AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Jeg har en utdannelse som ikke fører til en hverdag innenfor verken omsorg eller andre "meningsfylte" yrker. Sånn egentlig trives jeg godt - jobber i butikk og har greie dager, får møte mennesker og yte service. Men så kommer andre tankende sigende - burde jeg heller bli for eksempel lærer eller sykepleier og dermed ha et yrke hvor jeg får hjelpe mennesker og kjenne at jeg "gjør verden bedre" gjennom jobben min? Iblant føler jeg veldig på et slikt ønske! - men så leser jeg om dårlig arbeidsmiljø, stressende arbeidsdager og fæle turnusordninger og blir skremt bort fra det hele.. Er det noen flere der ute som føler på dette evige jaget etter en meningsfylt jobb? Og fulgte dere denne følelsen, eller lot dere være? Er veldig interessert i å høre mer om dette Anonymkode: 3f5dd...2b8 1
Orakelet i Delfi Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Jeg utdanner meg til et yrke som mange vil regne som "meningsfylt". Jeg valgte egentlig yrket mest fordi jeg interesserte meg for de teoretiske fagene jeg ville studere, men jeg ser på det som en bonus at jeg kan hjelpe mennesker gjennom jobben min. Hvis du trives i jobbet din, hva med å engasjere deg i noe på fritiden som du opplever som meningsfylt? Det finnes mange frivillige organisasjoner som hjelper mennesker hver dag
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 Jeg følte det slik før, har også utdannelse innen et slik yrke, men etter noen år med dårlige arbeidsbetingelser var idealismen borte, så jeg skiftet yrke, går nå kun for 8-4 og god lønn, synd å si det. Anonymkode: 61c1a...255
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 Takk for svar! det er jo sant at jeg kan drive med slikt på fritiden, takk for godt forslag! Anonymkode: 3f5dd...2b8 1
Knirke Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 Vel... du gjør ikke verden spesielt mye bedre om du jobber i omsorgsyrker, og du blir sannsynligvis ikke noe gladere selv. Det er dårlig betalt, mye dårlig miljø og mye misnøye (det er bare å lese noen tråder her på forumet, så du bekreftet det) Jeg har sesongjobb i turistindustrien, altså egentlig fullstendig meningsløst, men det føles godt å kunne gi folk en god opplevelse også. Samme som når du jobber i butikk. Men du må jo også tenke på deg selv, og om du ønsker deg mer utfordringer etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå