Gå til innhold

Om du var født for 10.000 år siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville livet ditt sett ut? Og hvem hadde du vært? 

Dette er bare for gøy :laugh:

Anonymkode: 19ed1...3d2

Videoannonse
Annonse
Gjest Lakrisbjørn
Skrevet

Hadde nok blitt ofret til gudene rimelig raskt gitt.

Skrevet

Jeg hadde bodd i en stamme under istiden og tegnet på fjellveggene :laugh:

Skrevet

Jeg hadde vært død da jeg var 25, pga sykdommer som den lokale sjamannen ikke greide og kurrere hverken med geiteofringer eller soldans........

Anonymkode: f2d13...a78

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde hatt sjegg til ballene å klubba meg noen hule damer med dott opp til puppa og kvister i håret. Så hadde jeg finni opp ild å hatt en koselig kveld i hula foran bålet å laga hule babyer. Så hadde jeg daua av utslitt hofte og syfilis i en alder av 25-30. 

Skrevet

For 10 000 år siden levde de fleste mennesker i jeger- og sankersamfunn, der som oftest kvinnene var sankere og mennene jegere. Jeg tror faktisk at den "menn griller og kvinner ordner grønnsakene"-greia man finner i de fleste land og kulturer den dag i dag stammer fra den tiden. Gamle vaner er vonde å vende :) Folk ble heller ikke særlig gamle, oftest 25 - 30 år gamle. Så, som kvinne tror jeg at jeg hadde fått barn veldig tidlig, kanskje så tidlig som 13/14/15 års-alderen. Så ville jeg nok levd et vanlig sankerliv, sanket inn planter, bær, frukt og grønnsaker, kanskje jeg hadde dødd av å ha testa ut en ny og giftig type plante til enten medisin eller mat. Så hadde jeg levd rikelig, som klanene ofte gjorde på den tiden fordi de sanket og jaktet inn alt det de trengte av mat og materialer til hele klanen, de delte på alt innenfor klanen etter behov. 

Hadde om jeger- og sankersamfunn på vgs så sent som i fjor, og da ble menneskeheten for 10 000 år siden veldig relevant. 

Skrevet
14 timer siden, DizzyRonson skrev:

Jeg hadde hatt sjegg til ballene å klubba meg noen hule damer med dott opp til puppa og kvister i håret. Så hadde jeg finni opp ild å hatt en koselig kveld i hula foran bålet å laga hule babyer. Så hadde jeg daua av utslitt hofte og syfilis i en alder av 25-30. 

Hule damer..? De hadde ikke utviklet innvoller ennå, damene i steinalderen? 

Skrevet

Jeg hadde vært kledt i skinn og pels, hadde smykker av skjell og så hadde jeg vært sjaman! :nigo:

Skrevet

Tipper jeg hadde blitt gravid i tidlig tenår, og dødd under fødselen (siden jeg  ikke hadde overlevd min første fødsel  for 3 år siden uten moderne legehjelp).

fra tidlig tnår har jeg også fått dårligere og dårligere syn,og hvis jeg mot all formodning ikke hadde blitt gravid hadde jeg antagelig blitt utstøtt av stammen innen jeg var 15 fordi jeg ikke så godt nok til å klare å jakte/finne planter og bær.

helt tapsprosjekt hele meg. tror ikke det hadde hjulpet mye i steinalderen at jeg er "intelligent og hardtarbeidende".. 

Anonymkode: fc860...f39

• Liker 1
Skrevet

Hadde nok ikke vært bosatt i Skandinavia på grunn av den siste istiden..

Anonymkode: fe18f...a30

Skrevet

Jeg hadde nok gått meg vill i en alder av 10-11år... Var ekstremt nysgjerrig på den tiden og elsket å vandre rundt-Må nevne at jeg har null retningssans. Så hadde nok endt opp med å bli spist av rovdyr... Eller fryse ihjel. Blind som en moldvarp er jeg også (nærsynt, vært det siden 8-9år gammel...)

Skrevet

Jeg hadde vært arten florensiensis med oppsatt hår og husmor med mammut som mannen hadde gitt meg som kjæledyr.

Det er tungt å spa ut møkken etter disse dyrene, så jeg hadde nok hatt vondt i ryggen og overlatt det til ungene å spa møkk. så hadde de fått smykker laget av bein, som ukespenger

Skrevet

Jeg hadde ikke sett en dritt uten linsene mine, så hadde vel vært tilnærmet ubrukelig og et utskudd. 

Skrevet

Vært livredd hver gang jeg måtte ut for å jakte på mat. Ruset som faen på livet om jeg faktisk hadde klart å drepe noe. Opptredd særdeles skremmende mot alt som prøvde å true meg og mine.

Eventuelt bare sultet ihjel. Jeg er muligens for pysete til å ha overlevd særlig lenge (?).

Gjest Belle âme
Skrevet

Hadde nok levd lenge etter gjennomsnittet, då eg er veldig frisk og aldri sjuk. Eg hadde nok òg blitt banka opp då eg lika å seie meiningane mine og det skulle vel kanskje ikkje kvinner? 

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Da hadde jeg vært prestinne i Egypt.

Skrevet

Som barn hadde jeg nok vært nødt til å hjelpe mamma med å reparere klær og sanke mat mens pappa var ute på mammutjakt. Deretter hadde jeg dødd av sykdom som åtteåring.

Jeg ville nok likt å tegne på huleveggen når jeg hadde fri.

Anonymkode: 32bfe...84e

Skrevet
På 20.11.2016 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville livet ditt sett ut? Og hvem hadde du vært? 

Dette er bare for gøy :laugh:

Hadde nok vært død. Er over 50 nå

Skrevet

Hadde nok dødd i min første barnefødsel, måtte ha akutt keisersnitt.
 Både barnet og meg hadde nok dødd da ja...

Anonymkode: b2683...b11

Skrevet

Jeg hadde blitt utstøtt fordi jeg hadde vært for annerledes 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...