Gå til innhold

Manipulerte bilder!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle sammen!

De fleste av oss mennesker, da spesielt jenter er opptatt av utseende og kropp. Hvordan kan modellene være så vakre?

Manipiulerte bilder er svaret! Alle kan bli like flott faktisk!

Først blir de stæsja opp av make up artister og så frisører! Og det i maaange timer. Så tar de bilder som blir lagt inn på dataen og manipulert.

Alle føflekker, fødselsmerker, blåe ringer under øynene, røde øyne, valker osv blir fjernet. Øyenbrynene blir nappet på skjermen, huden blir jevnet ut og farget brun. Hofter/pupper/lår/mage blir forstørret/forminsket alt etter som...

Og dette prøver vi å leve opp til! Er vi ikke litt teit i grunnen???

Og til alle gutter som drømmer om disse "deilige" damene:

VÅKN OPP !!!!!!!!!!!'

Hvem ser vakrest ut når vi har rundet de tredve/førti tror dere???

...bare en liten opplysning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er da ikke bare utseende som avgjør om en person er vakker.... :blunke:

Jeg for min del lar meg ikke hemme av modellen i ukeblader, eller prøver å leve opp til dem. Er man fornøyd med seg selv, vokser selvtilliten og det er dette som er viktigst. Selvtillit gjør deg vakker...........det er nå mitt syn... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad i deg selv og den du er!

Jada, vet det er en klisje..

Jeg har for lenge siden innsett at jeg aldri kommer til å se ut som Kate Moss, omså hvor mye jeg ber til Gud :)

Og mye kommer an på utstråling også, er du grei og snill blir du automatisk vakrere i andres øyne, det er bare sånn det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som etterhvert begynner å bli voksne, og dere som er voksne, skjønner jo at dette ikke er noe vi må leve opp til, og vi gjør ei heller det. De fleste tenker som dere, nemlig at skjønnhet kommer delvis innenfra, og at veldig få er "perfekte". Det som er synd med moteverdenen, og manipulerte bilder og alt annet dildall, er at de som vokser opp, barn og ungdom får et større og større inntrykk av at det er slik de skal se ut... det er det som er skadelig... Fokusering på folks utseende er noe som har kommet for å bli tror jeg. Det brukes som et virkemiddel for å få solgt ting (dere har vel lagt merke til at de som ser flotte og pene ut i reklamene alltid er lykkelige?), og barn og ungdom er veldig åpne for impulser som kommer nettopp fra media.

Sånn er det bare *akseptere*, så det er litt opp til mange foreldre, skoler osv å prøve å få de yngre til å skjønne hva slags "press" de er utsatt for, og ikke minst lære folk sunne verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme med reklamer er jo at de er så fake som bare det, men selger allikevel :roll:

Liker den der tannpasta reklamen med de to eneggede tvillingene, den ene har beige tenner og den andre hvite. Den med de beige tennene bruker selvsagt brun leppestift mens tvillingen med de hvite tennene bruker rød leppestift. Jada du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvor mye vi sier dette til oss selv.. dette med selvtilitt og slik, hører utrolig mange ikke egenlit på det.. Jada, vi vet at bildene er manipulerte og slik. Men jeg føler at alikevel så tror vi at vi kan bli seendes slik ut.. Slik har iallefall jeg det:) Men får nå leve med det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange er nok også sånn Anette84. Men, jeg tror det har mye med alder å gjøre. Tenker f.eks tilbake noen år, da jeg også trodde at man kunne se sånn ut, og ikke var fornøyd med utseendet mitt i det hele tatt. Nå har jeg et mer laidback forhold til det, da jeg har oppdaget at det er andre kvaliteter som gjelder. De som henger seg opp i utseendet som en veldig viktig kvalitet hos en person har et stort problem syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det har nok mye med alder å gjør.. Og jeg er vel i den værste aldreren når det gjelder det kan jeg tenke meg :wink: Men jeg ville bare påpeike at jeg ser ikke på utseendet til andre og tenker stygt om de dersom de ikke er "perfekte". Det er meg selv jeg er så kritisk til, ikke til andre i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Tross alt så er det noe som heter "ingen er bare det du ser...", og det er veldig veldig sant. Kritisk til sitt eget utseende tror jeg alle er, og det er bra, til en viss grad. Så lenge folk er realistiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et typisk eksempel på noe man kan høre og lese til man blir blå i fjeset, men likevel ikke skjønner til man skjønner det av seg selv.

NÅ vet jeg inderlig godt at det er helt andre ting enn modellpenhet som gjør mennesker tiltrekkende, og har et fullstendig avslappet forhold til min egen kropp. Men hvordan er det mulig å formidle det til fx. en fremtidig tenåringsdatter?

En ting er jo at jeg ikke selv vil klage over fett eller være på konstante slankekurer, men hvordan få en tenåring til å tro på at det er det indre som teller?

Jeg husker vel i og for seg at jeg innså selv da at de flotteste jeg kjente ikke var typisk modellpene. Men jeg tenkte vel noe sånn som at "bare jeg blir pen kommer jeg til å få selvtillit nok til å bli kul og!"

"youth is wasted on the young"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jer tror ikke det er så mye man kan si til en tenåringsdatter når det gjelder dette temaet.

Hun blir nok sikrere på seg selv med årene.

I mellomtiden må man bare være der til støtte og oppmuntring.

Man kan legge vekt på andre kvaliteter. Skryt av henne hvis hun er morsom eller hvis hun er flink til å synge.

Gi komplementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for lenge siden innsett at jeg aldri kommer til å se ut som Kate Moss, omså hvor mye jeg ber til Gud :)

Jeg finner det helt skremmende at kvinner har ovennevnte pipestilkete beinrangel som forbilde for sitt utseende. Kvinnen mangler jo totalt absolutt alt som er kvinnelig etter min mening, og kroppen hennes er et produkt av årevis med sult. Skremmende!!

10na :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvordan vet du at Kate Moss' kropp er et resultat av sult?

Og når skal det bli like politisk ukorrekt å slenge dritt om magre som det nå er om feite? På høy tid synes jeg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg gjest, alle "normale" mennesker vet at en slik kropp oppnås kun med minimalt matinntak og ikke med et sunt kosthold og trening.

Dama har overhodet ingen kvinnelige former ei heller muskler - i tillegg er det en kjensgjerning at kvinnene i det yrket sulter seg til de magre kroppene de har.

10na :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende supermodellene ikke spiser like mye som oss vanlige, men det er nok en del mosjonering og mager mat involvert også.

For å være supermodeller, må de holde seg slanke og stramme, og det er sikkert ikke bare bare.

Mange er også slanke av natur.

Men selv om de sulter seg for å bli slanke, gir vel ikke det oss automatisk rett til å kalle dem benrangler og skjeletter?

De fleste supermodellene er vakre jenter.

De kan leve av sitt utseende.

De får gå i flotte klær, flotte sko og ha på seg dyre smykker.

De får gå på store fester og treffe mange interessante mennesker.

De får reist rundt og sett verden og de har mange flere muligheter til å gjøre ting de har lyst til.

Jeg mener ikke å si at det bare er glamour for disse jentene, men jeg tror vi har en tendens til å snakke stygt om dem forde vi er en smule sjalu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morlock, du glemte å si at disse heldige jentene også ofte tyr til narkotiske stoffer for å dempe sultfølelsen samt for å kunne opprettholde det travle livet de lever. Jeg sier ikke ALLE, men MANGE.

Mange er naturlig slanke ja, men det er forskjell på å våre slank og mager.

Misunnelse????? Kanskje fra noen's side, nå kan jeg bare uttale meg for min egen del, og for mitt vedkommende så trives jeg med mine 180 cm og 70 kg.

10na :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Kate Moss er ikke akkurat av typen sunn og flott modell. Hun har jo årevis med narkotika og mye annen dritt bak seg, så hun er ikke en god representant for det vakre og glamorøse. Greit at folk er tynne av natur akkurat som tykke/overvektige, men hun har nok ikke akkurat gravd for dypt i godteposen. Spørs om alt hun tar til frokost er en sigg...

Nja. Tar det kanskje litt tilbake, hun KAN jo ha j.... god forbrenning.

Hadde lyst til å bli modell da jeg var i begynnelsen av tenåra, men har aldri hatt riktig vekt og ikke minst høyde til det. Har litt overvekt og er 160 cm høy. Trives likevel godt med meg selv og typen er fornøyd!

Jeg er typen som gjerne kommenterer tynne modeller, men det er ikke fordi jeg er sjalu. Ville ikke lignet på Ms. Moss for alle pæng i verden :D

Eva Sannum for eksempel er et bra eksempel. Hun er seg selv (ser det ut til), har draget på kronprinser, er vakker og har utstråling, og i følge de fleste synsere, intelligens.

Sånne jenter vil Norge har mer av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...