke lett å få taki siden alt var nesten utsolgt
Snurrepurre Skrevet 29. november 2016 #20 Skrevet 29. november 2016 Kjøpte diverse toroposer (som vi spiser uansett) og glass med pastasaus. Litt marsipan, grøt og røykalaks. Kjøpte en edamer.. og no surkål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå